AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Jeg elsker katter. Har hatt katt hele mitt liv, men nå har jeg flytta sammen med typen og etter en diskusjon så har jeg bare akseptert at vi ikke skal ha husdyr. Eneste han kunne tenkt seg er hund, noe jeg har sterk angst for etter jeg ble bitt da jeg var liten. På avstand liker jeg hunder, og tenker jeg kanskje må ta opp kampen en gang. Er helt ok at han ikke vil ha, men reagerer litt på hvorfor han ikke liker de. «De er uforutsigbare, de gjør ikke hva du sier, de fleste katter er ulydige» Anonymkode: 97142...5e7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Altså, jeg elsker katter og klarer ikke å begripe hvordan noen kan mislike dem. Ville ikke vært sammen med noen som mener det samme som typen din. Men om han ellers er snill og har vanlig respekt for både folk og dyr, så er han jo sikkert grei å være sammen med uansett. Anonymkode: 0d4c1...e14 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Han vil ha en underkua slave «som gjør som han sier» altså… Min mann mislikte også katter. Nå har vi tre egne og er på fosterkatt nr.15. Han griner som en unge hver gang vi adopterer bort en. Anonymkode: 9bd07...e8e 15
Batteri Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Jeg fikser ikke katter overhodet. For meg er det fullstendig uaktuelt å ha en katt i hus. Jeg er ukomfortabel med katten som bor hos min mor. Katter er uberegnelige og gjør alt på sine egne premisser. De er ikke egnet som husdyr i min bok. 11
Nattens rytter Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 “Katten sit i tunet når du kjem. Snakk litt med katten. Det er han som er varast i garden.” ― Olav H. Hauge 1 12
Turtellure12 Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Virker som om du ikke helt har forstått konseptet "red flag". Det er ikke rødt flagg fordi noen har annen preferanse enn deg hva gjelder dyr. Det har med enkelte personlighetstrekk, vaner eller verdier å gjøre, som ikke er sunne å ha i et forhold. 13 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Det er dealbreaker, for jeg MÅ ha katt. Men jeg kjenner minst to snille menn som ikke liker katter. Jeg tror de synes de er uforutsigbare og er redde de skal sprette fram og kveppe dem, eller plutselig skal begynne å klore eller bite. Det er mer red flag med sånne som ikke liker katter fordi du ikke kan få dem til å gjøre oppgaver for deg eller de forguder deg sånn som hunder gjør. Men vet ikke om jeg kjenner så mange sånne. Jeg liker ikke hunder selv, og jeg er snill og ufarlig. Jeg vil ikke tråkke på og sparke små valper liksom, jeg vil bare ikke bo sammen med alle lydene og luktene og maset hunder holder på med. Anonymkode: e9714...6ad
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Ja det er red flag. hva slags dyr mannen foretrekker, sier mye om hans personlighet… Jeg var nære venner med en som ikke likte kattene mine. Altså, jeg merka det på han. Ufyselig oppførsel. Og han hørte ikke på meg da jeg ba han holde balkongdøra lukket når vi ikke var i rommet for katta kunne hoppe ut og stikke av. Han lot den hoppe ut og den forsvant. Takler ikke folk som ikke har respekt for dyr (og kvinner) Anonymkode: db82a...522 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dealbreaker, for jeg MÅ ha katt. Men jeg kjenner minst to snille menn som ikke liker katter. Jeg tror de synes de er uforutsigbare og er redde de skal sprette fram og kveppe dem, eller plutselig skal begynne å klore eller bite. Det er mer red flag med sånne som ikke liker katter fordi du ikke kan få dem til å gjøre oppgaver for deg eller de forguder deg sånn som hunder gjør. Men vet ikke om jeg kjenner så mange sånne. Jeg liker ikke hunder selv, og jeg er snill og ufarlig. Jeg vil ikke tråkke på og sparke små valper liksom, jeg vil bare ikke bo sammen med alle lydene og luktene og maset hunder holder på med. Anonymkode: e9714...6ad Hahaha. Liker ikke katter = sinnsyk, eiesyk, farlig! Liker ikke hunder = ufarlig, snill - sånn som meg! Omg. Hva er det du egentlig driver med? Anonymkode: f42c0...353 7
Fru Uperfekt Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg elsker katter. Har hatt katt hele mitt liv, men nå har jeg flytta sammen med typen og etter en diskusjon så har jeg bare akseptert at vi ikke skal ha husdyr. Eneste han kunne tenkt seg er hund, noe jeg har sterk angst for etter jeg ble bitt da jeg var liten. På avstand liker jeg hunder, og tenker jeg kanskje må ta opp kampen en gang. Er helt ok at han ikke vil ha, men reagerer litt på hvorfor han ikke liker de. «De er uforutsigbare, de gjør ikke hva du sier, de fleste katter er ulydige» Anonymkode: 97142...5e7 Nei det er ikke et rødt flagg, misslike alle dyr er det. 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hahaha. Liker ikke katter = sinnsyk, eiesyk, farlig! Liker ikke hunder = ufarlig, snill - sånn som meg! Omg. Hva er det du egentlig driver med? Anonymkode: f42c0...353 Hva driver du med selv? De mennene jeg kjenner som ikke liker katter er snille. De jeg kjenner som ikke liker hunder (meg selv) er snille. = hvilke dyr man liker har ikke noe med om man er snill eller ikke å gjøre. Anonymkode: e9714...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Hadde gått ifra mannen min om han insisterte på å ha katt. Vil heller bo alene resten av livet enn å dele hus med et så ekkelt dyr. Fysj. Anonymkode: e7b26...f16 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Nattens rytter skrev (2 timer siden): “Katten sit i tunet når du kjem. Snakk litt med katten. Det er han som er varast i garden.” ― Olav H. Hauge Ja ❤️ Han Olav Hauge har skjønt det. Forresten en av mine favorittdiktere. Anonymkode: eb4d7...41b 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Batteri skrev (2 timer siden): Jeg fikser ikke katter overhodet. For meg er det fullstendig uaktuelt å ha en katt i hus. Jeg er ukomfortabel med katten som bor hos min mor. Katter er uberegnelige og gjør alt på sine egne premisser. De er ikke egnet som husdyr i min bok. Helt enig, grøss. Anonymkode: e7b26...f16 2
NettoppJa Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 Er SÅ mange tiktoks og instaposter om "thecathedidntwant" og lignende for andre husdyr. Altså de som i utgangspunktet ikke liker katter/hunder/div dyr, men smelter helt når de kommer i hus. De har ikke møtt rette katta ❤️❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Red flag ja. De mennene som ikke liker katter har kanskje samtykkeproblemer. Skjønner ikke signaler til katten og skjønner ikke at man må tjene kattens respekt og «vennskap», ikke bare bestemme over de. Men har han aldri hatt katt før og vært rundt de noe særlig så vet han kanskje ikke hva det går i. Spør om det er greit at dere passer en katt en periode, eller meld dere som fosterhjem.. Plutselig så skjønner han greien.. Men forsterhjem må man ofte binde seg i lengre perioder, det er vanskelig å vite om man har katten i 2 måneder eller 1 år før noen vil adoptere, men hvis dere spør om trygge katter så går det kanskje fortere. Dette er jo selvfølgelig bare hvis du vet at han kommer til å behandle katten bra selv om han ikke liker de. Kanskje dere kan se på serien «my cat from hell» sammen? Den finnes på discovery.no, det er en serie der en atferdskonsulent drar ut til mennesker som har katter med atferdsproblemer, 10/10 ganger er det menneskene som var problemet og kattene blir kjempe fine katter, så veldig lærerik! Anonymkode: 44a98...40d 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Hvis du har katt, ikke bli sammen med en type som ikke liker katt. Jeg kjenner til flere katter som har blitt overkjørt med vilje av sånne ikke-likere. Og en som knivstakk katta til kjæresten, bare fordi den stirret på ham. Det er et rødt flagg hvis du selv liker katt. Eksen min ble sjalu når katten fikk kos. Anonymkode: f28b9...418 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er helt ok at han ikke vil ha, men reagerer litt på hvorfor han ikke liker de. «De er uforutsigbare, de gjør ikke hva du sier, de fleste katter er ulydige» Anonymkode: 97142...5e7 Det at katter er så selvstendige er grunnen til at mannen min elsker katter 😆 mannen min er ikke typen som går i flokk eller følger strømmen. Jeg er lik. Liker at katter har sterk vilje og ikke automatisk lar seg lede. Jeg har ikke behov for å styre et dyr, og enkelte mennesketyper som har det behovet er nok mer tilbøyelige til å skaffe seg hund. Kan f.eks ikke helt se for meg en psykopat som har katt🤔 å dominere en hund gir vel mer maktfølelse for dem.. Anonymkode: 67e3a...8c9 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 Nei ikke egentlig. Smaken er som baken men hvis han ikke takler å bo med katt og du har et ønske om å ha katt så er det jo så klart ingen vits å fortsette. Samboeren min var heller ikke noe fan av katter men når er han helt klart glad i begge de to jeg hadde fra før han kom inn i bildet. Den yngste duller han sinnsykt med og de har helt klart et sterkt bånd. Syns det er fryktelig morsomt med tanke på hvor lite han likte katter i starten. Anonymkode: 78777...006
Macro Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 Katter er creatures of consent. Folk som ikke liker katter er jeg utrolig skaptiske til. Om de misliker katter men elsker hunder er det rødeflagget megastort. Hunder kan kontrolleres, slås og forventes å være lojal uansett. Skummelt med folk som foretrekker slike dyr og samtidig misliker dyr som baserer seg på gjnesidig respekt og kjærlighet. 7 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå