AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Først var det omgangssyke, normalt blir jeg veldig kvalm og dårlig i magen og kastet opp 1-2 ganger - aldri mer. Denne gangen satt jeg på do mens jeg kastet opp på meg selv, ca 15 ganger i løpet av 5 timer. Kastet opp med 15 min mellomrom kanskje. Nå har jeg fått influensa og det kjentes ut som jeg bokstavlig talt skulle dø de første dagene. Det er svært sjeldent jeg blir totalt sengeliggende uten noe funksjon, men jeg klarte ingenting annet en å ligge i sengen. Kjentes ut som kroppen brant av smerter, var totalt ødelagt. Er det normalt å bli så dårlig av sykdom når man er gravid? Jobber i skole og vurderer å ta ut tidlig permisjon pga det er så mye sykdom og jeg er redd å bli syk pga dette til fødselen. Anonymkode: 23934...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Jepp, immunforsvaret er nedsatt som gravid så kroppen ikke angriper fosteret. Kjipt med influensa, det er ikke uten grunn at gravide anbefales å vaksinere seg! Håper det går bra med både deg og fosteret! Anonymkode: 78ec1...72d 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jepp, immunforsvaret er nedsatt som gravid så kroppen ikke angriper fosteret. Kjipt med influensa, det er ikke uten grunn at gravide anbefales å vaksinere seg! Håper det går bra med både deg og fosteret! Anonymkode: 78ec1...72d Ja det går bra heldigvis. Har en lege som ikke har informert meg om at man bør vaksinere seg som gravid, før jeg ringte å spurte etter hostesaft pga hoste som fulgte med. Anonymkode: 23934...8c0
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Yes, føler meg også sinnsykt dårlig. Har hyperemesis i bunn så føler at alt annet ubehag forsterkes, og nå har jeg fått bronkitt. Jeg takler så UTROLIG dårlig å bli syk oppå kvalmen igjen, og jeg hoster meg ihjel samtidig som jeg føler jeg ikke får puste pga magen. Skulle vaksineres for influensa samme dag som jeg tok glukosebelastning men fordi jeg hadde blitt syk allerede så fikk jeg ikke ta vaksine. Ikke at influensavaksine hadde hjulpet på bronkitt da men er livredd for å få influensa i tillegg fordi det slår så hardt. Masse masse god bedring, jeg håper du er frisk og rask til fødsel! Anonymkode: 172a7...89c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #5 Skrevet 15. desember 2022 Immunforsvaret ditt er dårligere. Jeg fikk korona og brukte vel dobbelt så lang tid på å bli frisk som samboer, og fikk mange fler symptomer. Legen min sa at det er fordi du bærer et «fremmedlegeme» inni deg - noe som inneholder mannens ukjente gener - så kroppen må bremse ned immunforsvaret for å ikke reagere på det. Ganske fascinerende, men veldig plagsomt! Jeg ble heller ikke fortalt at influensavaksine var anbefalt, men leste det et annet sted, og fikk tatt den tidlig i november. Anonymkode: 8e322...b46
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #6 Skrevet 15. desember 2022 Jepp, ble sengeliggende i en måned av en vanlig forkjølelse. Er som flere sier, at kroppen skrur ned immunforsvaret for å ikke angripe de ukjente cellene som plutselig har kommet (fosteret). Veldig kjedelig, spesielt i disse sykdomstider, men jeg har tatt både 4.dose korona og influensavaksinen, så håper jeg slipper unna det aller verste. Anonymkode: 80749...456
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #7 Skrevet 15. desember 2022 Hele livet har jeg vært veldig lite syk og veldig lite dårlig når jeg først har blitt syk, men da jeg var gravid var jeg syk hele tiden og skikkelig dårlig hver gang. Vanligvis er jeg sistemann i huset når det går noe (hvis jeg i det hele tatt blir dårlig - oftest hopper det over meg), og plutselig var det JEG som startet sykdomsrundene i tillegg til at jeg fikk en runde til når alle andre var ferdig. Altså jeg både startet og avsluttet HVER ENESTE runde. 🤦♀️ Anonymkode: 93f72...dc2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Hele livet har jeg vært veldig lite syk og veldig lite dårlig når jeg først har blitt syk, men da jeg var gravid var jeg syk hele tiden og skikkelig dårlig hver gang. Vanligvis er jeg sistemann i huset når det går noe (hvis jeg i det hele tatt blir dårlig - oftest hopper det over meg), og plutselig var det JEG som startet sykdomsrundene i tillegg til at jeg fikk en runde til når alle andre var ferdig. Altså jeg både startet og avsluttet HVER ENESTE runde. 🤦♀️ Anonymkode: 93f72...dc2 Er bombesikker på at jeg var mer syk de månedene jeg gikk gravid enn jeg har vært gjennom hele livet til sammen. Anonymkode: 93f72...dc2 1
Christina82 Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 Ryddet for antivaksinepropaganda. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #10 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 21.06): Først var det omgangssyke, normalt blir jeg veldig kvalm og dårlig i magen og kastet opp 1-2 ganger - aldri mer. Denne gangen satt jeg på do mens jeg kastet opp på meg selv, ca 15 ganger i løpet av 5 timer. Kastet opp med 15 min mellomrom kanskje. Nå har jeg fått influensa og det kjentes ut som jeg bokstavlig talt skulle dø de første dagene. Det er svært sjeldent jeg blir totalt sengeliggende uten noe funksjon, men jeg klarte ingenting annet en å ligge i sengen. Kjentes ut som kroppen brant av smerter, var totalt ødelagt. Er det normalt å bli så dårlig av sykdom når man er gravid? Jobber i skole og vurderer å ta ut tidlig permisjon pga det er så mye sykdom og jeg er redd å bli syk pga dette til fødselen. Anonymkode: 23934...8c0 Jepp. Jeg fikk covid i jula, og det var verre som gravid. Har hatt covid to ganger. Blir lettere forkjølet/snufsen. Håper jeg slipper unna noe mer sykdom nå frem mot fødsel. Usj... Anonymkode: f0fab...d21
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #11 Skrevet 5. januar 2023 Det er en myte at immunforsvaret generelt er nedsatt for å ikke angripe fosteret. Det er en gammel teori som er motbevist, men myten lever fortsatt videre... Men deler av immunforsvaret kan reagere på en annen måte enn vanlig. Anonymkode: cc027...53b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #12 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 21.46): Yes, føler meg også sinnsykt dårlig. Har hyperemesis i bunn så føler at alt annet ubehag forsterkes, og nå har jeg fått bronkitt. Jeg takler så UTROLIG dårlig å bli syk oppå kvalmen igjen, og jeg hoster meg ihjel samtidig som jeg føler jeg ikke får puste pga magen. Skulle vaksineres for influensa samme dag som jeg tok glukosebelastning men fordi jeg hadde blitt syk allerede så fikk jeg ikke ta vaksine. Ikke at influensavaksine hadde hjulpet på bronkitt da men er livredd for å få influensa i tillegg fordi det slår så hardt. Masse masse god bedring, jeg håper du er frisk og rask til fødsel! Anonymkode: 172a7...89c Fikk omgangssyke i jula også, har aldri vært så syk noen sinne 😅 rakk ikke do engang, selv om soverommet ligger nærmest badet. Fullstendig krise. Anonymkode: 172a7...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå