Gå til innhold

Inntakssamtale dps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må alle på en inntakssamtale når man har blitt tildelt rett til behandling på dps? Hva skjer i denne inntakssamtalen?

Anonymkode: 21323...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det.

Det var en gjennomgang av henvisningen, og hun spurte litt etter bakhistorien og hvordan jeg hadde det nå. Fortalte litt om hvordan ting var lagt opp. At det ble satt opp 4-5 kartleggingstimer, som var med henne, og så skulle de etterpå vurdere om jeg skulle bli tilbudt noe mer eller ikke. Da ville det evt bli med en annen behandler sannsynligvis, hun skulle bare stå for kartleggingen (i mitt tilfelle var dette en LIS). Måtte fylle ut en del skjema digitalt i forkant.

Anonymkode: eaeda...a79

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte ikke. 

Anonymkode: bb704...f34

Skrevet

Kan ikke huske å ha vært på noe slikt. Har kommet rett til behandler og igang med å bli kjent alle tre gangene jeg har begynt poliklinisk. 

Ved innleggelse på DPS har det vært forvernsamtale første gangen, men plassen har allerede vært tildelt og dato for innleggelse satt. Det er bare for å sette opp mål for innleggelsen så man kan forberede seg. Så det er vel ikke det samme som inntakssamtale. 

Skrevet

Ja alle må det. De kartlegger hva du du sliter med og om de kan hjelpe deg

Anonymkode: d75e1...c42

Skrevet

Har vært flere runder på DPS opp igjennom årene. Kun en gang ble det gjort en inntakssamtale i forkant for å kartlegge hvilken behandler jeg skulle til og hva jeg hadde behov for.

De andre gangene tror jeg henvisningene og journal/historikk har vært nok til å vurdere, for jeg har da kommet rett til fast behandler som første møte.

Anonymkode: b6cf4...4c0

Skrevet

Jeg skal til inntakssamtale med overlegen. Problemstillingen gjelder medisiner og justering av disse. Utredning og diagnose er fastsatt og gjennomført hos spesialist for flere år siden. Lurte på om alle blir sendt til dps til overlege for inntakssamtale eller om jeg kanskje skal rett dit fordi henvisningen mest sannsynlig legger frem at jeg ikke behøver terapi men bare hjelp med medisiner. Så lite vits i å gå til psykolog da, må ha lege.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal til inntakssamtale med overlegen. Problemstillingen gjelder medisiner og justering av disse. Utredning og diagnose er fastsatt og gjennomført hos spesialist for flere år siden. Lurte på om alle blir sendt til dps til overlege for inntakssamtale eller om jeg kanskje skal rett dit fordi henvisningen mest sannsynlig legger frem at jeg ikke behøver terapi men bare hjelp med medisiner. Så lite vits i å gå til psykolog da, må ha lege.

Nei, alle blir ikke det, som tråden viser :) Det blir nok vurdert behov i forkant.

Det er for øvrig mangt en psykiater i DPS-systemet (de er leger).

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, alle blir ikke det, som tråden viser :) Det blir nok vurdert behov i forkant.

Det er for øvrig mangt en psykiater i DPS-systemet (de er leger).

Jepp, nettopp derfor jeg er henvist. For å støte på en psykiater som kan hjelpe til meg problemet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...