Gå til innhold

Magnesium spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange si magnesium hjelper lot det meste, og er veldig bra. 
Kjøpte meg en boks før helga og håper på bedre energi og en kropp som fungerer. 
noen med erfaringer om magnesium? 

Anonymkode: 6c865...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesium har jeg gått på i mange år. 
Var en lege som anbefalte det mot rastløse ben , og det er bra for hjertet.  
På den tiden hadde jeg noe ryggproblemer og kriblinger i kroppen
Noen påstår at migrenen bedrer seg, men det har jeg ikke noe dokumentasjon på. 

Anonymkode: 8337b...249

Skrevet (endret)

Det skal visstnok hjelpe på både kramper,nattesøvn og stress/uro. Jeg merker litt forskjell til det bedre, men tok sikkert 1 mnd og jeg tar ganske sterk dose på 300 mg.

Endret av MinniMusa
Skrev feil styrke
Skrevet

TS, magnesium er viktig for mye. Hjerte, muskler, nervesystem, tenner, skjelett.

Det er viktig for opptak og nyttegjøring av d vitamin, samt det kan være forløsende ved forstoppelse. For mye kan dog gi diare. 

Jeg tar 350 mg daglig, noen ganger mer. Det tok litt tid før jeg merket endringer. I forhold til dosering så kommer det an på behovet. Har du kramper eller andre symptomer, så er nok denne dosen grei. Har du ingen symptomer, så kan du prøve deg frem med 175-200 mg. 

Her er litt info om magnesium https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/magnesium/68995267

Merk at plantebasere kilder dessverrre ikke taes opp og brukes like godt i kroppen, da de inneholder mye antinæringsstoffer. Det er heller ikke nødvendigvis slik at kroppen har nok magnesium, selv om blodprøver er ok. 

Anonymkode: 396ec...ac9

Skrevet

Hvis du vil la kroppen absorbere magnesium i de mengder den selv mener er nødvendig, går det an å ta et bad. Løs opp et par never magnesiumsulfat (epseomsalt) eller mangesiumklorid (veisalt) i badevannet og slipp kroppen oppi. Da vil kroppen trekke til seg akkurat så mye magnesium som den har lyst på.

Hvis du ikke har badekar, er det nok å løse opp magnesiumsaltet i ei bøtte vann og stikke beina oppi 20 minutter. Det er egentlig en ganske behagelig opplevelse, selv uten magnesiumsalt i vannet. Rolig musikk, et kopp god te og føttene i ei bøtte varmt vann, da koser jeg meg.

Hvis du kjøper såkalt dødehavssalt (salt utvunnet fra vannet i Dødehavet) og tømmer det i badevannet, får du tilført 20 mineraler som kroppen trenger for å fungere i tillegg til magnesium.

Anonymkode: 4b2b9...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...