AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Har kjøpt noe fra Finn.no. Selger bestilte sending med posten-appen. Det dukket straks opp på min app. Litt etter fikk jeg beskjed fra selger at pakken var levert inn. Dette dukker ikke opp på min app. Burde ikke dette vise like straks, eller er det ikke slik? Noen med erfaring? Anonymkode: 84fd2...fff
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Du må vente til posten får registrert den i systemet sitt, det tar litt tid i disse dager. Anonymkode: 7e5ba...23f 4
Jaytee Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Posten må få scannet inn pakken før du får ny oppdatering
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du må vente til posten får registrert den i systemet sitt, det tar litt tid i disse dager. Anonymkode: 7e5ba...23f Sikker på dette? Burde jeg ikke fått en notifikasjon i appen om at den var innlevert?🙈 Har helt noia, for har opplevd å bli svindlet tidligere. Og søkte opp nummeret jeg vippset til. Det var registrert med flere tilbakemeldinger på svindel😬 Anonymkode: 84fd2...fff
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Sikker på dette? Burde jeg ikke fått en notifikasjon i appen om at den var innlevert?🙈 Har helt noia, for har opplevd å bli svindlet tidligere. Og søkte opp nummeret jeg vippset til. Det var registrert med flere tilbakemeldinger på svindel😬 Anonymkode: 84fd2...fff Posten registrerer ikke at den er innlevert, den blir først registrert på terminal Anonymkode: 0d1f3...ad0 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Posten registrerer ikke at den er innlevert, den blir først registrert på terminal Anonymkode: 0d1f3...ad0 Ok, takk for svar. Anonymkode: 84fd2...fff
Sheik Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Da jeg jobbet i post i butikk for en del år siden, scannet vi pakkene som kom inn. Vet ikke hva som kom opp på sporingen da jeg ikke fikk lov å spore tilfeldige pakker. Så pakkene kom til oss, vi scannet pakkene, la de i bur som skulle til posten, de tok dem til terminal og de ble scannet på nytt der. Kan være nye rutiner nå.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 10 minutter siden, Sheik said: Da jeg jobbet i post i butikk for en del år siden, scannet vi pakkene som kom inn. Vet ikke hva som kom opp på sporingen da jeg ikke fikk lov å spore tilfeldige pakker. Så pakkene kom til oss, vi scannet pakkene, la de i bur som skulle til posten, de tok dem til terminal og de ble scannet på nytt der. Kan være nye rutiner nå. Vanlig Norgespakker scannes i PIB, men Norgespakke under 5kg scannes først på terminal Anonymkode: 0d1f3...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Var liten pakke ja. Er det forresten vanlig å slette annonser når de er solgt? Det skjedde også forrige gang jeg ble lurt. Da får man jo ikke mulighet til å gi tilbakemelding. Må bare si at denne personen har langt over normalt med tilbakemeldinger, så følte meg trygg på bakgrunn av det. Anonymkode: 84fd2...fff
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Jeg sender mye med posten, og jeg sporer mine egne pakker. Jeg leverer som regel inn pakken på ettermiddag/kveld, og som regel blir den ikke registrert innlevert før i 16-tida dagen etter. Jeg handler også masse på Finn, og det er ganske vanlig at annonsen blir sletta når alt er solgt. Har ikke blitt lurt noen gang. Noen av de "proffeste" jeg har handla hos har vært de raskeste til å slette. Anonymkode: 94964...95e 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Sheik skrev (53 minutter siden): Da jeg jobbet i post i butikk for en del år siden, scannet vi pakkene som kom inn. Vet ikke hva som kom opp på sporingen da jeg ikke fikk lov å spore tilfeldige pakker. Så pakkene kom til oss, vi scannet pakkene, la de i bur som skulle til posten, de tok dem til terminal og de ble scannet på nytt der. Kan være nye rutiner nå. Tror ikke PIB scanningen alltid dukker opp i appen. Jeg får ofte opp terminalen som første i posten appen selv om det er store pakker. Har også jobbet i PIB for noen år siden 🙈 Anonymkode: 3211e...208
Sheik Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Tror ikke PIB scanningen alltid dukker opp i appen. Jeg får ofte opp terminalen som første i posten appen selv om det er store pakker. Har også jobbet i PIB for noen år siden 🙈 Anonymkode: 3211e...208 Da vet jeg det 😅 hadde ikke for vane å spore pakker etter de kom inn til oss 😀
-jk- Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 Sheik skrev (17 timer siden): Da jeg jobbet i post i butikk for en del år siden, scannet vi pakkene som kom inn. Vet ikke hva som kom opp på sporingen da jeg ikke fikk lov å spore tilfeldige pakker. Så pakkene kom til oss, vi scannet pakkene, la de i bur som skulle til posten, de tok dem til terminal og de ble scannet på nytt der. Kan være nye rutiner nå. Butikken her scanner også pakkene, men det kan ta en stund. De har et transportbånd med luke foran som man dytter inn pakkene på og så tar butikken og tømmer båndet når de har tid. Ofte ikke før rett før pakkene blir hentet.
Sheik Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 -jk- skrev (1 minutt siden): Butikken her scanner også pakkene, men det kan ta en stund. De har et transportbånd med luke foran som man dytter inn pakkene på og så tar butikken og tømmer båndet når de har tid. Ofte ikke før rett før pakkene blir hentet. Skjønner. Jeg husker i alle fall jeg var rask med å scanne hver eneste pakke når jeg ikke hadde kunder.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #15 Skrevet 16. desember 2022 Burde ikke pakken vært registrert innlevert nå hvis den ble sendt onsdag kveld (fra Østfold)? Står fortsatt kun som forhåndsmeldt i appen. Anonymkode: 84fd2...fff
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde ikke pakken vært registrert innlevert nå hvis den ble sendt onsdag kveld (fra Østfold)? Står fortsatt kun som forhåndsmeldt i appen. Anonymkode: 84fd2...fff Da burde den normalt vert registrert nå men det går litt senere siste dagene før jul. Anonymkode: 65516...66b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Da burde den normalt vert registrert nå men det går litt senere siste dagene før jul. Anonymkode: 65516...66b I følge Posten sin hjemmeside skal de ha normale leveringstider i julen, men at man bør beregne noen dager ekstra. Men blir veldig skeptisk nå. Er jo et ganske sentralt sted, så burde vel vært fremme i Oslo nå.. Anonymkode: 84fd2...fff
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 Den appen kan bare ta seg en bolle! På fredag var pakken jeg ventet på på terminalen på Lørenskog, på onsdag lå den i postkassen min som er på Vestlandet. Går sporingen som den skal, skal jeg få beskjed om at den er ankommet terminalen i Bergen og at den er på vei hit, men det skjer rett som det er at sporingen ikke blir registrert! Anonymkode: 78589...308
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den appen kan bare ta seg en bolle! På fredag var pakken jeg ventet på på terminalen på Lørenskog, på onsdag lå den i postkassen min som er på Vestlandet. Går sporingen som den skal, skal jeg få beskjed om at den er ankommet terminalen i Bergen og at den er på vei hit, men det skjer rett som det er at sporingen ikke blir registrert! Anonymkode: 78589...308 Det er vel bare småpakker til postkasse som går om Lørenskog. De blir ikke oppdatert med sporing. Større pakker går til terminalen i Oslo og så til den lokale terminalen her som også er på Vestlandet, de har sporing hele veien. Anonymkode: 94964...95e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Skrevet 16. desember 2022 Sjekk alltid hva slags vurdering personer du kjøper av har fått av andre på finn først! Og ikke kjøp av noen som har 0 vurderinger og helt ny profil om du har en dårlig magefølelse. Og bruk for all del "fiks ferdig" sånn at det er med kjøperbeskyttelse i prisen. Anonymkode: f1aa9...e40 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå