Gå til innhold

Hvor ofte er dere alene uten babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel er babyen og hvor ofte/hvor mange ganger har dere vært ute alene uten babyen (og evt søsken til baby) eller vært alene hjemme uten baby. Hvor det er far som har passet babyen i mens? 

Anonymkode: 126a8...fec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan telle på en hånd😂 baby er ikke mer enn 5 mnd da. Har vært i matbutikken når hun har sovet mens far er hjemme. Har hatt barnevakt en gang i 3 timer sånn at jeg kunne handle julegaver i fred. Det er vel det. Ellers henger baby på meg døgnet rundt

Anonymkode: df01a...3d2

Skrevet

3 mnd. Har ikke telt, men en god del ganger. Vært ute og gått tur, vært på restaurant, vært på handletur. Baby og far har også vært på et besøk uten meg. 

Anonymkode: 19520...093

• Liker 3
Skrevet

Baby 7 mnd. Det skjer ganske ofte. Mannen min og jeg tar legging annenhver kveld, og babyen får grøt og mme til kveldsmat. Det vil si at jeg kan gå ut døra uten babyen så fort mannen min kommer hjem fra jobb de dagene han har legging. Så jeg har fått være alene på alt fra trening og matbutikken til julebord, kino og restaurantbesøk. Mannen min har også tatt med babyen på overnattingsbesøk hos sine foreldre, og da har vi vært fra hverandre et døgn. Mannen min er også ute en del, og babyen sover godt hele kvelden når hun er lagt, så føler jeg får god egentid de kveldene mannen min er ute, selv om jeg har ansvar for babyen da.

Sånn som dette har det vært i ca. tre måneder. Før det ammet jeg, så da var det ikke så fleksibelt. Men selv da fikk jeg vært litt alene med jevne mellomrom, f.eks. hvis mannen min trillet en tur, jeg dro på trening mens han la babyen (hun var ikke avhengig av amming for å sovne da vi begynte å legge henne før vi la oss fra ca 3 mnd) eller jeg gikk på kafé i nabolaget mens mannen min var hjemme med babyen.

Anonymkode: 04aec...cdf

• Liker 3
Skrevet

Baby er snart 3 mnd. Har vært ute på middag to ganger (en samling med jobben og en julebordsmiddag med mannen og venner), og gått noen turer på butikken alene (da typ 20 min). 

Anonymkode: 45120...68e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Baby 7 mnd. Det skjer ganske ofte. Mannen min og jeg tar legging annenhver kveld, og babyen får grøt og mme til kveldsmat. Det vil si at jeg kan gå ut døra uten babyen så fort mannen min kommer hjem fra jobb de dagene han har legging. Så jeg har fått være alene på alt fra trening og matbutikken til julebord, kino og restaurantbesøk. Mannen min har også tatt med babyen på overnattingsbesøk hos sine foreldre, og da har vi vært fra hverandre et døgn. Mannen min er også ute en del, og babyen sover godt hele kvelden når hun er lagt, så føler jeg får god egentid de kveldene mannen min er ute, selv om jeg har ansvar for babyen da.

Sånn som dette har det vært i ca. tre måneder. Før det ammet jeg, så da var det ikke så fleksibelt. Men selv da fikk jeg vært litt alene med jevne mellomrom, f.eks. hvis mannen min trillet en tur, jeg dro på trening mens han la babyen (hun var ikke avhengig av amming for å sovne da vi begynte å legge henne før vi la oss fra ca 3 mnd) eller jeg gikk på kafé i nabolaget mens mannen min var hjemme med babyen.

Så den som legger babyen for natta passer også baby fra mannen kommer hjem fra jobb og til leggetid?

Skrevet

11 mnd baby. 

Har vært på kjøpesenter alene med eldste 2 ganger. Sånn 2-3 timer. Jeg og mannen var på konsert i sommer og et julebord nå i desember. 4 timer barnevakt ☺️

Anonymkode: 64ece...0af

Skrevet

Jeg var ikke alene uten baby før jeg begynte på jobb etter ni måneder. 

Anonymkode: 6aa93...8d4

Skrevet

Reiser på treningsenteret to ganger i uka. Så 3 timer i uken alene cirka. 

Anonymkode: 06f05...102

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så den som legger babyen for natta passer også baby fra mannen kommer hjem fra jobb og til leggetid?

Det har vi ikke noen fast regel på. Hvis vi begge er hjemme hele den tiden, skjer det nok oftere at mannen passer baby på min leggedag enn motsatt, fordi jeg syns det kan være godt med en pause og lager derfor gjerne middag, mens han syns det er hyggelig å få vært med babyen sin. Men vi er jo et team som gir hverandre det vi trenger. Om en av oss har behov for en power nap etter middag, gir vi hverandre det uavhengig av hvem som har legging liksom. Og helst er vi jo sammen hele familien hvis vi alle er hjemme. :) Poenget er at jeg står fritt til å avtale ting og dra hjemmefra rett etter at mannen min er ferdig på jobb, og at det hender at jeg gjør det. Akkurat som mannen min også gjør det. Så må den som er hjemme ta vare på babyen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

6 måneder. De fire første månedene var hun klistret på kroppen min. De to siste månedene er det flere ganger jeg har vært borte fra babyen mellom to amminger. F.eks at jeg har dratt på butikken, gjort ærender, pappaen har gått tur med baby i byen mens jeg har møtt venner på café… Jeg har vært borte fra babyen så lenge at den må ha hatt flaske to ganger: en gang jeg var på restaurant med venner, og en gang jeg var på julebord 😊 

Anonymkode: 31171...a8e

Skrevet

Jeg var knapt uten baby i det hele tatt de frøste 4-5 månedene. På dagtid var far på jobb, og jeg hadde ingen til å passe baby, og om ettermiddag/kveld var det kveldsuro og babyen bare hang i puppen hele kvelden... 

Holdt på å bli alldeles fullstendig rablende gal av mangel på egentid.. 

Anonymkode: 43026...2ca

• Hjerte 1
Skrevet

Var alene uten baby fra første uka, så tidlig var det gjerne 1 maks 2 timer mens baby var hos far. Var gjerne ute alene 1-3 ganger i uka 1-2 timer bare for å ikke bli sprø. Tilbake i jobb fra 3 mnd i en liten prosent, mest hjemmekontor, og da var baby også hos far. 

Tror baby var noen måneder første gang jeg var på besøk hos ei venninne mens mamma passet noen timer. Det var etter at baby var lagt.

Anonymkode: 974c6...907

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mi er snart 9 mndr. Har vært i butikken to ganger og hos tannlegen 15 min mens min mor passet.. så sånn ca 1,5 time totalt.. mor har passet henne mens jeg har vært hjemme og kunnet delta i zoom- møter

Anonymkode: 2e923...413

Skrevet

Før pappapermen startet og ungen spiste mer fast føde så begrenset det seg til at far trillet tur uten meg mens baby sov. 😅 Tok ikke flaske, og var vel en 7-8 måneder da hun spiste nok til at hun holdt mer enn en søvnsyklus uten amming. 

Husker at jeg ved 8 måneder dro på en avskjedsmiddag for en kollega som skulle slutte og var borte i sikkert 4 timer. Det føltes som et stort gjennombrudd. Rett etter begynte jeg å jobbe igjen, men noe redusert pga. ammefri, så da ble det jo mer. 

Anonymkode: a663f...445

Skrevet

Hun er 1 år, har overnattet hos mine foreldre 6-7 ganger, første gang var hun 9 mnd. Har vært syk et par ganger og da har de hjulpet, ellers bare for å slappe av og hente meg inn.

Anonymkode: e01d9...a5d

Skrevet

Min baby er ikke baby lenger, men snart 18 mnd. Jeg har vært alene uten baby 3 ganger og alle gangene under 2 timer. Etter erfaring blir det enklere når barnet blir 2 år og videre.

Anonymkode: b2048...6fe

Skrevet

Var så heldig å ha en super svigermor som kom for å trille tur en fast formiddag i uka. Fra han var noen få uker. Han var en skikkelig sovebaby, så trengte egentlig ikke "fri". Men om det var noe spesielt på dagtid mens far var på jobb, så steppet svigermor inn. Hadde også en tenåringsjente som var litt trillepike noen ettermiddager. Bare helt i nærområdet. Sluttet å amme da han var 7 mnd.

Anonymkode: 6b4b4...f81

Skrevet

Vår baby er 5 uker, og han har blitt passet av svigermor 3 ganger. Pappa’n har hatt hen alene/sammen med svigermor en håndfull ganger. 
Alle tilfellene har vært pga nødvendige ærend, og med keisersnitt, tung bilstol og iskaldt vær har det vært bedre å la baby være hjemme med andre enn å ta hen med ut.

Anonymkode: a4670...45e

• Liker 2
Skrevet

Alene sammen med pappaen sin har de vært flere ganger i uka fra ca 1 uke, når jeg har vært ute av huset 1-3 timer. De har vært flaskebarn og like trygg på far som meg.

Anonymkode: b6d2e...ba8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...