Gå til innhold

Er det upraktisk med lyst/hvitt babynest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller går det fint tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt barn før, men tenker jeg skal ha lyst nest. Det som er viktig for meg er at det er nest hvor man kan ta av trekket og vaske det + bruke klut/teppe under hodet. Tenker det burde gå helt fint. 

Anonymkode: 70faa...e65

Skrevet
Teardrop skrev (12 minutter siden):

Eller går det fint tro?

Det er jo det eneste praktiske? Kun ubleket hvitt tåler påkjenningen av desinfiserende vask over tid uten å - bleke. Det er dessuten intet en baby gjør som gir veldig til flekker. Hen drikker neppe rødvin eller te eller kaffe eller spiser granateple? 

Anonymkode: 59389...ff3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo det eneste praktiske? Kun ubleket hvitt tåler påkjenningen av desinfiserende vask over tid uten å - bleke. Det er dessuten intet en baby gjør som gir veldig til flekker. Hen drikker neppe rødvin eller te eller kaffe eller spiser granateple? 

Hehe, tenkte med på gulp,evt lekk i bleia osv.

Skrevet
Teardrop skrev (Akkurat nå):

Hehe, tenkte med på gulp,evt lekk i bleia osv.

Men da burde du jo kjøpe et som man kan ta av trekket på. Du vil jo uansett vaske det om det skjer med et mørkt nest (håper jeg😂)

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da burde du jo kjøpe et som man kan ta av trekket på. Du vil jo uansett vaske det om det skjer med et mørkt nest (håper jeg😂)

Så klart, men tenker at visse flekker uansett synes mest på lyst selv etter vask. Men synes de lyse babynestene er de fineste. Tror jeg gir det en sjangs ;)

Endret av Teardrop
Skrevet
Teardrop skrev (1 minutt siden):

Så klart, men tenker at visse flekker uansett synes mest på lyst selv etter vask. Men synes de lyse babynestene er de fineste. Tror jeg gir det en sjangs ;)

Skjønner! Jeg kommer uansett til å velge lyst!☺️

Skrevet

Man bruker jo gjerne et pledd eller gode kluter under babyen, så ser ikke problemet. De små griser jo ikke til hender og slikt av seg selv når de er babyer.

Anonymkode: bcbc2...eff

• Liker 1
Skrevet (endret)
Teardrop skrev (7 minutter siden):

Vi har hvitt nest og det har gått helt fint 😊 Har alltid et håndkle oppi der i tillegg da siden vi har en liten gulp gulpesen her. Hadde vi skullet vaske hele trekket for hver gulp, ville vi aldri fått brukt nestet 😂

Endret av Anononyma
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du kan ta av trekket går det nok helt greit. Kjøp inn På Stell fast sitronsåpe, det tar babybæsj så du ikke får flekker etter lekkasjer.

Vi har hvite lakener i krybba, vogna og senga. Ikke en eneste flekk, selv om vi i perioder hadde daglige lekkasjer.

Anonymkode: b16a9...33b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du i det hele tatt møtt en baby..? 

Babyer gulper. Gulp gir stygge gule flekker. 

Babyer bæsjer. Og ja, de aller fleste vil oppleve at bæsjen flyter over langt oppi nakken. 

Ts: jeg har hatt lys grått babynest, men hadde alltid håndkle oppi. Trekket kunne tas av og vaskes, ja, men gulp setter såpass flekker at når vi hadde gulpebaby, var det uaktuelt å ikke ha håndkle. Hvitt ble misfarget av gulp umiddelbart. 

Anonymkode: 7c82a...57d

• Liker 1
Skrevet

Vårt nest var var lyst inni, men hadde en to-delt stoffbit som ble lagt på toppen. Biten til hodeenden kunne brukes i fotenden og motsatt, så hvis vi måtte vaske hode-biten kunne vi fremdeles bruke fot-biten under hodet imens. Har ikke noe kjennskap til nest-markedet ettersom vårt er hjemmesydd, men hvis man ikke får tak i et nest med sånn beskytter-lag kan man fint bruke gulpekluter.

Hadde aldri noe problem med at selve nestet ble grisete eller flekkete - kun det beskytter-laget. :)

Anonymkode: d84d6...c0e

Skrevet

Jeg hadde lyst, gikk helt fint. Eneste var at det tiltrakk seg hår, så neste gang skal jeg kjøpe ett annet merke.

Anonymkode: 8a735...8f5

Skrevet

Hatt lyserosa og hvitt nest. Gikk helt fint. Eneste negative var at lo og hår syntes med en gang(tror stoffet tiltrakk seg alt sånt /litt statisk), så måtte bruke lorulle på det veldig ofte. 

Skrevet

Hadde et som var hvitt i midten og lys blått rundt. Vasket det ofte nok til at det ikke gjorde noe. Det holdt for to babyer og har det lagret nå 😊

Anonymkode: 08cf2...12b

Skrevet

Min lå alltid på babyteppet i nestet. Så søl havnet på teppet.

Anonymkode: 57c19...ea1

Skrevet
On 12/15/2022 at 8:03 AM, AnonymBruker said:

Har du i det hele tatt møtt en baby..? 

Babyer gulper. Gulp gir stygge gule flekker. 

Babyer bæsjer. Og ja, de aller fleste vil oppleve at bæsjen flyter over langt oppi nakken. 

Ts: jeg har hatt lys grått babynest, men hadde alltid håndkle oppi. Trekket kunne tas av og vaskes, ja, men gulp setter såpass flekker at når vi hadde gulpebaby, var det uaktuelt å ikke ha håndkle. Hvitt ble misfarget av gulp umiddelbart. 

Anonymkode: 7c82a...57d

Jeg hadde en ekstrembæsjer (bæsja opp etter ryggen mange ganger om dagen. Og baby nr to var ekstremgulper, sprutgulp overalt! Men babynestet som ble flittig brukt er fremdeles kritthvitt.. Ingen stygge flekker. Ser ut som det er nytt. Jeg hadde alltid en ny gulpeklut under hodet hver gang andremannble lagt ned. Og under rumpa på førstemann. 

Anonymkode: fcf19...a71

Skrevet

Hva er baby nest? Et baby rede/reir? Heter det nest på norsk? 😳

Skrevet

Vi har mørkegrått nest og DET synes jeg var upraktisk de få gangene han lå der uten noe under seg - gulpeflekkene vistes veldig godt, og selv om man kan ta av trekket og vaske det så er det styrete likevel. Så jeg tror nesten en lys farge er bedre😅

Anonymkode: 3d27f...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...