AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Hva skal jeg gjøre? Hun har snakket om dette nå nylig og jeg latet som jeg synes det var ok. Men det er ikke ok. Det er ekkelt. Men føler ikke jeg kan si noe nå når hun allerede har nevnt det, og jeg sa jo ingenting negativt da. Kunne jeg sendt en meld og evt sagt at jeg har fått tenkt litt på dette. Og jeg ønsker ikke at ihvertfall mine barn skal gå i ukjentes tøy. Anonymkode: a79d7...d8d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Er barna dine nødt til å bruke dette tøyet da? Anonymkode: d664e...3af
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Bor dere i et helt nybygget hus, ts? For dersom dere ikke gjør det? Da sitter både du og dine barn på en eller flere ukjente personers do. Gjør fra dere i samme porselen som fremmede. Du kan uansett stole på at dine barn har delt klær med mange fremmede allerede. På en helt vanlig barneskole (og barnehage) deler man gym-vester og refleksvester med hele skolen. Jeg antar de ikke vaskes årlig. Du synes ikke brukte ting er ekkelt, ts. Du bruker brukte ting hver dag. Du deler ting med fremmede hver dag. Vi gjør alle det. Så hvorfor innbiller du deg at du synes brukte klær er ekkelt når det kommer i en gave? Anonymkode: f99d4...68b 12
Mezzosoprena Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal jeg gjøre? Hun har snakket om dette nå nylig og jeg latet som jeg synes det var ok. Men det er ikke ok. Det er ekkelt. Men føler ikke jeg kan si noe nå når hun allerede har nevnt det, og jeg sa jo ingenting negativt da. Kunne jeg sendt en meld og evt sagt at jeg har fått tenkt litt på dette. Og jeg ønsker ikke at ihvertfall mine barn skal gå i ukjentes tøy. Anonymkode: a79d7...d8d Å nei, gud så grusomt!!! 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal jeg gjøre? Hun har snakket om dette nå nylig og jeg latet som jeg synes det var ok. Men det er ikke ok. Det er ekkelt. Men føler ikke jeg kan si noe nå når hun allerede har nevnt det, og jeg sa jo ingenting negativt da. Kunne jeg sendt en meld og evt sagt at jeg har fått tenkt litt på dette. Og jeg ønsker ikke at ihvertfall mine barn skal gå i ukjentes tøy. Anonymkode: a79d7...d8d For fin til å ha noe brukt? Redd for lus? Anonymkode: a0798...458 2
visp Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Jeg skjønner ikke vitsen med å gi brukte klær i julegave til unger som allerede har skapene fulle. Virkelig. Det er vel bedre å kutte ut gaver istedenfor da. Eller gi ungene en sjokolade eller noe. Mest sannsynlig er det jo feil størrelse eller noe ungene har mye av fra før. 2 2
AnonymBruker 42 Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kunne jeg sendt en meld og evt sagt at jeg har fått tenkt litt på dette. Og jeg ønsker ikke at ihvertfall mine barn skal gå i ukjentes tøy. Selvsagt kan du det. Litt merkelig at personen som har lyst til å kjøpe gaver til barna dine ikke er klar over hvor du ligger på "særhets-skalaen", men det kan du jo informere om i samme tlf.samtale/melding, enten direkte eller indirekte 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Du skjønner ikke at det er du som er rar her? Anonymkode: 1a256...728 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Kjolen jeg skal bruke på julaften er kjøpt brukt på Tise!😄 Har absolutt råd til å kjøpe meg en splitter ny fra Floyd, men falt skikkelig for kjolen og har fått øynene opp for gjenbruk i det siste. Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Vi alle har godt av å ta grep og bli litt mer miljøbevisste.😄🛍❣️ Anonymkode: 40731...820 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Enig at brukt ikke er ekkelt, men er brukte klær julegave? Da vil jeg heller ikke ha nien ting. Anonymkode: b4243...849 4 1
ops2 Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 (endret) 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva skal jeg gjøre? Hun har snakket om dette nå nylig og jeg latet som jeg synes det var ok. Men det er ikke ok. Det er ekkelt. Men føler ikke jeg kan si noe nå når hun allerede har nevnt det, og jeg sa jo ingenting negativt da. Kunne jeg sendt en meld og evt sagt at jeg har fått tenkt litt på dette. Og jeg ønsker ikke at ihvertfall mine barn skal gå i ukjentes tøy. Anonymkode: a79d7...d8d Hvem er "hun"? Kona di, bestemora, tante? Og er det klær som skal pakkes inn og ligge under juletreet? Er det kona di som skal kjøpe, og det er finklær som de skal bruke julekvelden, så er det bra. De er ofte brukt bare 1 gang før den andre ungen har vokst ut av de. Jeg (som mor) har kjøpt klær til barna mine mange ganger. Spesielt finklær, skøyter og skiutstyr. Sånne ting ser ofte ubrukt ut. Men de ligger ikke under treet på julaften. Å legge brukte klær under juletreet er ikke så moro for barna. Og så koster klær hos Fretex det dobbelte, eller tredobbelte, av det de gjorde for noen år siden. Det er jo et spørsmål om barna får 20 gaver på julaften, eller 4. Er det en av veldig mange gaver, så spiller det ingen rolle om det er klær i noen. Har dere liten familie? Det betyr også noe at personen har god smak, eller om hun synes at en utedress med flekker på knærne er ok å legge under juletreet. Endret 15. desember 2022 av ops2 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 ops2 skrev (1 time siden): Hvem er "hun"? Kona di, bestemora, tante? Og er det klær som skal pakkes inn og ligge under juletreet? Er det kona di som skal kjøpe, og det er finklær som de skal bruke julekvelden, så er det bra. De er ofte brukt bare 1 gang før den andre ungen har vokst ut av de. Jeg (som mor) har kjøpt klær til barna mine mange ganger. Spesielt finklær, skøyter og skiutstyr. Sånne ting ser ofte ubrukt ut. Men de ligger ikke under treet på julaften. Å legge brukte klær under juletreet er ikke så moro for barna. Og så koster klær hos Fretex det dobbelte, eller tredobbelte, av det de gjorde for noen år siden. Det er jo et spørsmål om barna får 20 gaver på julaften, eller 4. Er det en av veldig mange gaver, så spiller det ingen rolle om det er klær i noen. Har dere liten familie? Det betyr også noe at personen har god smak, eller om hun synes at en utedress med flekker på knærne er ok å legge under juletreet. Min søster. Jeg mistenker hun bare vil spare penger. Jeg ønsker meg gjerne klær til barna. De har alt de trenger, men det er alltid greit og få mer. Barna er også veldig glad i og få klær. Vet ikke om det er Fretex eller andre bruktbutikker hun tenker på. Jeg trenger ikke vite det. Hun vil nok ikke gi noe med flekker. Men uansett. Vi ønsker oss nytt fra butikken. Anonymkode: a79d7...d8d
ops2 Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Min søster. Jeg mistenker hun bare vil spare penger. Jeg ønsker meg gjerne klær til barna. De har alt de trenger, men det er alltid greit og få mer. Barna er også veldig glad i og få klær. Vet ikke om det er Fretex eller andre bruktbutikker hun tenker på. Jeg trenger ikke vite det. Hun vil nok ikke gi noe med flekker. Men uansett. Vi ønsker oss nytt fra butikken. Anonymkode: a79d7...d8d Jeg synes det er ok å si at dere ikke vil ha brukte klær. Skal hun spare penger, så er det bare å kjøpe noe billig og nytt. Det er så mye å velge imellom. Har dere veldig mange barn? Hvis hun har dårlig råd, blir det 1200 kroner å bruke, hvis dere har 4 barn, og hver gave koster 300 kr. Men butikker som Coop Obs har billige klær. Det billigste er vel en hals (bøff) Eller hansker, en t-skjorte eller sokker. Man finner alltid noe til 50 kroner. Og det er fint å ha et ekstra par hansker (votter). Endret 15. desember 2022 av ops2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 Det høres ut som om dere 1. Har alt dere trenger 2. Gir faen i miljø 3. Er utakknemmelige Si at dere ikke trenger gaver i år. Det vil spare både tanten og miljøet. Anonymkode: 03a7c...d5c 4 1 2
ops2 Skrevet 15. desember 2022 #15 Skrevet 15. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres ut som om dere 1. Har alt dere trenger 2. Gir faen i miljø 3. Er utakknemmelige Si at dere ikke trenger gaver i år. Det vil spare både tanten og miljøet. Anonymkode: 03a7c...d5c Ikke vær så streng'a. Votter og sokker er forbruksvare. Fint å få litt ekstra av det.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Enig at brukt ikke er ekkelt, men er brukte klær julegave? Da vil jeg heller ikke ha nien ting. Anonymkode: b4243...849 Samme her Anonymkode: b513e...3e9 1
Sheik Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 Så lenge det ikke var brukte truser, sokker og strømpebukse hadde jeg blitt godt fornøyd med bruke klær til mitt barn. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 Så lenge det er hele rene klær i riktig størrelse og noe barna trenger og liker (om de er store nok til å ha en mening). Og ikke bare noe hun har rasket med seg. En falmet genser til Per, en vinterjakke som kommer til å passe neste vår til Lise, bukse som er litt for kort i beina til Ole... Anonymkode: 6fce1...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 Kjøpte 300 plagg for 2000 kr til ungene. Med og uten prislapp. Fantes ikke noe slitasje på klærene. Så her er du sær! Skjerp deg Anonymkode: 028fe...f3a 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Skrevet 16. desember 2022 Har kjøpte noen nydelige, brukte kjoler (Ella&Il, Woolland O.l.) til mine nieser og pakket de inn i silkebånd og alle syntes det var nydelige gaver. Klimautslippet var allerede tatt ut og jentene var nydelige. Du høres veldig sær ut. Vi MÅ snu kloden nå. Anonymkode: 0b3d2...942 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå