Gå til innhold

Jeg har brukt ca 4600 kWh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er hittil i år. Jeg elsker å sitte i mørket med bare tv på. Vasker en vaskemaskin i uka. Dusjer 5 min nesten hver dag. Lager sjelden middag for jeg gidder ikke lage mat til bare meg.

Er dette normal bruk?

Anonymkode: 9364c...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er hittil i år. Jeg elsker å sitte i mørket med bare tv på. Vasker en vaskemaskin i uka. Dusjer 5 min nesten hver dag. Lager sjelden middag for jeg gidder ikke lage mat til bare meg.

Er dette normal bruk?

Nei det er ikke normalt.

Anonymkode: 3bcaf...bb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette normal bruk?

Hva tror du? Du kan f.eks google, eller se deg litt rundt. Pleier folk flest å sitte i mørket og ikke lage mat? 

Anonymkode: 664f4...2b6

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er ikke normalt.

Anonymkode: 3bcaf...bb7

Hvor mye har du brukt hittil da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye har du brukt hittil da?

Vi havner på det samme, på én måned.

Anonymkode: e5b2e...3b4

Skrevet

Der er nok under normalen for en selvstendig boenhet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi havner på det samme, på én måned.

Anonymkode: e5b2e...3b4

Fy fader, det er jammen mye. Du bor kanskje ikke alene og lager middag hver dag og vaskemaskin oftere enn meg osv.

Så høyt forbruk har jeg antakelig ikke hatt siden barna bodde hjemme og det blir noen år nå.

Skrevet

Jeg har stor enebolig i to etasjer. Varmepumpe og vedovn til oppvarming. Dusjer hver dag og lager varm middag nesten hver dag. På badet står varmekablene på. Har på lys og julebelysning har brukt nesten 900kwh i desember. 

• Liker 1
Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Der er nok under normalen for en selvstendig boenhet. 

Strømmåleren min ble sjekket i fjor og alt var i orden. I disse dager er jeg glad jeg ikke bruker mer strøm enn jeg gjør.

Jeg ser jo at naboer har på masse lys på kveldene, men jeg elsker å sitte i mørket. 
Jeg har reagert på at andre får så sinnsykt dyre regninger, mens mine er lave hver mnd. Var derfor jeg måtte spørre.

Skrevet
jodle skrev (2 minutter siden):

Jeg har stor enebolig i to etasjer. Varmepumpe og vedovn til oppvarming. Dusjer hver dag og lager varm middag nesten hver dag. På badet står varmekablene på. Har på lys og julebelysning har brukt nesten 900kwh i desember. 

Varmekabler bruker jeg omtrent ikke. Jeg fyrer med ved hver dag. Blir ikke avskrekkende varmt, men nok til å ikke fryse med ullklær og ullteppe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er dette normal bruk?

Kommer selvsagt an på om du bor i stort hus eller liten leilighet. Om du bor i en 70 kvm leilighet er det normalt forbruk. Det er forøvrig oppvarming og varmtvann som står for rundt 60-70% av forbruket til folk. 

https://forbrukerguiden.no/normalt-stromforbruk/

Anonymkode: 5fc17...6ce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er dette normal bruk?

Synes du har brukt mye. Mitt forbruk i 2022 er 3000 kWh.

Anonymkode: 331bf...710

Skrevet

Synes du har brukt mye. Mitt forbruk i 2022 er 3000 kWh.

Anonymkode: 331bf...710

Greit å informere om hvor stor bolig man har for relevant sammenligning. 

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har brukt 4400 kwt hittil i år.

Jeg dusjer hver dag, vasker klær 1 - 2 ganger i uken, oppvaskmaskinen går 1 gang i uken, lager varm middag hver dag og noen ganger også varm lunsj. 

Sparer ikke på lys heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Greit å informere om hvor stor bolig man har for relevant sammenligning. 

Glemte det, huset er på 120 kvm. Alle dører til rom jeg ikke bruker er lukket døgnet rundt.

Skrevet

Bor i liten leilighet, bruker i snitt 4200 kwh/år. Fyrer så å si ikke, da naboene under tydeligvis elsker å ha tropetemperatur inne.

Er det -2 ute har jeg 24 grader inne uten andre varmekilder en PC, TV ol., så her kan jeg til og med finne på å la vinduet stå åpent for å få sove (hater å sove i varmt rom).

Men at det er et lavt forbruk, er sikkert.

Anonymkode: bf299...c3d

Skrevet

Brukte 20000kwt ifjor.. omtrent like stort hus, men bruker hele huset.

Før jeg etterisolerte veggene så var forbruket mye høyere.

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Er dette normal bruk?

Jeg har brukt 5200 kWh så langt, og har både varme og lys på. Dusjer og, men varmtvannet går på felleskostnadene da.

Anonymkode: 6c84c...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...