AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Del Skrevet 14. desember 2022 Kan noen brutalt ærlig fortelle hva man har i vente? 11 uker "på vei" men ingen hjertelyd, skal på sykehuset i morgen... Er det veldig vondt? Pga lengden på svangerskapet måtte det gjøres på sykehuset med støtte av sykepleier.. Anonymkode: c1652...3c6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 14. desember 2022 #2 Del Skrevet 14. desember 2022 Så trist å høre ❤️ Er det medisinsk abort på sykehus eller utskrapning? Har selv kun erfaring med utskrapning. Dette var lite smertefullt, kun ømhet/lett ubehag. Der værste var for min del var at det ble gjennomført rett ved siden av fødeavdelingen, og jeg måtte sitte å vente rett ved siden av en nybakt far med baby på brystet, og at jeg hørte fødende kvinner i gangen, i tillegg til at jeg måtte vente 5 timer på gjennomføringen uten å kunne spise eller drikke. Jeg håper du klarer å stå i det som måtte komme, og at du har noen gode mennesker rundt deg som du kan støtte deg på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Del Skrevet 14. desember 2022 Du får seng, smertestillende og noen piller du fører opp så langt det går som får livmoren til å tømme seg. Noen får veldig vondt, men for de aller fleste er smertene helt håndterbare med smertestillende. Det kan fort ta en god del timer, så kan være lurt å ha med noe du kan gjøre/se på el. Anonymkode: 15ece...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Del Skrevet 14. desember 2022 Antar medikamentell. Har ikke fått noe mer info enn hvor og når jeg skal møte. Ser at utskrapning krever faste, har ikke fått noen info om å faste.. Anonymkode: c1652...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Del Skrevet 14. desember 2022 Så trist å høre. Fikk piller som ble ført opp. Eget rom med seng, på føden. Hørte hele tiden andre... skjedde ingenting på mange timer. Bortsett fra smerter ala kynnere. Før det plutselig smalt, da var det veldig vondt! Besvimte på toalettet, måtte være natta over. Følte meg helt tom i flere uker etterpå. Lykke til 💖 Anonymkode: ee779...dcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Del Skrevet 14. desember 2022 Takk for alle svar og ærlighet. Anonymkode: c1652...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Del Skrevet 14. desember 2022 Jeg hadde en MA i februar. Var i uke 12 når det ble oppdaget, fosteret var 9 uker. Kroppen min ordnet opp av seg selv, vet ikke om det har noe å si.. Jeg har også hatt en medisinsk abort i uke 9 for mange år siden, og kan ikke huske at det var noe annerledes Det var selvsagt vondt, men det varte ikke så lenge. Hadde menssmurringer/smerter i 1-2 timer, før smertene tok seg opp. Det verste smertene varte kanskje 30 min-1 time. Jeg tok ikke smertestillene sist gang, burde kanskje gjort det. Man blir anbefalt å ta smertestillende før smertene starter, da funker de bedre. i og med at du er på sykehuset får du nok det du vil mot smertene ❤️ jeg hadde bare Paracet og ibux. Beklager tapet ditt, håper spiren sitter neste gang. Jeg ble gravid noen mnd etter MA og er snart fødeklar. 🥰 Anonymkode: 22ba5...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Del Skrevet 15. desember 2022 Jeg fikk medisinsk abort på sykehuset. De sjekket med ul og så at det ikke var liv. Fikk time 4 dager etter for å gjøre det. Det var ikke spesielt vondt. Har hatt ma i uke 14 før og da fikk jeg medisinsk abort men måtte ta utskrapning etter. Absolutt å anbefale ettersom at jeg ble ikke ferdig med den siste aborten før etter 3 mnd. Var mye rester men fikk ikke utskrapning så måtte ta e ny runde med tablett 6 uker etter. Alt kom ikke da heller så måtte vente på mens for å se om kroppen kvittet seg med resten da. Når man er prøver vil man jo få starte pånytt ganske kjapt.. Anonymkode: 88c18...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 27. desember 2022 #9 Del Skrevet 27. desember 2022 Jeg hadde en MA i august 2022 og november 2022 (må vel være norgesrekord?). Den første i utlandet og da ble det utskrapning da landet der jeg oppholdt meg i hadde dette som best practice, og jeg skulle reise hjem snart og kunne ikke risikere at jeg begynner å blø spontant på vei hjem (nesten 2 døgns hjemreise..). Den andre gangen var det i Norge, og ble også utskrapning. Utskrapningen jeg fikk i utlandet gikk super fint, hadde så å si ingen blødning eller smerter etterpå - bortsett fra det psykiske... Da fikk jeg ikke tabletter som skulle mykne livmorhalsen, så hadde ikke noe ubehag før operasjonen. Disse tablettene (som settes i skjeden) fikk jeg i Norge, og fikk smerter allerede før operasjonen. Fikk time for dagen etter legen konstaterte at det som skulle være et foster på omtrent 8 uker, var en tom fostersekk i størrelsen som tilsvarer 5 uker. Også hcg hadde stagnert. Jeg var helt tydelig på at det var super viktig for meg å bli "ferdig" med saken asap, og derfor takket jeg strengt nei til medikamentell abort. Hadde hatt enormt engstelig helt siden jeg fikk positiv test, så jeg var egentlig veldig lettet å få det unnagjort så fort som mulig og komme videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå