AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Jeg venter barn men bor ikke sammen med barnefaren for øyeblikket. Jeg har en hund fra før noe han visste da vi ble sammen. Han har tidligere sagt at han er litt allergisk mot hund men det har ikke tidligere stoppet han fra å være med meg. Da vi fant ut at jeg var gravid ble han plutselig veldig allergisn og det ble et stort problem å være i nærheten av hunden min. Han sier derfor at hvis han skal være involvert og bo sammen med meg så må jeg gi fra meg hunden min. Jeg klarer ikke å gi fra meg hunden og mener at vi burde finne en alternativ løsning som ikke er så drastisk først, som for eksempel at han prøver å se om en allergimedisin fungerer eller at hunden kun får være en bestemt plass i huset. Barnefar er ikke villig til å gjøre noen av delene, det er veldig svart/hvitt i hans hode. Det er enten han eller hunden. Han mener jeg velger hunden i stedet for han/oss. Er det jeg som er urimelig? Har også foreslått å ta en samtale på familievernkontoret, men det vil han ikke. Anonymkode: 51f70...616
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Han er urimelig. Be han ta seg en allergibolle. Anonymkode: b4ff9...f93 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Jeg klarer bare ikke å forstå at de første neandertalertendensene kom nå, og at det ikke var varseltegn i god tid før graviditeten ble et faktum. Anonymkode: afec0...9c5 2
anon01 Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 (endret) Sånn som du skriver det, høres det ut som en unnskyldning. Har du prøvd å grave litt i det? Hvorfor kom den kjempe allergien samtidig som dere fant ut at du var gravid? Hvorfor har det fungert å være på besøk før? Vil han egentlig ha barn? Har han opplevd noe vanskelig/skummelt med hunder? Er han redd for hunder? Endret 14. desember 2022 av anon01 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Hadde uten fnugg av tvil valgt hunden. Men også tenkt meg nøye om hvorvidt jeg burde fått barn med en sånn idiot. Anonymkode: b8e17...221 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 TS her: Jeg føler at den egentlige grunnen er at han egentlig ikke liker hunder så godt, og da vi fant ut at jeg var gravid så så han det som en mulighet til å bli kvitt hunden. Han vet at jeg ikke vil være alenemor. Og som sagt han hadde nevnt tidligere at han var allergisk som barn men det ikke et stort problem før jeg ble gravid. Anonymkode: 51f70...616
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg venter barn men bor ikke sammen med barnefaren for øyeblikket. Jeg har en hund fra før noe han visste da vi ble sammen. Han har tidligere sagt at han er litt allergisk mot hund men det har ikke tidligere stoppet han fra å være med meg. Da vi fant ut at jeg var gravid ble han plutselig veldig allergisn og det ble et stort problem å være i nærheten av hunden min. Han sier derfor at hvis han skal være involvert og bo sammen med meg så må jeg gi fra meg hunden min. Jeg klarer ikke å gi fra meg hunden og mener at vi burde finne en alternativ løsning som ikke er så drastisk først, som for eksempel at han prøver å se om en allergimedisin fungerer eller at hunden kun får være en bestemt plass i huset. Barnefar er ikke villig til å gjøre noen av delene, det er veldig svart/hvitt i hans hode. Det er enten han eller hunden. Han mener jeg velger hunden i stedet for han/oss. Er det jeg som er urimelig? Har også foreslått å ta en samtale på familievernkontoret, men det vil han ikke. Anonymkode: 51f70...616 Han er allergisk. Og da er det sykt plagsomt å være med noe man er allergisk mot. Jeg har noen allergier jeg også. Og kan si at det funker ikke 100%. Og hadde heller aldri bodd sammen med noen med langhåret katt. Jeg passet en i 3 uker, tok allergi tabletter, men ble bare værre med tiden. Siste uka holdt jeg på å bli gal. Så her må du nok da velge mellom mannen eller hunden Anonymkode: 99326...61f 1
klarinetta Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Har han et godt forhold til sin egen far? Hvis ja - vil han ikke selv være like god? Hvis nei - vil han ikke selv være bedre enn det han selv fikk?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Med andre ord truer han med å gå fra deg dersom han ikke får viljen sin nå som han har et pressmiddel. Han lyver og manipulerer deg. Dette er ikke en kvalitetsperson. Jeg hadde tatt abort eller akseptert at å være alenemamma er det sannsynlige utfallet. Anonymkode: ccd24...54f 1
Jadaomatte Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 (endret) Høres ut som om han bruker det som pressmiddel ja. «Hun valgte hunden framfor kjernefamilien buhu» Du vil bli den store stygge ulven her. Om jeg var deg, hadde jeg begynt å snakke med både din og hans familie om at han plutselig var blitt «kjempeallergisk» etter at du ble gravid. at du kommer han i forkjøpet. Le litt av det påenmåte. Han høres ut som typen til å presse på andre måter også, bare vent.. Endret 14. desember 2022 av Jadaomatte
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Hadde han i det minste vært villig til å prøve en allergimedisin og vi hadde funnet ut det ikke fungerte, så skulle jeg vurdert det. Men i hans hode så er det bare en løsning. Jeg har i tillegg en allergivennlig rase så selv om han er allergisk så tror jeg ikke det er så ille som han påstår. Og abort er ikke lengre et alternativ. Anonymkode: 51f70...616 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå