Gå til innhold

Blir ikke tatt på alvor hos lege/psykologen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Glemmer ting daglig. På jobb og hjemme. Nøkler hver dag, en rutine som skulle gjøres på jobb, handler ikke det som skulle handles på butikken feks. Foreldremøter, avbud til bursdager feks. 

- Svak konsentrasjon. 

- Utsetter ting. Igjen, Igjen og Igjen. Husarbeid, regninger+++

- Kommer ofte for sent selvom jeg tror jeg har god tid. Må løpe til bussen hver dag. Er visst mye tregere enn jeg tror  

- Helt kaputt etter arbeidsdag. Klarer ikke en dritt. Lage middag og legge meg selv og ungene. Kanskje sette på en klesvask. Har INGEN energi til trening etc. 

Psykolog mente jeg er deprimert, men kjenner ikke på depressive symptomer annet enn at jeg ikke klarer en dritt. Er antidepressiv en løsning?? Hun mente jeg sikkert kunne be om det av legen. Fastlegen mener mindfullnes og yoga er løsningen på alt. 

Klarer ikke ha så jævlig dårlig hukommelse. Er så LEI. Kanskje jeg er begynnende dement? Har brukt 8000 kr hos psykolog for disse velmente rådene... 

Anonymkode: b4fac...227

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alene? Vært støtte i en mann ved din side, man er ikke skapt for å måtte klare alt alene i livet, du får aldri slappet av. 

Anonymkode: efc75...e18

Skrevet

Høres ut som du er på vei mot utbrenthet spør du meg. 

Anonymkode: b8e05...269

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du alene? Vært støtte i en mann ved din side, man er ikke skapt for å måtte klare alt alene i livet, du får aldri slappet av. 

Anonymkode: efc75...e18

Er gift, ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som du er på vei mot utbrenthet spør du meg. 

Derfor jeg oppsøkte psykolog, men virket ikke enig hun. 

Er dypt fortvilt. Har akkurat begynt i full jobb, etter 8 mnd med bare deltidsjobb (har ikke klart full jobb på en stund). Har følt meg for sliten🥺

Skrevet

Jeg hadde bytta fastlege....

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dypt fortvilt. Har akkurat begynt i full jobb, etter 8 mnd med bare deltidsjobb (har ikke klart full jobb på en stund). Har følt meg for sliten🥺

Har du vært på AAP?

Hvis nei: det burde du. Medikamentell hjelp er ikke det første jeg hadde begynt med. Jeg hadde ønsket utredning av årsaken, og så eventuelt forsøkt medikamentell hjelp dersom det er utbrenthet/depresjon. 

Anonymkode: 4b2ce...14f

Skrevet

Det du ikke forteller , er om du er overvektig? Har du sjekket vitaminmangel?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rart. Men fastlegen din har et poeng, yoga og mindfullness kan være gull verdt hvis det er utbrenthet. Antidepressiva ville jeg droppet. Ellers må du nok bare prøve å stresse ned, prøve deg på en ny time hos en annen lege og gjøre de tingene som er avslappende for deg. 

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er kostholdet ditt? Spiser du mye sukker og ultraprosessert mat? Hvor ofte spiser du i løpet av en vanlig dag? Sjekk ut Marit Kolby og hennes kostholdsråd.

Anonymkode: e6457...a7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

- Glemmer ting daglig. På jobb og hjemme. Nøkler hver dag, en rutine som skulle gjøres på jobb, handler ikke det som skulle handles på butikken feks. Foreldremøter, avbud til bursdager feks. 

- Svak konsentrasjon. 

- Utsetter ting. Igjen, Igjen og Igjen. Husarbeid, regninger+++

- Kommer ofte for sent selvom jeg tror jeg har god tid. Må løpe til bussen hver dag. Er visst mye tregere enn jeg tror  

- Helt kaputt etter arbeidsdag. Klarer ikke en dritt. Lage middag og legge meg selv og ungene. Kanskje sette på en klesvask. Har INGEN energi til trening etc. 

Psykolog mente jeg er deprimert, men kjenner ikke på depressive symptomer annet enn at jeg ikke klarer en dritt. Er antidepressiv en løsning?? Hun mente jeg sikkert kunne be om det av legen. Fastlegen mener mindfullnes og yoga er løsningen på alt. 

Klarer ikke ha så jævlig dårlig hukommelse. Er så LEI. Kanskje jeg er begynnende dement? Har brukt 8000 kr hos psykolog for disse velmente rådene... 

Du bør sykemelde deg for å samle krefter. Høres ut som om du stresser mye. Sykemelding, trening, sove og kosthold er vel stikkord i førsteomgang ❤️

Anonymkode: ced34...2dc

Skrevet

Jeg hadde, og har tildels ennå det helt likt som deg, ts. 
Hos meg var diagnosen lavt stoffskifte. Vit b 12, D vit, jern og folsyremangel. 
Be lege om å ta full undersøkelse på ovennevnte. 

Anonymkode: ea1b1...14c

Skrevet

Kjenner meg igjen, bare det var gått enda lenger hos meg. Jeg fikk først sykemelding grunnet utbrenthet og depresjon. Fikk komme til hos psykolog som mener jeg har dystymi i bunn. Går nå på medisin og jobber bare litt, var totalt utslitt og etter over et halvt år med svært lite eller ingen jobbing er jeg fortsatt utslitt av lite og opplever at jeg enda er noe glemsk og dårlig konsentrasjon. Jeg ville bedt om sykemelding først for å få hvile og ro og så undersøkes mer om det er utbrenthet og/eller depresjon. Jo fortere hjelp, jo fortere frisk igjen tror jeg. Lykke til!

Anonymkode: 7216d...b39

Skrevet

Synes det godt kan høres ut som depresjon jeg.

Hvis du har prøvd det legen anbefaler deg og det ikke virker så må du oppsøke legen på nytt og fortelle at du ikke har blitt bedre og at dere må prøve noe annet.

Hvis psykologen foreslår antidepressiva så ville jeg jo forsøkt det hvis du har prøvd de vanlige rådene mot depresjon over tid og det ikke har fungert.

Anonymkode: 24189...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...