Gå til innhold

Bruke annen lege på kontoret for å sette spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har blitt anbefalt av sykehuset å sette inn spiral. MEN jeg har mannlig fastlege og av ulike årsaker så kan jeg ikke bruke menn på gynekologiske timer, har tidligere vært hos gynekolog men er så dyrt så spør her: er det noen som har fått time hos annen fastlege (jeg vil ha kvinne) ved samme kontor for å gjøre GU eller sette spiral osv? 

Skal ringe imorgen å spørre men ønsker å høre erfaringer 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har fått gå til en annen på legekontoret for GU. Men vet andre sier nei. Det avhenger vel av kapasitet. Du har ikke krav på å få det utført av andre enn fastlegen. 

Anonymkode: feddb...3d8

Skrevet

Det kan du ikke forvente. De kvinnelige fastlegene rennes ned av mannlige fastlegers pasienter som på død og liv skal ha en kvinnelig lege til gu, da får de dårligere tid til egne pasienter. De jeg kjenner som er fastleger har lenge sagt nei pga det, de som vil ha kvinne må enten bytte fastlege eller gå privat.

Anonymkode: 47c18...5ac

• Liker 1
Skrevet

Det var ihvertfall ikke noe problem på det legekontoret jeg hadde i Oslo. Kunne få en kvinnelig lege til gyn.us om en ellers hadde mannlig fastlege og ikke ville bruke ham til slikt 

Anonymkode: 7feea...001

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Det kan hende dette allerede er løst, men jeg hadde sammeproblemet og endte med å ta spiral hos jordmor. Kan være verdt å sjekke 😊

Skrevet

Fastlegen min har spurt om jeg vil ha en kvinne istedenfor ham, når det er noe gynekologisk, eller noe intimt som må undersøkes. 

Har fått annen lege når jeg vil.. null problem ang sånt her.

Anonymkode: 16183...8bb

Skrevet

Jeg kan også få en kvinnelig assistent i rommet, mens det pågår, hvis jeg ønsker "selskap"..

Anonymkode: 16183...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...