Gå til innhold

Biola og yoghurt mot sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at biola og yoghurt skal hjelpe mot sopp. Sikkert dumt spørsmål, men skal det drikkes eller smøres på?

Anonymkode: 38fad...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså på vagina eller drikkes?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har hørt at biola og yoghurt skal hjelpe mot sopp. Sikkert dumt spørsmål, men skal det drikkes eller smøres på?

Så du skal teste ut noe du «har hørt»? 
Alle, ts, «har sopp». Det vi kaller en soppinfeksjon er egentlig sopp som alltid eksisterer og alltid skal og vil eksistere på og i oss som blomstrer opp og tar over og skaper milde fysiske plager. Den enkleste måten å få bukt med problemet på er å gjenopprette normal balanse. Å bli frisk fra sin forkjølelse/influensa, komme seg i trening, etablere et normalt sunt kosthold uten mye sukker (som typisk er årsaken til problemene, om du ikke er syk). 

Joghurt? Ingen bevist effekt. Men om du tenker forsøke - spis den. Og spis naturell, ikke-pasteurisert joghurt. Den eneste versjonen som kan hjelpe mot noe som helst. Men - igjen - vi har ingen bevis. Om du virkelig ønsker noe som HAR vist seg å kunne hjelpe? Spis sauerkraut. Ikke surkål - den tyske typen.  

(Kjerringrådet sier du skal smøre den på. Vi hører ikke på kjerringråd i 2022.)

Anonymkode: 88b65...6cb

Skrevet

Gå til legen eller apoteket...

Bortkasta penger å bruke penger på biola og yoghurt. 

Anonymkode: 2b47d...57b

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Alle, ts, «har sopp». Det vi kaller en soppinfeksjon er egentlig sopp som alltid eksisterer og alltid skal og vil eksistere på og i oss som blomstrer opp og tar over og skaper milde fysiske plager.

Der har du et poeng, men du har muligens misforstått litt. Alle har sopp UTENPÅ hele tiden. Soppsporene bare er der, over alt, alltid. Men så er det noen som opplever at soppen greier å trenge GJENNOM huden eller slimhinnene for å kolonisere oss. Da oppstår det en soppinfeksjon, der immunforsvaret skaper betennelsesreaksjoner når det prøver å ta knekken på inntrengeren. Det som skaper kløe og sårhet er vel immunreaksjonen, ikke soppen?

Anonymkode: 5bddd...97b

Skrevet

Da jeg fikk antibiotika hos tannlegen, fikk jeg beskjed om å ta det med biola for å forhindre soppinfeksjon i munnen.

Hvis det gjelder sopp i underlivet, hadde jeg nok kjøpt canesten.

Anonymkode: 03b10...be3

Skrevet

De er sykt dyre, men jeg ville forsøkt å kjøpe melkesyrebakterier i kapsel som fins på helsekost. Tror det er solaray merket heter og noe med kvinne. Det redder balansen i underlivet mitt. Og hvis jeg slutter å ta de, så går det en liten stund før soppinfeksjonene kommer tilbake. 

Anonymkode: fa6f5...6c7

Skrevet

Bruk Canesten, ikke husgeråd.

Anonymkode: 65137...fa9

Skrevet

Jeg brukte gresk youghurt naturell og smørte på når jeg slet med sopp nedentil for en del år siden. Passet på å gå med nakent underliv etter dusj for å lufte underlivet tørt. Funket fjell for min del -aldri hatt det igjen heller. 

Anonymkode: d818a...b20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...