AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Har vært ilag med denne jenta i tre år. Det plager meg at hun ikke vil ha barn. Har hus, helt ok økonomi, vi er forlovet. Problemet er at jeg har lyst på barn, men hun sier det er for tidlig. Hun er 25, jeg er 30. Syns ikke det er tidlig i det hele tatt. Er jo denne dama jeg vil ha som mor til mine barn, men hva kan jeg gjøre for å få hun med på det? 😅 Er redd hun egentlig ikke ser noe framtid med meg. Burde jeg egentlig se etter andre? Anonymkode: c065d...56e 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Vil hun ha barn, bare ikke nå? Eller vil hun ikke ha barn i det hele tatt? Hvis det er det første, bør dere diskutere et tidsperspektiv for når dere skal begynne å prøve, og så må du ta stilling til om det er noe du vil fortsette å være med på. PS: Har lyst til å gjøre *henne gravid. Anonymkode: 39fba...89e 11 1 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Høres ut som gravidfetish, for alt du snakker om er at du har lyst til å gjøre henne gravid og ingenting om at du har lyst til å bli pappa og ta alt det ansvaret det medfører? Anonymkode: 8e772...2fd 18
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Høres ut som gravidfetish, for alt du snakker om er at du har lyst til å gjøre henne gravid og ingenting om at du har lyst til å bli pappa og ta alt det ansvaret det medfører? Anonymkode: 8e772...2fd Gravidfetish? Jeg blir tent av tanken på å gjøre henne gravid ja, men det er jo normalt. Anonymkode: c065d...56e 2
SmuleSMitt Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gravidfetish? Jeg blir tent av tanken på å gjøre henne gravid ja, men det er jo normalt. Anonymkode: c065d...56e Og så svarer du ikke på det andre som brukeren påpekte, mht. å bli far og ansvaret med foreldrerollen. Du virker ganske umoden til å være 30. Kanskje hun ikke ser på deg som et farsemne. 20
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 SmuleSMitt skrev (1 minutt siden): Og så svarer du ikke på det andre som brukeren påpekte, mht. å bli far og ansvaret med foreldrerollen. Du virker ganske umoden til å være 30. Kanskje hun ikke ser på deg som et farsemne. Er da ikke umoden. Vil ha barn, bli pappa, men har ikke lyst å vente flere år. Flere av mine venner har allerede stiftet familie, og mange er par år yngre. Har lyst å forsørge, komme hjem til en familie. Anonymkode: c065d...56e 2 1
Sofakona Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Er du klar for å ha lange våken etter..skifte masse bleier...kansje ikke få sex på 1,5 år gjøre mye hjemme... syk barn, kolikk og ikke sette deg først 13
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vil hun ha barn, bare ikke nå? Eller vil hun ikke ha barn i det hele tatt? Hvis det er det første, bør dere diskutere et tidsperspektiv for når dere skal begynne å prøve, og så må du ta stilling til om det er noe du vil fortsette å være med på. PS: Har lyst til å gjøre *henne gravid. Anonymkode: 39fba...89e Hun vil ha barn, men sier ikke når hun kunne tenkt seg. Er bare «for tidlig». Anonymkode: c065d...56e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 25 år er ingen alder for mange. Snittet for førstegangsfødende er rett rundt 30. Du får smøre deg med tålmodighet og håpe at hun vil ha barn med deg om noen år. Anonymkode: 4a251...fb4 8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Er du klar for å ha lange våken etter..skifte masse bleier...kansje ikke få sex på 1,5 år gjøre mye hjemme... syk barn, kolikk og ikke sette deg først Man blir aldri 100% klar. Jeg vet bare at jeg ikke vil styre med dette når jeg er 40 år. Anonymkode: c065d...56e 5
Sofakona Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man blir aldri 100% klar. Jeg vet bare at jeg ikke vil styre med dette når jeg er 40 år. Anonymkode: c065d...56e Tror nok du bare må vente..Tros alt hun som skal gå gravid, ha alle symptomene, amme etc. Om hun vil vente noe pr må du vente å 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er da ikke umoden. Vil ha barn, bli pappa, men har ikke lyst å vente flere år. Flere av mine venner har allerede stiftet familie, og mange er par år yngre. Har lyst å forsørge, komme hjem til en familie. Anonymkode: c065d...56e Lyst til å forsørge? Komme hjem til en familie? Mener du hun skal gå hjemme og ‘seg av hus og barn’ mens du er utenom jobber?? 😳 Anonymkode: d0168...d2c 11 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Dere må ha en ordentlig plan om dette. Om dere ønsler unger. Hvor mange. Tidsperspektiv osv Anonymkode: d1902...bfe 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er da ikke umoden. Vil ha barn, bli pappa, men har ikke lyst å vente flere år. Flere av mine venner har allerede stiftet familie, og mange er par år yngre. Har lyst å forsørge, komme hjem til en familie. Anonymkode: c065d...56e Høres ut som om du har et veldig gammeldags syn på en familie er. I disse dager så jobber begge foreldre som regel 100 %, og splitter husarbeidet 50/50. Man deler både permisjonstiden og sykt barn-dager. Anonymkode: 1d3fe...b1e 5
Rosakatt Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Du må tenke på hva du ønsker mest, å bli far eller være sammen med henne. For hennes del kan det ta lang tid, kort tid, eller hun kan bestemme seg for at hun ikke har lyst, det er vanskelig å vite, spesielt for oss. Prat med henne og vær ærlig, uten å presse henne til noe selvsagt 😅 Også er det jo det å finne ny partner å få barn med, om du gjør det slutt
Turtellure12 Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Jeg syns kommentarfeltet er litt ufine mot TS. Skjønner at han tenker på dette. Hvis mye er på plass, og han har funnet ei dame som han elsker, naturlig nok er familie neste steg. 30 år er ikke så ungt. Jeg syns det viser at han i det minste ønsket å gå videre i et forhold, noe mange menn skyr unna som pesten i andre tilfeller. Svært mange innlegg her på KG går i "han vil ikke forplikte seg", eller "han vet ikke om han vil ha barn", etc etc. Her har du altså en som er ærlig, har livet i orden, rett frem på hva han ønsker og klar for å forplikte seg. Bra for deg TS! TS: Når det er sagt, syns jeg du skal ta en ordentlig prat med henne. Prøv å få til en tidsramme på når dere bør begynne å stifte familie. Om det er om 5 år tenker jeg det er innafor. Noen vil jobbe og ha et fritt liv en stund etter studier. Det må du respektere. Dersom det er snakk om lengre bør du kanskje vurdere om hvorvidt dere er kompatible som par. Barn blir fort en dealbreaker. Sørg for at det er klinkende klart hvor lista ligger. 9 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Og….. Det kan godt hende hun ikke vil ha barn. Mange som utsetter å få barn og sier ting som «en gang i framtiden» er egentlig barnfrie, men innser ikke dette fordi de tror at en biologisk klokke/et enormt sug etter barn vil komme når de er rundt 30-35 år. Men så kommer ikke dette savnet, og de finner ut at det er samfunnets forventninger om å få barn, ikke deres eget, genuine ønske. Er selv 34 og har innsett at jeg ikke ville ha barn siden jeg var 12, men vi er jo alle forskjellige. Å presse en kvinne til å få barn er en uting og det vil bare tære på forholdet. Og hun er jo bare 25. Ikke det at alder betyr noe hvis hun er 100% barnfri. Men bryr du deg ikke om hennes framtid, hennes utdannelsesmuligheter, om hun får reist osv? Eller ser du bare på henne som en fødselsmaskin som skal gjøre alt husarbeidet og barnestellet mens du jobber ute og tjener penger? Ha! Å prøve å «fange» en ung jente med barn! Du er tatt på fersken. Hilsen Barnfri Kvinne Anonymkode: 91476...1c9 4 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 Huff , det er jo umulig å innlede noe seriøst med en mann uten at han ønsker å gjøre dama gravid. Anonymkode: 0556f...c09 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 4 minutter siden, Turtellure12 said: Jeg syns kommentarfeltet er litt ufine mot TS. Skjønner at han tenker på dette. Hvis mye er på plass, og han har funnet ei dame som han elsker, naturlig nok er familie neste steg. 30 år er ikke så ungt. Jeg syns det viser at han i det minste ønsket å gå videre i et forhold, noe mange menn skyr unna som pesten i andre tilfeller. Svært mange innlegg her på KG går i "han vil ikke forplikte seg", eller "han vet ikke om han vil ha barn", etc etc. Her har du altså en som er ærlig, har livet i orden, rett frem på hva han ønsker og klar for å forplikte seg. Bra for deg TS! TS: Når det er sagt, syns jeg du skal ta en ordentlig prat med henne. Prøv å få til en tidsramme på når dere bør begynne å stifte familie. Om det er om 5 år tenker jeg det er innafor. Noen vil jobbe og ha et fritt liv en stund etter studier. Det må du respektere. Dersom det er snakk om lengre bør du kanskje vurdere om hvorvidt dere er kompatible som par. Barn blir fort en dealbreaker. Sørg for at det er klinkende klart hvor lista ligger. Nå er jo ikke forpliktelse og barn det samme da! Det går utmerket godt an å ha et solid, forpliktende livsvarig forhold uten barn. En tidsramme vil nok sikkert bare presse jenta. Synes dette ønsket om barn må komme innenfra. Anonymkode: 91476...1c9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå