Gå til innhold

«Vanlige» folk som henter matposer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, TS. 

Anonymkode: a439a...ed5

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er helt enig!!! 

Men, jeg må også innrømme at jeg forstår hvorfor de gjør dette. Dog er det vannvittig frekt og umoralsk. Hinsidig. 

• Liker 10
Skrevet

Enig ts. Man trenger ikke matpose for å se hvordan det føles eller når man har hest. Det er faen meg en skam at avisene skriver om de folkene. 

Anonymkode: a2eb0...e3f

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg snakket med en som ikke er av de fattige, lever helt greit. Men henger poser av å til

Anonymkode: 49a71...5cc

Skrevet

100% enig. Er sjokkert over at folk ‘sper’ på budsjettet med matposer, samtidig som de har hest og sparer på si. Det er hinsides all fornuft og toppen av frekkhet mtp tiden vi lever i. 

Anonymkode: d88df...dfd

• Liker 42
  • Nyttig 7
Skrevet

Enig. Jeg forstår absolutt fristelsen, men jeg hadde virkelig aldri gjort det. Lavmål!

Anonymkode: 893b4...391

• Liker 9
Skrevet

Skamløst

Anonymkode: cdc63...a19

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Og at de i tillegg stiller opp i media med fullt navn og forteller om det 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: d5d18...ddd

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg forstår ikke fristelsen... 

Jeg kan ikke tenke meg noe mer deprimerende eller vondt enn å stå i en matkø for å hente gratis mat. Det er sikkert en eller annen uten normalt utviklede sjelsevner og uten skam. Men jeg synes det er feil å fokusere på dem. Jeg er sikker på 99 % av de som står i matkø er der av en veldig god grunn, og mange av dem føler mye skam, sorg og sliter. 

Da blir det litt feil å fokusere på den ene idioten som står der som ikke egentlig trenger noe. Det er for mange historier om dem nå, og med alle som har det så vanskelig og matkøer som vokser, så provoserer det meg at folk er så forbannet hule i sinn at de trekker fram slike ting. De skiller seg sånn sett lite ut fra de som uten skam eller sjel stiller seg i en sånn kø for å få gratis mat. I den grad det er noen...vi kjenner ikke deres historie eller inkassoer. 

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Helt enig. Det som er trist er at man ikke kan kritisere media eller "de nyfattige" uten å bli beskyldt for å sparke nedover og blabla her.

Det er pinlig og setter meg (som faktisk er fattig) i et skikkelig dårlig lys, når de "fattige" i media sitter med nedbetalt bolig, 25k netto inn, hest og ber om almisser...

Anonymkode: 4f7a1...184

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Damen med hest hadde to døtre som sikkert også har mye glede av hesten på fritida si da! Og barnas fritidsinteresser vil uansett koste mye penger!

Anonymkode: 2297f...723

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler noen gjør det bare for å kunne spare noen ekstra tusen denne mnd. Sykt usolidarisk!!😠

Anonymkode: 0b87e...016

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Burde jo være litt samme krav på som sosialen, for de aller mest trengende..

Anonymkode: a2eb0...e3f

• Liker 5
Skrevet

Men da er det jo forbeholdt ingen, ts? :klo: 

Eller er det ok dersom naboen din også har 4000 kroner til mat og velger å bruke det på røyk og alkohol? Ok dersom noen med din inntekt velger å bo 3000 dyrere - skal de få mat? De kunne jo ha valgt å bo like billig som deg? Skal folk som velger å få barn uten å ta hensyn til at de faktisk krever at man tar en fot i bakken og vurderer om man har råd til dem få mat? Eller skulle de ha prioritert bort unger til de eventuelt bedret sin inntekt?

Om vi behovsprøver gratis goder er behovet fiktivt. Alle - absolutt alle - i Norge som ikke har penger til mat har valgt å bruke penger uvettugt. Har valgt en livsstil de ikke har valgt å ha inntektsgrunnlag for. 

Tigging er lov i Norge. Selv om ingen altså har noe behov. Ergo er å ta imot mat uten behov helt ok. Alle som tar imot mat er i den situasjonen.

Anonymkode: b43dc...dd2

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da er det jo forbeholdt ingen, ts? :klo: 

Eller er det ok dersom naboen din også har 4000 kroner til mat og velger å bruke det på røyk og alkohol? Ok dersom noen med din inntekt velger å bo 3000 dyrere - skal de få mat? De kunne jo ha valgt å bo like billig som deg? Skal folk som velger å få barn uten å ta hensyn til at de faktisk krever at man tar en fot i bakken og vurderer om man har råd til dem få mat? Eller skulle de ha prioritert bort unger til de eventuelt bedret sin inntekt?

Om vi behovsprøver gratis goder er behovet fiktivt. Alle - absolutt alle - i Norge som ikke har penger til mat har valgt å bruke penger uvettugt. Har valgt en livsstil de ikke har valgt å ha inntektsgrunnlag for. 

Tigging er lov i Norge. Selv om ingen altså har noe behov. Ergo er å ta imot mat uten behov helt ok. Alle som tar imot mat er i den situasjonen.

Anonymkode: b43dc...dd2

Det er forskjell på hva som er LOV, og hva som er greit.

Det er lov til å skjelle ut gamle damer uten grunn også, men man gjør det ikke. Det handler om å ta hensyn og tenke på andre enn seg selv...

Anonymkode: 4f7a1...184

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Damen med hest hadde to døtre som sikkert også har mye glede av hesten på fritida si da! Og barnas fritidsinteresser vil uansett koste mye penger!

Anonymkode: 2297f...723

Det finnes fritidsaktiviteter som koster mindre enn 48 000 kroner i året. For begge barna samlet, til og med! Hest er som kjent en av de dyreste fritidsaktivitetene man kan ha. 

Anonymkode: 9590a...67b

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle - absolutt alle - i Norge som ikke har penger til mat har valgt å bruke penger uvettugt. Har valgt en livsstil de ikke har valgt å ha inntektsgrunnlag for. 

Det er jeg rimelig sikker på at ikke stemmer. Alt har en minstepris og alle har de pengene de har. Noen bor jo på den billigst mulige måten, klarer seg (nesten) på et absolutt minimum og går likevel i minus. 

Anonymkode: 9590a...67b

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig . Folk er frekke som bare det. Er det noe gratis så skal de ha med en gang. Jeg gir ikke en krone til fattige . Men gir til dyreorganisasjoner. 

Anonymkode: c9adb...14f

• Liker 8
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...