Gå til innhold

List opp ting du synes er fint med å være singel og barnløs

Anbefalte innlegg

Skrevet

List opp ting du synes er fint med å være singel og barnløs.

Min liste: 

Bruker penger kun på meg selv (jada, betaler skatt som alle andre,but still..). 

Lett å spare penger.

Kan bruke alle rom i huset når jeg vil og som jeg vil.

Trenger ikke å stresse med vasking av klær, kjøkkenutstyr eller vask i hjemmet ellers. 

Kan finne på hva jeg vil når jeg vil på fritiden. Fordi ingen hjemme blander seg opp i det.

Kan se hva jeg vil av filmer/serier. 

Kan legge meg og stå opp når jeg vil på fritiden. 

Jeg kan prompe når jeg må ,og kan gå på do når jeg må.

Anonymkode: d9b19...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slipper å ha barn og partner.

• Liker 4
Skrevet

Frihet 

Kan gå på do når jeg vil 

Dusje når jeg vil

Ha så vill sex jeg bare vil når jeg vil 

Reise når jeg vil

Dra til venner når jeg vil 

Besøke familie når jeg vil 

Gjøre hva jeg vil når jeg vil basically 

Sove hele natten 

Sove lenge 

Se på tv i 12 timer uforstyrret om jeg vil 

Anonymkode: 015fb...db9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bestemmer over egne ting, penger og tid, var ikke klar over hvor for gitt jeg tok dette da jeg ble sammen med en mann med barn fra før. For all del, flott unge og alt det der, synd faren var en utro fyr, men bare det å bestemme over egen tidbruk røk ut av vinduet 

Anonymkode: c7019...4a1

• Liker 1
Skrevet

Fred, ro, idyll. 

Fleksibilitet og frihet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Stå opp når jeg vil når jeg har fri

Se hva jeg vil på tv

Reise når jeg vil

Rydde opp kun etter meg selv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Frihet 

Kan gå på do når jeg vil 

Dusje når jeg vil

Ha så vill sex jeg bare vil når jeg vil 

Reise når jeg vil

Dra til venner når jeg vil 

Besøke familie når jeg vil 

Gjøre hva jeg vil når jeg vil basically 

Sove hele natten 

Sove lenge 

Se på tv i 12 timer uforstyrret om jeg vil 

Anonymkode: 015fb...db9

Dette. Det er en ubeskrivelig frihet og lykkefølelse hver eneste dag.

Anonymkode: b7e3f...c41

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har aldri hatt særlig lyst på barn og jeg vet heller ikke hvordan det er å ha dem, men jeg vet at jeg er en person som setter pris på ro hjemme og jeg blir stressa av mas og bråk. Så akkurat det ser jeg på som positivt. Hjemme er et fristed for meg der jeg selv bestemmer hvor mye lyd jeg ønsker å ha.

Jeg ser også for meg at det er mye kjipe og kjedelige ting man må stille opp på når man har barn. Jeg er helt sikkert sær, men ganske glad for det at når man egentlig har mest lyst til å synke ned i sofaen så må man på et eller annet arrangement eller noe for å ikke falle totalt ut av det sosiale.

Det virker som det er mye sånt og det er ikke kun det å få et barn, men det er alt det andre man må, bør og skal når man setter et barn til verden.

Jeg slipper også å ta hensyn til andre. Hvis jeg vil ligge på sofaen og se serier på sofaen så gjør jeg det, hvis jeg vil dra ut for å ta et glass vin med en venninne på en tirsdag så kan jeg det, jeg kan bestemme hva jeg ønsker å ha til middag uten "æsj, det liker ikke jeg" og jeg kan la være å lage middag uten "jooo, jeg vil ha middag", jeg kan ha det hvordan jeg vil ha det hjemme uten klaging på det, jeg kan rydde og vaske etter meg selv og slipper andres sure sokker overalt,  slipper andres irriterende uvaner, jeg bruke penger på det jeg vil uten å få kritikk for hva jeg bruker egne penger på. Jeg kan være meg selv 100%. Det har jeg aldri opplevd i et forhold. Det er alltid et eller annet jeg føler jeg må undertrykke eller føler at jeg må gjøre selv om jeg ikke gidder å gjøre det når jeg er singel.

Skrevet

Nå har jeg mann og to barn, men jeg elsket også å være singel og barnløs. 

- ha full kontroll på alt helt selv - hvor jeg skal bo, hvordan boligen skal være innredet, hvilken temperatur det skal være, om tv'en skal vær av eller på, hva jeg vil se på tv, om jeg vil høre på musikk, hvilken musikk, hva jeg skal ha til middag, hvor ofte det skal vaskes. etc. 

- fred og ro! Sove uforstyrret så lenge jeg bare ville, stå opp når jeg ville, og sitte i sofaen i dønn stillhet og kose meg med en kopp varm (!) kaffe, så lenge jeg bare ville

- bruke fritiden som jeg ville, ikke måtte dra på aktiviteter med unger, ikke måtte besøke svigerfamilie

- ikke måtte kave med tusen matpakker, enorme lass med klesvask, påkledning, bursdagsbesøk

- ikke måtte kjøre hit og dit med unger, ikke måtte frytse ræven av meg på en tribune mens jeg måtte se på dårlig fotballspill

- kunne reise dit jeg ville, når jeg ville, uten å tenke på om det var barnevennlig, eller manne-vennlig, eller noe som helst. 

Anonymkode: 32332...bd3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det som er fint med å ikke ha barn, er frihet og fleksibilitet. Jeg kan feks bruke mye tid på hobby, studier, ekstrajobb etc. Kommer nok til å savne noe av det når jeg får barn. Blir litt skremt av venner/kolleger som sier de ikke husker sist de gikk på en voksenkonsert. Men det går nok litt på hva man prioriterer også. 

At unger er dyrt, er jo sant, men jeg er vei egentlig mer misunnelig på de som bruker alle disse pengene på ungene og lager så flotte liv. De har ofte sparepenger i bånn også. Jeg har ikke unger og ikke penger 😄

Søvn. Det setter jeg pris på. Sover for det meste godt om natta. 

Anonymkode: e74b1...8de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...