AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #1 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har lest at strømstøtten tar regninga med 90% av prisen over 70øre/kWh. Jeg ser i strømappen min at prisen fortiden svinger mellom 5-7kr/kWt, betyr det at min egentlige pris når jeg får den endelige faktura bare er 10% av det over 70øre samt de 70% eller får man bare fradrag på nettleie og må betale den fulle strømpris selv? Kan noen hjelpe meg et simplet eksempel eksempel på åssen strømstøtte regnes ut? Hvordan betraktes nettleien i alt dette her? Anonymkode: 56ec7...9bc
newman01 Skrevet 15. desember 2022 #2 Skrevet 15. desember 2022 Her kan du lese om nettleie: Alt om nettleie | Elvia Her står det litt om strømstøtte: Strømstøtte | Fjordkraft
Gjest SITC Skrevet 15. desember 2022 #3 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): betyr det at min egentlige pris når jeg får den endelige faktura bare er 10% av det over 70øre Ikke nødvendigvis. De 90% som dekkes, er på grunnlag av gjennomsnittsprisen for hele måneden. Ikke av det faktiske forbruket til hver enkelt husstand. Så hva strømstøtten blir på i desemeber, vet vi ikke før vi vet hva prisen blir samtlige dager. I Elvia-appen min står det at snittet så langt i måneden er 363,92 øre/kwh. Og med denne timens pris på 600 øre/kwt, betyr det at det dekkes under halvparten av den faktiske prisen. Men det er utfra snittet så langt denne måneden. Strømstøtten regnes ut: (Snittprisen - 70 øre) * 0,9 * (1+ mva) * forbruk i kwt Her i sør er mva 25%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå