Gå til innhold

Kunne du bodd i et område der det var er atomkraftverk og ekstra billig strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks la oss si at det var et atomkraftverk 2 km unna der du bodde. Hadde du blitt boende eller flyttet?

Anonymkode: 03e1d...698

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg blitt boende. 

Anonymkode: f256c...289

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det kunne jeg. 

Anonymkode: 07d4b...249

• Liker 3
Skrevet

Hadde blitt boende 

Anonymkode: 01420...d76

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde flyttet.

Anonymkode: aa633...3db

Skrevet

Ja men tviler på at strømmen ville blitt billig da det er noe som heter vedlikehold vi vet jo åssen det gikk med reaktoren på kjeller 

Skrevet

Hadde flyttet. Forstår at det er en veldig ren energi, men når det først går galt, er jo konsekvensene ubegripelig store. 

Skrevet

Jada, 2km unna så er jeg død før jeg rekker å skjønne hva som har skjedd ved en katastrofe. Verre 100km unna og dø småsakte av stråling og alt faen. 

Anonymkode: 322fa...309

Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ja men tviler på at strømmen ville blitt billig da det er noe som heter vedlikehold vi vet jo åssen det gikk med reaktoren på kjeller 

har da gått greit i sverige... når gikk den på kjeller til dundas da? 2 år siden? Vi får for lite strøm så vi burde bygge atomkraftverk her og. 

• Liker 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

har da gått greit i sverige... når gikk den på kjeller til dundas da? 2 år siden? Vi får for lite strøm så vi burde bygge atomkraftverk her og. 

Joa men nå snakker vi Norge og vi kjenner til vedlikeholdet kjørte Berging i går kveld og bilene lå i grøfta ikke strødd (forsikringa tar seg av disse skadene ergo trenger ikke å strø) en mentalitet det vi har nok strøm problemet er at vi  eksporterer/selger det meste unna (Jon Hustad) da har vi lite selv det man bedriver med er manipulering av strømprisene selv tror jeg ikke reaktorer vil gi billigere strøm   https://www.tu.no/artikler/atomreaktoren-pa-kjeller-kan-bli-permanent-stengt/460263.                                                                                                                                                     https://e24.no/olje-og-energi/i/5GQpEb/utenlandskablene-brukes-i-all-hovedsak-til-eksport-av-stroem                                                         

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

Joa men nå snakker vi Norge og vi kjenner til vedlikeholdet kjørte Berging i går kveld og bilene lå i grøfta ikke strødd (forsikringa tar seg av disse skadene ergo trenger ikke å strø) en mentalitet det vi har nok strøm problemet er at vi  eksporterer/selger det meste unna (Jon Hustad) da har vi lite selv det man bedriver med er manipulering av strømprisene selv tror jeg ikke reaktorer vil gi billigere strøm   https://www.tu.no/artikler/atomreaktoren-pa-kjeller-kan-bli-permanent-stengt/460263.                                                                                                                                                     https://e24.no/olje-og-energi/i/5GQpEb/utenlandskablene-brukes-i-all-hovedsak-til-eksport-av-stroem                                                         

ikke nødvendigvis billigere men vi må ha nok strøm. Sånn fart som det er på elektrifiseringa på alle områder nå så blir det start en stor mangelvare og da vil prisene stige skyhøyt og spørs hvor lenge regjeringa vil gi strømstøtte da.. vil jo krympe ned på oljefondet til syvende og sist. MÅtte være enklere å sørge for at vi i Norge har nok strøm først før vi sendte arvesølvet til tyskland slik vi gjør nå?

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (8 timer siden):

ikke nødvendigvis billigere men vi må ha nok strøm. Sånn fart som det er på elektrifiseringa på alle områder nå så blir det start en stor mangelvare og da vil prisene stige skyhøyt og spørs hvor lenge regjeringa vil gi strømstøtte da.. vil jo krympe ned på oljefondet til syvende og sist. MÅtte være enklere å sørge for at vi i Norge har nok strøm først før vi sendte arvesølvet til tyskland slik vi gjør nå?

vi har gitt bort arvesølvet tyskerne hadde billig arbeidskraft vi hadde feks rimelig strøm dette fortrinnet er nå borte vekk man ønsker vel i grunn økte strømpriser da politikerne virker handlingslammede samt ikke aner hva de skal gjøre strømstøtta varer til Mars 2023 oljefondet er ikke tillatt og bruke til investeringer i Norge jeg er ikke kommunist men kom over en link der man kunne finne søk som ikke kommer opp på Google etc  her kan det leses 

https://www.revolusjon.no/teori-og-analyse/politisk-okonomi/na-er-det-forbudt-a-la-oljefondet-investere-i-norge

om dette er ett tema som interesserer  kan du se her Jon Hustad er en mann verdt og lytte til sorry har driti meg ut han er ikke økonom men journalist men han snakker bedre enn en økonom disse pod kastene er lange tvinger deg ikke til og lytte 

Gjennomtenkt og velformulert 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...