Gå til innhold

Tålte hun ikke dyna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Huset er dårlig isolert og rommene er veldig kalde når det er -20 ute. Tenkte å investere i en god dyne til dattera mi som er 1.5 år gammel. Kjøpte den varmeste dyna fra kid. Første dagen når hun sov med den så var hun bitte litt urolig. Våknet et par ganger. Drakk litt vann og sovnet igjen. Gikk stortsett bra. Men når hun våknet på morgenen så ser jeg på magen hennes at hun har klødd mye. Hun hadde litt lange negler så ser ut som hun klorte seg mens hun klødde. Kan det være pga innholdet i dyna? Eller at det ble for varmt for henne? Varme ovnen står også på i rommet. Kjøpte sammen dyne til eldste barnet også. Med han gikk det bra. Han sover godt 

Anonymkode: c6e90...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å skrive at hun sover med T skjorte og en tynn bukse når hun brukte den dyna. Så er ikke det at hun hadde på for mye klær

TS

Skrevet

Min eldste får varmeutslett, så med så rykk dyne hadde han fått utslett. 

Anonymkode: d3089...347

Skrevet

Hva slags dyne er det da? Dun? Isåfall kan det være allergi!

Anonymkode: 9f4e9...126

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva slags dyne er det da? Dun? Isåfall kan det være allergi!

Ja det er dun. Men den dyna hun har brukt fra fødselen og frem til nå var også laget av dun. Den hadde blitt liten nå så kjøpte ny.

Vet ikke hva det kan være

TS

Skrevet

Hvor mange grader har du på rommet hennes da?

Anonymkode: 90635...d0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor mange grader har du på rommet hennes da?

Anonymkode: 90635...d0f

Vet ikke helt men før vi setter på varmeovn må det være rundt 13/14 grader. Etter at ovnen har vært på i noen timer så tipper jeg rundt 22/23 grader

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke helt men før vi setter på varmeovn må det være rundt 13/14 grader. Etter at ovnen har vært på i noen timer så tipper jeg rundt 22/23 grader

Ts

22 grader med tynn pysj og tykk dun dyne høres altfor varmt ut. Om en har pysj og så tykk dyne bær det være mye kaldere i rommet.

Anonymkode: b798d...8b1

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

22 grader med tynn pysj og tykk dun dyne høres altfor varmt ut. Om en har pysj og så tykk dyne bær det være mye kaldere i rommet.

Anonymkode: b798d...8b1

Kansksje kal jeg  slutte å ha på varmen i rommet? Når vi legger oss er vi iskalde på føttene. Jeg har helårsdyne og det tar litt tid til å varme føttene. Noen ganger sover jeg med sokker på. Vet ikke hvordan det er med vinterdyne som jenta mi har

Ts

Skrevet

Prøv å heller varme opp rommet litt før leggetid og skru av før det blir så varmt.

Anonymkode: a5ebd...ce9

• Liker 5
Skrevet

Den ideelle temperaturen på soverom i forbindelse med søvn er rundt 17/18 grader (selv for små barn), så om det er 13/14 grader når hun legger seg, hun har på pysj og tykk dyne, så trenger dere egentlig ikke å varme opp rommet før søvn.  Slik du beskriver det så høres det ut som hun har fått varmeutslett av for mye klær og for tykk dyne i et for varmt rom (22/23 grader).

Anonymkode: d7748...390

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts

Det er jo alt for varmt! Gjør heller som foreslått over - ha varme på på dagtid og slå av når hun legges😊

• Liker 1
Skrevet

Det bør Max. være 18 grader- og du - barnet blir ikke så kaldt som oss......

Anonymkode: adaf1...d3c

Skrevet

Hun koker jo over og må ha vann om natten😄

Det er trolig svette/varmeutslett pga tropenatt på soverommet med tjukk dyne. Med 22-23 grader trenger man laken, ikke dyne.

Anonymkode: d1e65...ac0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 10.07):

Ja det er dun. Men den dyna hun har brukt fra fødselen og frem til nå var også laget av dun. Den hadde blitt liten nå så kjøpte ny.

Vet ikke hva det kan være

TS

Er det ren dun eller iblandet fjær? Jeg tåler dun, men tåler ikke sånne med fjær iblandet. Lurer på om det også er forskjell på trekket - de dyrere dundynene har veldig tettvevd trekk som skal være bra for allergikere.

Anonymkode: 854a6...d8e

Skrevet

Herregud så ikke før nå at du har på så mye varme så det er 22 grader der inne - det er jo tropenatt i Norge!! Da må hun i så fall sove naken med kun laken, det er jo helt hinsides varmt å sove i.

Anonymkode: 854a6...d8e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 9.27):

Kansksje kal jeg  slutte å ha på varmen i rommet? Når vi legger oss er vi iskalde på føttene. Jeg har helårsdyne og det tar litt tid til å varme føttene. Noen ganger sover jeg med sokker på. Vet ikke hvordan det er med vinterdyne som jenta mi har

Ts

Varm heller opp under dyna med varmeflaske og legg inn en ny når det er tid for soving!

Anonymkode: 726b9...f7c

Skrevet

Alt for varmt å sove i den temperaturen.

Ville ikke hatt mer enn 16-17 grader på soverommet. Da blir søvnen best 😁

Anonymkode: dab12...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 10.19):

Ts

Du vet, sommerstid så sover babyer ute med kun tynt helseteppe over seg ute i 22-23 grader?

Med varmeste dyna fra kid må jo den ungen din kokes på natta stakkars.

Anonymkode: c9460...0d6

Skrevet (endret)

Vasket du dyna før hun fikk den?

Endret av AnonymBruker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...