Gjest barne- og familiemedister Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/12/12/452013.html Fullt så enkel er nok ikke verden, men det er ikke vanskelig å forstå frustrasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Av en eller annen grunn var det langt mellom "spark sjåførene"-innleggene under transportstreiken for en tid tilbake. Lurer på hvorfor...?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Av en eller annen grunn var det langt mellom "spark sjåførene"-innleggene under transportstreiken for en tid tilbake. Lurer på hvorfor...? ← Kan det ha noe med forskjellen mellom lovlig streik og årelang sabotasje, tror du?
Mette Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/12/12/452013.html Fullt så enkel er nok ikke verden, men det er ikke vanskelig å forstå frustrasjonen. ← Nei er nok ikke fullt så enkelt, men du verden så enig jeg er
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 Kan det ha noe med forskjellen mellom lovlig streik og årelang sabotasje, tror du? ← Fom f.eks. at Avinor bevisst underbemanner for å spare penger, noe som nå omsider er dokumentert av en upartisktredjepart? Eller er det flyvelederne du sikter til? Saboterer de ved å bli utbrent i en alder av 45, muligens?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 12. desember 2005 #6 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Fom f.eks. at Avinor bevisst underbemanner for å spare penger, noe som nå omsider er dokumentert av en upartisktredjepart? Eller er det flyvelederne du sikter til? Saboterer de ved å bli utbrent i en alder av 45, muligens? ← Neierrugæærn, ingen ville vel finne på å hevde at flygelederne saboterer! I så fall ville jo fraværet deres raskt overstige 100 %. Endret 12. desember 2005 av Statsmedister
Gjest Julenissen Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Bare håper jeg kommer meg trygt frem i luften på julaften.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 13. desember 2005 #8 Skrevet 13. desember 2005 Det gjør du nok, du klarer deg uten gutta i Røyken.
Gjest den undrende Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Nå er jeg faktisk overrasket over den enkle tankegangen til nordmenn flest i denne saken. Vet ikke om jeg burde det med tanke på den store økningen av folk som velger parti som fremmer den enkleste utvei. Og nå snakker jeg om folk som tenker enkelt på en ikke-positiv måte. Folk tenker: Jeg vil ha "varen"! Det vil si billige biletter og avganger NÅ. Folk bør tenke: Jeg har lyst til å leve. Å komme frem til destinasjon og å få billige biletter er bare en gode om jeg faktisk lever. Hvem har ansvaret for sikkerheten? Ledelsen. Hvem har ansvaret for konflikter (om det er det som er problemet, noe jeg ikke tror): Ledelsen. Å skyte flygelederene er toppen av idioti. Jeg synes helt klart at "sikkerhetstjenesen" i Avinor burde skilles ut og være under ansvar av det offentlige (som det er i aller fleste andre land), der deres ansvar er sikkerheten og ikke økonomi. Når økonomi styrer sikkerheten går det alltid ille. Folk som har ansvar for dobbelsikringen i luftfarten (oftest flyhavarikom.) har lenge vært bekymret for underbemanning av flygeledere og dårlige sikkerhetsrutiner, og det gjelder også i Norge. Om noen hadde i det minste orket å gløtte på kanaler som Discovery så finnes det utrolig mange eksempler av flyulykker og nestenulykker som skyldes flygeledere. Ikke fordi de var dårlige, men på grunn av overarbeid og underbemanning. Dette er en rød tråd verden over, og i Norge hvor det har vært dårlig fra før, så vi burde vel være mye mer opptatt av sikkerheten enn det vi er. Og folk er så jævla forbanna hissige på flyplasser! Her er det snakk om roadrage ganger ti. Hva er det med folk? Ja, som alle andre har jeg mistet en god del avganger, og det har vært surt! Men det finnes grenser for hva angår normal folkeskikk. Jeg synes folk hisser seg opp helt unødvendig, og unødvendig mye. Verden overlevde da før? Jeg klarer i alle fall helt fint å reise med tog, buss, båt eller reise senere eller ta teleonkonferanser eller utsette. Mer tungvint enn planlagt ja, men det går. Verden gikk rundt før luftfarten, og det gjør den i dag også. Lurer på dere som vil skyte flygeledere, om dere har like mye lyst til å skyte leger når de nekter å gå tripppelvakter? Synes dere det er ansvarlig av sykehusledelsen å ha et underbemannet sykehus med overarbeidede leger? Hadde dere ville hatt en lege som opererte deg som med stor sannsynlighet ville segnet om av utmattelse? Jeg vil bare si at om jeg var ansvarlig for folks liv og helse, så ville jeg ha nektet å arbeide om det ikke var ansvarlig. Så jeg har faktisk stor forståelse for flygelederene.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 Når sykepleiere og lærere går til aksjoner er flytrafikken, og det daglige livet vårt lite berørt, er det letter å sympatisere når virkninger av aksjoner ikke rammer oss i samme grad...
Gjest den undrende Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Men det er jo ikke streik eller aksjon. Hvis f.ek.s en sykehusledelse hadde lagt opp til 100 operasjoner per dag når det bare er to leger som arbeider på sykehuset, så må de to legene få si at dette er helt umulig og at pasientene helt fint må vente til legene er klar for de, uten at det skal sees på som en streik/at de er vanskelige/at de ikke er kompetente.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #12 Skrevet 14. desember 2005 Men det er jo ikke streik eller aksjon. Hvis f.ek.s en sykehusledelse hadde lagt opp til 100 operasjoner per dag når det bare er to leger som arbeider på sykehuset, så må de to legene få si at dette er helt umulig og at pasientene helt fint må vente til legene er klar for de, uten at det skal sees på som en streik/at de er vanskelige/at de ikke er kompetente. ← Min uthevning. Hallo!!!! Vi snakker om yrke med spisse albuer her. Everything you say, can, and will be used against you..etc. Spør meg selv også om underbemanning er så lønnsomt, når overtid må betales? Noen med gode bedriftsøkonomiske kunnskaper her som kan informere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå