AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Hei. Jeg og mannen min gikk fra hverandre for nesten to mnd siden. Vi har barn sammen. Grunnen er at han var utro flere ganger og at jeg ikke stoler på ham lenger. Det er flere ting også, men det har jeg holdt for meg selv. Jeg er veldig glad i ham, vi samarbeider veldig fint om barna og jeg ønsker ham vel. Men.. Han har ikke fortalt noen utenom broren og kona til broren. Han har flere søsken vi er nære, venner, ikke foreldre, men han har ikke sagt noe til noen. Han sier ofte at han elsker meg og savner meg. Han klemmer meg og vil kysse meg.. Vet ikke hva jeg føler.. Jeg elsker jo ham og, men jeg synes det er vanskelig å høre ham si disse tingene når han valgte å chatte med jenter fremfor meg. Og samtidig holder han bruddet skjult for familien. Er det vanlig? Hva kan være grunnen til at han ikke sier noe til de han omgåes? Bør jeg si noe til hans andre søsken? (har ikke følt det er min oppgave, men kommer ikke til å lyve om jeg blir kontakta). Anonymkode: a28ad...f89
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. Jeg og mannen min gikk fra hverandre for nesten to mnd siden. Vi har barn sammen. Grunnen er at han var utro flere ganger og at jeg ikke stoler på ham lenger. Det er flere ting også, men det har jeg holdt for meg selv. Jeg er veldig glad i ham, vi samarbeider veldig fint om barna og jeg ønsker ham vel. Men.. Han har ikke fortalt noen utenom broren og kona til broren. Han har flere søsken vi er nære, venner, ikke foreldre, men han har ikke sagt noe til noen. Han sier ofte at han elsker meg og savner meg. Han klemmer meg og vil kysse meg.. Vet ikke hva jeg føler.. Jeg elsker jo ham og, men jeg synes det er vanskelig å høre ham si disse tingene når han valgte å chatte med jenter fremfor meg. Og samtidig holder han bruddet skjult for familien. Er det vanlig? Hva kan være grunnen til at han ikke sier noe til de han omgåes? Bør jeg si noe til hans andre søsken? (har ikke følt det er min oppgave, men kommer ikke til å lyve om jeg blir kontakta). Anonymkode: a28ad...f89 Han har ikke gitt opp , han har ikke innsett at det er over… Har dere flyttet fra hverandre? Anonymkode: e2204...833
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ikke gitt opp , han har ikke innsett at det er over… Har dere flyttet fra hverandre? Anonymkode: e2204...833 Ja for litt over en mnd siden. Vi håper jo at vi en dag finner sammen igjen, men ikke slik det er nå. Vi er lei oss begge to. Eller jeg vet at jeg er det. Anonymkode: a28ad...f89
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja for litt over en mnd siden. Vi håper jo at vi en dag finner sammen igjen, men ikke slik det er nå. Vi er lei oss begge to. Eller jeg vet at jeg er det. Anonymkode: a28ad...f89 Hvorfor har dere gått fra hverandre hvis dere ønsker å finne sammen igjen?🙄 Høres jo ut som at ingen av dere er ferdig. Hva med å jobbe for forholdet istede? Man KAN komme seg gjennom utroskap, hvis vedkommende erkjenner at han har et problem og er villig til å fikse det. Det finnes psykologer som jobber med både par og enkelte, dere kan gå sammen eller hver for dere for å finne ut av det.. familievernkontoret kan hjelpe med parterapi. Men han må jo innse at han har et problem og forstå hva han har gjort av skader, også må dere begge legge ned en jobb i det… Anonymkode: e2204...833 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor har dere gått fra hverandre hvis dere ønsker å finne sammen igjen?🙄 Høres jo ut som at ingen av dere er ferdig. Hva med å jobbe for forholdet istede? Man KAN komme seg gjennom utroskap, hvis vedkommende erkjenner at han har et problem og er villig til å fikse det. Det finnes psykologer som jobber med både par og enkelte, dere kan gå sammen eller hver for dere for å finne ut av det.. familievernkontoret kan hjelpe med parterapi. Men han må jo innse at han har et problem og forstå hva han har gjort av skader, også må dere begge legge ned en jobb i det… Anonymkode: e2204...833 Fordi vi er uenige om livsstil. Han har vært utro. Han prioriterer ikke riktig for barna. Han setter egne prinsipper over alt, selv når han vet at det ikke er til barnas beste. Jeg føler disse tingene er større en utroskapen, fordi jeg føler han har nedprioritert barna.. Og ja, jeg har et håp. Håp om at han skal innse at det han har gjort er teit, magisk vis få meg til å stole på ham igjen, slik at det kan bli oss fire. Foreløpig ser jeg ikke det. Vi har prøvd i tre år å prøve å finne ut av ting.. Anonymkode: a28ad...f89
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi vi er uenige om livsstil. Han har vært utro. Han prioriterer ikke riktig for barna. Han setter egne prinsipper over alt, selv når han vet at det ikke er til barnas beste. Jeg føler disse tingene er større en utroskapen, fordi jeg føler han har nedprioritert barna.. Og ja, jeg har et håp. Håp om at han skal innse at det han har gjort er teit, magisk vis få meg til å stole på ham igjen, slik at det kan bli oss fire. Foreløpig ser jeg ikke det. Vi har prøvd i tre år å prøve å finne ut av ting.. Anonymkode: a28ad...f89 Da må du fortelle han at det er over. For sånn han oppfører seg nå (sier at han elsker deg, ikke forteller familien at det er slutt over) så virker det som at han ikke tror det er over… han tror kanskje at han slipper unna denne gangen også🤷♀️ Du må bare fortelle han at det er over, han har driti seg ut en gang for mye… også anbefaler jeg deg også å si fra til han når han sier sånt som at han elsker deg osv at du faktisk ikke vil høre det, for det er åpenbart ikke det han tenkte når han var utro. Jeg forstår at du har et håp, men mest sannsynlig vil han ikke skjerpe seg før du viser han at du klarer deg fint uten han… Anonymkode: e2204...833 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må du fortelle han at det er over. For sånn han oppfører seg nå (sier at han elsker deg, ikke forteller familien at det er slutt over) så virker det som at han ikke tror det er over… han tror kanskje at han slipper unna denne gangen også🤷♀️ Du må bare fortelle han at det er over, han har driti seg ut en gang for mye… også anbefaler jeg deg også å si fra til han når han sier sånt som at han elsker deg osv at du faktisk ikke vil høre det, for det er åpenbart ikke det han tenkte når han var utro. Jeg forstår at du har et håp, men mest sannsynlig vil han ikke skjerpe seg før du viser han at du klarer deg fint uten han… Anonymkode: e2204...833 Tusen takk for et fint råd. Han har liksom sagt de riktige tingene. At det er hans feil alt sammen, han skal stille opp for barna etc. Han har vært en fin person å ha med å gjøre. Jeg har vært redd for å si ifra om mine grenser i ettertid fordi jeg har vært redd for å lage drama og knuter på tråden for oss. Det siste jeg vil, for barna, er at jeg og han skal begynne å gjøre ting surt for hverandre,så jeg føler jeg har gått på eggeskall. Men det kan jo hende han tar det fint. Jeg håper ihvertfall det. Anonymkode: a28ad...f89
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da må du fortelle han at det er over. For sånn han oppfører seg nå (sier at han elsker deg, ikke forteller familien at det er slutt over) så virker det som at han ikke tror det er over… han tror kanskje at han slipper unna denne gangen også🤷♀️ Du må bare fortelle han at det er over, han har driti seg ut en gang for mye… også anbefaler jeg deg også å si fra til han når han sier sånt som at han elsker deg osv at du faktisk ikke vil høre det, for det er åpenbart ikke det han tenkte når han var utro. Jeg forstår at du har et håp, men mest sannsynlig vil han ikke skjerpe seg før du viser han at du klarer deg fint uten han… Anonymkode: e2204...833 Forresten det siste avsnittet ditt. Det er planen min uansett, jeg skal jobbe så hardt for å gi barna våre det beste jeg kan. Uten at han skal legge hinder i veien. 😊 Anonymkode: a28ad...f89
MizzVic Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Det er vel ikke så rart han har latt være å fortelle dette. "Jeg har vært utro, og tar ikke godt nok vare på barna, så hun valgte gå" 1
Rotemor Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hei. Jeg og mannen min gikk fra hverandre for nesten to mnd siden. Vi har barn sammen. Grunnen er at han var utro flere ganger og at jeg ikke stoler på ham lenger. Det er flere ting også, men det har jeg holdt for meg selv. Jeg er veldig glad i ham, vi samarbeider veldig fint om barna og jeg ønsker ham vel. Men.. Han har ikke fortalt noen utenom broren og kona til broren. Han har flere søsken vi er nære, venner, ikke foreldre, men han har ikke sagt noe til noen. Han sier ofte at han elsker meg og savner meg. Han klemmer meg og vil kysse meg.. Vet ikke hva jeg føler.. Jeg elsker jo ham og, men jeg synes det er vanskelig å høre ham si disse tingene når han valgte å chatte med jenter fremfor meg. Og samtidig holder han bruddet skjult for familien. Er det vanlig? Hva kan være grunnen til at han ikke sier noe til de han omgåes? Bør jeg si noe til hans andre søsken? (har ikke følt det er min oppgave, men kommer ikke til å lyve om jeg blir kontakta). Anonymkode: a28ad...f89 Jeg tenker at han hadde det som plommen i egget og er vant til å få viljen sin. Han venter bare på at du skal tilgi han igjen. 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Han skammer seg jo for at andre skal vite hvor dust og egoistisk og ekkel han er og med god grunn! Hvis han sier at han er dumpa må han jo også si hvorfor. Bra du slo opp! Forhold med sånne menn betyr bare selvutslettelse. Kjærlighet er ikke nok når tilliten er borte! Anonymkode: fd803...53e 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Rotemor skrev (7 minutter siden): Jeg tenker at han hadde det som plommen i egget og er vant til å få viljen sin. Han venter bare på at du skal tilgi han igjen. Ja lykke til sier jeg bare. Jeg har jo et håp selvfølgelig siden jeg fortsatt er glad i ham, men jeg må skille mellom fornuft og følelser. Barna fortjener forutsigbarhet, et trygt hjem og trygg økonomi. Det har det ikke vært. Og det var han uenig i. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han skammer seg jo for at andre skal vite hvor dust og egoistisk og ekkel han er og med god grunn! Hvis han sier at han er dumpa må han jo også si hvorfor. Bra du slo opp! Forhold med sånne menn betyr bare selvutslettelse. Kjærlighet er ikke nok når tilliten er borte! Anonymkode: fd803...53e Når det gjelder hans bror har vi sagt at vi har bare vært uenig og det gikk ikke lenger. Men er veldig glad jeg klarte det. Det har vært flere år med pliktsex og silent treatment og diverse.. MizzVic skrev (10 minutter siden): Det er vel ikke så rart han har latt være å fortelle dette. "Jeg har vært utro, og tar ikke godt nok vare på barna, så hun valgte gå" Jeg har sagt at jeg ikke kommer til å fortelle familien hans om grunnen, selvom jeg har veldig lyst 🙃 men skjønner jo godt det på en måte at han ikke har sagt noe. Anonymkode: a28ad...f89 1
Rotemor Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja lykke til sier jeg bare. Jeg har jo et håp selvfølgelig siden jeg fortsatt er glad i ham, men jeg må skille mellom fornuft og følelser. Barna fortjener forutsigbarhet, et trygt hjem og trygg økonomi. Det har det ikke vært. Og det var han uenig i. Når det gjelder hans bror har vi sagt at vi har bare vært uenig og det gikk ikke lenger. Men er veldig glad jeg klarte det. Det har vært flere år med pliktsex og silent treatment og diverse.. Jeg har sagt at jeg ikke kommer til å fortelle familien hans om grunnen, selvom jeg har veldig lyst 🙃 men skjønner jo godt det på en måte at han ikke har sagt noe. Anonymkode: a28ad...f89 Nei, du skal jo ikke lage en versjon på hans vegne. Han må gå velge det selv. Svar så lite som mulig og ikke bruk energien din på det. Du har vel nok å holde på med😊 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Hvor mer som kommer frem hvor mer virker det jo som at det er mer enn utroskap som er problemet… han hjernevasker deg jo? Utroskap gang på gang, sier han elsker deg (etter det er slutt), silent treatment, pliktsex, setter seg selv og sine prinsipper før barnas beste , du sier du går på eggeskall og er redd for å skape drama. Høres ut som xn min, han dreiv med psykisk mishandling Anonymkode: e2204...833 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 Hva er det du trenger å tolke? Bare vær glad det er slutt og hold deg unna idioten. Anonymkode: 25655...849 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 Men, hvordan har han "satt utroskapen foran barna" om alt han har gjort er å chatte med andre damer på nettet? Er det bare tilfeldig sexchat det er snakk om? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så sterkt at du avslutter hele ekteskapet over noe som jeg ville ha sett på som ikke særlig alvorlig. Anonymkode: fa84a...1df 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men, hvordan har han "satt utroskapen foran barna" om alt han har gjort er å chatte med andre damer på nettet? Er det bare tilfeldig sexchat det er snakk om? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så sterkt at du avslutter hele ekteskapet over noe som jeg ville ha sett på som ikke særlig alvorlig. Anonymkode: fa84a...1df Han har nok gjort mer: Barna fortjener forutsigbarhet, et trygt hjem og trygg økonomi. Det har det ikke vært. Anonymkode: af0d1...18c 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men, hvordan har han "satt utroskapen foran barna" om alt han har gjort er å chatte med andre damer på nettet? Er det bare tilfeldig sexchat det er snakk om? I så fall skjønner jeg ikke hvorfor du reagerer så sterkt at du avslutter hele ekteskapet over noe som jeg ville ha sett på som ikke særlig alvorlig. Anonymkode: fa84a...1df Det har han ikke. Hvis du leser alt annet, så har han sine egne prinsipper påvirket resten av hvordan vi skal bo, hvordan vi skal leve. Et godt eksempel er at han ville at vi skulle leie av broren hans helt til vi en dag på magisk vis skulle få råd til å kjøpe hus. Leiligheten var liten, fuktig. Det lå mye rot i gården og familien hans er tafatte. De bodde der de og. Det var så ekstremt mye forskjeller, og jeg var i mindretall. Jeg prøvde å tilpasse meg og det gikk noenlunde, men jeg måtte krige igjennom at barna skulle ha rutiner, at vi skulle være aktive på dagtid (typ stå opp og stelle seg for dagen, ikke vente på at dagen tar fatt i oss). Familien hans var stikk motsatt og gikk i pysjen hele sommeren inne og var våkne på natta, inkl barna.. Han jobbet ikke for at vi skulle bort. Jeg var hjemmeværende. Han er dårlig på økonomi og det var tider hvor han prioriterte bil hobby foran andre ting vi trengte. Jeg føler at om det kun var utroskap, og alt annet var fint, kunne vi kommet oss igjennom det og jobbet for det.. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mer som kommer frem hvor mer virker det jo som at det er mer enn utroskap som er problemet… han hjernevasker deg jo? Utroskap gang på gang, sier han elsker deg (etter det er slutt), silent treatment, pliktsex, setter seg selv og sine prinsipper før barnas beste , du sier du går på eggeskall og er redd for å skape drama. Høres ut som xn min, han dreiv med psykisk mishandling Anonymkode: e2204...833 Uff, ja nå vet jeg ikke hvordan din x var, har ikke følt det er psykisk mishandling hos oss, men kanskje han ikke veit bedre. Rotemor skrev (8 timer siden): Nei, du skal jo ikke lage en versjon på hans vegne. Han må gå velge det selv. Svar så lite som mulig og ikke bruk energien din på det. Du har vel nok å holde på med😊 Takk ❤️ Anonymkode: a28ad...f89 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han har ikke gitt opp , han har ikke innsett at det er over… Har dere flyttet fra hverandre? Anonymkode: e2204...833 Uenig med deg. Han sier disse ting for å trøste ts, for å ikke føle seg som en skikkelig drittsekk. Anonymkode: 8d689...1ba
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Uenig med deg. Han sier disse ting for å trøste ts, for å ikke føle seg som en skikkelig drittsekk. Anonymkode: 8d689...1ba Kanskje, for jeg hadde jo blitt lei meg om han hadde vært kald og sur... Blir så forvirra for jeg synes det er fint å høre jeg elsker deg osv, men samtidig vet jeg jo at det er ganske ueffektivt.. Anonymkode: a28ad...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå