Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ti måneder nå, han er en flott mann på mange måter og jeg falt for han da han i starten virket så omsorgsfull. Det er han delvis enda, men de to siste månedene har han begynt å vise andre sider av seg, noe som får meg til å bli usikker på forholdet. 

Han kommer ofte med kommentarer på kroppen min, jeg er normalvektig og trener 3 ganger i uka. Jeg trener styrke og gjør det fordi det gir meg glede, dette er feil i følge han. Jeg burde slutte å trene, samtidig som han påpeker at rumpene til en del kvinner er finere enn min og at jeg burde trene den opp. Han selv er overvektig, noe som ikke gjør meg noe, jeg synes han uansett er kjekk, jeg har aldri kommentert på kroppen hans og ser ikke poenget i å gjøre det heller, derfor forstår jeg ikke hvorfor han gjør det mot meg.

Det samme gjelder klær, har jeg en magetopp er det feil, stram jeans er feil, jeg burde gå i mer “normale” klær og han mener at jeg kler meg som jeg gjør kun for oppmerksomhet. Dette er dog ikke sant, jeg kler meg i de klærne jeg selv føler meg fin i og har prøvd å forklare dette mange ganger. Det er også feil at jeg sminker meg, og da snakker vi om mascara og litt brow gel på øyebryna, enkelt og greit for å se mer våken ut og da særlig på morgenen. 

Han er over snitt opptatt av hva jeg gjør når vi ikke er sammen og hvem jeg prater med, enda han selv sier at han ikke bryr seg så er det ofte et avhør om hvor og hvem jeg har vært med. Senest i dag var jeg på shopping med min gravide venninne, for å handle barneklær. Jeg fikk melding “Har sikkert vært og koset deg med andre menn du nå!”. Jeg blir like satt ut hver gang, jeg har ikke gjort noe som tyder på at jeg er interessert i andre enn han, tvert i mot! Jeg sier ofte hvor glad jeg er i han, hvor kjekk han er, jeg stiller opp for han om det er noe, gjør virkelig alt jeg kan. Det er han som ofte lar være å svare på mine søte meldinger, det er han som virker nedstemt og lite interessert til tider. Han spør nesten ukentlig om hans penis er stor nok, og sier han har komplekser. Han spør om jeg synes andre menn er kjekke, om jeg vil ligge med noen annen om jeg får, osv. 

Samtidig sier han at han er sikker på seg selv og ikke er sjalu, er det bare jeg som synes at oppførselen virker sjaluaktig og litt kontrolerende? 

Det er litt aldersforskjell, jeg er 29 og han er 38, vi møttes i jobbsammenheng men jobber ikke sammen. Jeg er så lei meg, for jeg er glad i han. Men jeg synes det er slitsomt med denne oppførselen, særlig når jeg har tatt dette opp med han mange ganger.

Kan jeg få noen innspill på hva jeg burde gjøre? Er det grunn til å slå opp? Skal jeg gi dette noen sjanser til?

Anonymkode: 6a759...bcf

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løp! 

Anonymkode: c2af6...c68

• Liker 19
  • Nyttig 16
Skrevet

Du er yngre og sikkert veldig pen. Han er eldre og mest trolig usikker på eget utseende. 
Det lyser usikkerhet av hele mannen. 
Kom deg vekk nå, før oppførselen blir verre!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Høres ut som en typisk psykopat, altså snill i starten bare for å spille, for så å snu om så fort han vet du er trygg med han.

Sånt blir kun verre. 

Gå mens det enda er tidlig.

Anonymkode: 08ad2...d67

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en typisk psykopat, altså snill i starten bare for å spille, for så å snu om så fort han vet du er trygg med han.

Sånt blir kun verre. 

Gå mens det enda er tidlig.

Ikke psykopat. Bare veldig usikker og mangel på sosiale antenner.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Les innlegget som du ikke har skrevet det selv og tenk hvilket råd du ville gitt.

Anonymkode: dabeb...66d

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det er god grunn til å slå opp. Han kommer bare til å bli mer og mer kontrollerende. 

Anonymkode: 158ca...d45

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
mannemannen skrev (1 minutt siden):

Ikke psykopat. Bare veldig usikker og mangel på sosiale antenner.

Mente egentlig narsisist 🙈  usikker er man jo mer helt i startfasen de første månedene, men det er jo nå det plutselig snudde om ettersom jeg forstod det🤔

• Liker 2
Skrevet

🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Her var det mange røde flagg.  Vil du ha det slik resten av livet? Hvis ikke, så løp.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ti måneder nå, han er en flott mann på mange måter og jeg falt for han da han i starten virket så omsorgsfull. Det er han delvis enda, men de to siste månedene har han begynt å vise andre sider av seg, noe som får meg til å bli usikker på forholdet. 

Han kommer ofte med kommentarer på kroppen min, jeg er normalvektig og trener 3 ganger i uka. Jeg trener styrke og gjør det fordi det gir meg glede, dette er feil i følge han. Jeg burde slutte å trene, samtidig som han påpeker at rumpene til en del kvinner er finere enn min og at jeg burde trene den opp. Han selv er overvektig, noe som ikke gjør meg noe, jeg synes han uansett er kjekk, jeg har aldri kommentert på kroppen hans og ser ikke poenget i å gjøre det heller, derfor forstår jeg ikke hvorfor han gjør det mot meg.

Det samme gjelder klær, har jeg en magetopp er det feil, stram jeans er feil, jeg burde gå i mer “normale” klær og han mener at jeg kler meg som jeg gjør kun for oppmerksomhet. Dette er dog ikke sant, jeg kler meg i de klærne jeg selv føler meg fin i og har prøvd å forklare dette mange ganger. Det er også feil at jeg sminker meg, og da snakker vi om mascara og litt brow gel på øyebryna, enkelt og greit for å se mer våken ut og da særlig på morgenen. 

Han er over snitt opptatt av hva jeg gjør når vi ikke er sammen og hvem jeg prater med, enda han selv sier at han ikke bryr seg så er det ofte et avhør om hvor og hvem jeg har vært med. Senest i dag var jeg på shopping med min gravide venninne, for å handle barneklær. Jeg fikk melding “Har sikkert vært og koset deg med andre menn du nå!”. Jeg blir like satt ut hver gang, jeg har ikke gjort noe som tyder på at jeg er interessert i andre enn han, tvert i mot! Jeg sier ofte hvor glad jeg er i han, hvor kjekk han er, jeg stiller opp for han om det er noe, gjør virkelig alt jeg kan. Det er han som ofte lar være å svare på mine søte meldinger, det er han som virker nedstemt og lite interessert til tider. Han spør nesten ukentlig om hans penis er stor nok, og sier han har komplekser. Han spør om jeg synes andre menn er kjekke, om jeg vil ligge med noen annen om jeg får, osv. 

Samtidig sier han at han er sikker på seg selv og ikke er sjalu, er det bare jeg som synes at oppførselen virker sjaluaktig og litt kontrolerende? 

Det er litt aldersforskjell, jeg er 29 og han er 38, vi møttes i jobbsammenheng men jobber ikke sammen. Jeg er så lei meg, for jeg er glad i han. Men jeg synes det er slitsomt med denne oppførselen, særlig når jeg har tatt dette opp med han mange ganger.

Kan jeg få noen innspill på hva jeg burde gjøre? Er det grunn til å slå opp? Skal jeg gi dette noen sjanser til?

Er vel opplagt hva du gjør med han. Kvitt deg med han!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Begynn å kommenter på hvordan han kler seg også. 

• Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som eksen min. Løp, han ødelegger hele selvitilliten din 

Anonymkode: 973fd...1bd

• Nyttig 4
Skrevet

Definitivt dumpegrunn.

Anonymkode: 92082...ebf

Skrevet

Jeg var sammen med en sånn, og jeg visste faktisk ikke hvor mye det påvirket selvtilliten min og «livsgleden» min før han slo opp med meg. Han var også utro med meg, noe som jeg i ettertid har vært fordi at han trengte bekreftelser fra andre kvinner. 

Det ble bare enda mer bekreftet når jeg fikk ny kjæreste som faktisk behandlet meg bra! Det var som natt og dag. Jeg er glad jeg hadde begge opplevelsene for nå vet jeg idag at jeg aldri kommer til å «settle for less», hvorfor være sammen med noen som ikke gjør livet ditt bedre?

Anonymkode: 1fc42...1e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han har startet nedbrytningen av deg. Løp og se deg aldri tilbake. 

Anonymkode: e9c9c...7d2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke bra kom deg bort 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

HVIS DU HAR LIVET SKJÆRT PAKKER DU IKVELD AND GET THE HELL OUT OF THERE

Anonymkode: 3ee9c...d30

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Dette er sider han ikke har vist før de to siste månedene. Tenk hvor kontrollerende han blir etter de neste ti mnd. Desto mer nedbrutt du blir av hans oppførsel, desto mer kontrollerende kan han være. Jeg vil på det sterkeste råde deg til å gå fra ham. 

Endret av drue
  • Liker 1
Skrevet

Neste gang han sier du ikke skal trene slik, svarer du at han selv bør komme seg på trening.

Så måler du han opp og ned.

Men du må jo gå fra han. Han slutter ikke oppføre seg som ett rasshøl.

Anonymkode: 4cebc...07f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...