Kanaia Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Har selv slått av alle varmekabler og har to ovner svakt på og kjører på med ved i ovnen. I går var det 14 grader inne i huset, nå er det 16. Ligger konstant med dyne over meg og tøfler på beina. Er griselei av å fryse
Laraa Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Enig. Men det som hjelper er å kjøpe to varmeflasker og fyll på med varmt vann. Ha en til beina og en til armer og overkroppen. Det er en billig investering og holder varmt
BettyJane Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Vi har vedovn, så er ganske varmt inne hos oss. Også har vi varmekabler og varmepumpe. Vil si det er ca.25 i stua.
Gasellen Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Kanaia skrev (5 minutter siden): Har selv slått av alle varmekabler og har to ovner svakt på og kjører på med ved i ovnen. I går var det 14 grader inne i huset, nå er det 16. Ligger konstant med dyne over meg og tøfler på beina. Er griselei av å fryse Du bør ikke skru av varmekablene.. De er ikke bare der for at du skal ha varme bein. Du risikerer fuktskader på badet som blir ganske mye dyrere enn strømregninga di. Fyr i peisen. Har du en liten leilighet kan du kjøpe tre terracottapotter i ulike størrelser som du stabler utenpå hverandre. Inni dem tenner du ett telys. 3 2
Gasellen Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Har stilt varmepumpa ned til 20C og fyrer i peisen i tillegg. Passer på at dører på badet er lukket. Jeg sitter ikke og fryser i eget hjem for å snu på noen kroner. Strømregninga blir skitdyr uansett hvor mange lys jeg slukker og hvor kaldt jeg har det 4 1 1
Kanaia Skrevet 14. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2022 Gasellen skrev (2 minutter siden): Du bør ikke skru av varmekablene.. De er ikke bare der for at du skal ha varme bein. Du risikerer fuktskader på badet som blir ganske mye dyrere enn strømregninga di. Fyr i peisen. Har du en liten leilighet kan du kjøpe tre terracottapotter i ulike størrelser som du stabler utenpå hverandre. Inni dem tenner du ett telys. Varmekablene er i gang og kjøkken...
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 16 gr i huset hadde jeg ikke taklet. Vi har 23-25 gr i stua. Vi fyrer og bruker varmepumpe ellers. Varmen på badet står på 25 men det er kaldt der for det pga dårlig isolasjon så tipper det er 18-20 gr der.
ops2 Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Endelig har jeg fått det varmt. Jeg har fyrt opp i kjellerstua, varmen stiger opp gjennom gulvet, og opp i trappegangen Fy søren, så dyr veden er. Men har man gammelt og trekkfullt hus, så må det fyres. Kan ikke ha 14-15 grader på ytterveggen inne. Jeg visste egentlig at å trekke for gardinene gjør det varmere. Jeg skulle ha gjort det før. Det har vært to kalde dager. Huset ser litt lukket ut, når gardinene er trukket for 24/7. Men det skal jeg gjøre framover. Jeg leste at tette gardiner kan gjøre det 2,5 grader varmere inne.
Gjest Adobyen Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 Jeg måtte skru opp varmekablene på badet et hakk i dag. Det var altfor kaldt brrr.. det er ikke varmt nå heller, men går an. Ellers liker jeg å være på kjøkkenet, så der har jeg en panelovn som gjør det sånn greit nok på 22-23. Stua varmer jeg bare opp når noen kommer, ellers sjelden. Der er det 12-13 grader, De andre rommene ligger vel rundt 8-10. Ute har det vært ca rundt minus 15 Oppvarmingen + matlaging, dusj og klesvask/oppvask tar rundt 50 kwh pr dag. Kanskje det blir mer hvis det fortsetter å være så kaldt. Desember og januar er de månedene det går aller mest strøm.
Drizzt Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 Kanaia skrev (16 timer siden): Har selv slått av alle varmekabler og har to ovner svakt på og kjører på med ved i ovnen. I går var det 14 grader inne i huset, nå er det 16. Ligger konstant med dyne over meg og tøfler på beina. Er griselei av å fryse Stua og kjøkkenet er varme omtrent som vanlig temperatur. Vi må bare gå med tøfler inne fordi gulvet er kaldt. Jeg har hjemmekontor, så vedlikeholder ilden i vedovnen. Men på badene er det blitt skikkelig kaldt tross varmekabler på. Jeg vurderer å skru dem opp et hakk som Adobyen har gjort mest for barnas skyld.
Fame Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Varmekablene på badet er på 25 grader Har en ovn på veggen på 27 grader og en elektrisk peisovn jeg noen ganger fyrer litt hardt med når jeg fryser Er vel rundt 22 grader hjemme
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 (endret) Rundt 18 grader da jeg reiste på jobb. Har ikke på noe særlig varme på natten og mens jeg er på jobb. Endret 15. desember 2022 av Anonym Brukar0
drue Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 Vil si det er rundt 24 grader i stua. Litt varierende i resten av huset - ikke alle rom som brukes like mye. Har fastpris på 76 øre/kWh, så trenger ikke tenke så mye over forbruket. Sløser ikke, men sitter ikke hjemme og fryser.
tøydokka Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 22-25 grader når jeg er hjemme og våken. 15-19 grader når jeg sover eller er på jobb.
Gjest Gagaen Skrevet 15. desember 2022 #15 Skrevet 15. desember 2022 15,5 i dag, uten å ha fyra med ved . Luksus i forhold til lavere grader i går, men så er det mildt ute og da. Bare 12 minus i dag
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #16 Skrevet 16. desember 2022 I dag tidlig var det 11 grader i stuen, ovner og peis er på og tempen stiger langsomt... Anonymkode: 2401b...066
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #17 Skrevet 16. desember 2022 25 grader i hele huset bortsett fra soverom. Orker rett og slett ikke å fryse. Men har også råd til strømregninga, selv uten støtte. Heldigvis og det er noe jeg er takknemlig og glad for. Føler veldig med de som ikke har råd til å ha et varmt hjem ❤️ Og ja, jeg gir litt av min "overflod" til de som trenger det. Men mitt bidrag blir vel som å pisse i havet. Anonymkode: 34731...b17
jaromei Skrevet 16. desember 2022 #18 Skrevet 16. desember 2022 Vi har det godt og varmt i stua, akkurat nå er det 28 grader, for jeg fyra litt vel godt med peisen. Ellers i huset er det rundt 14-15 grader på soverommene, og i rom vi ikke bruker noe særlig er det nærmere 10. Vi oppholder oss stort sett kun i stua nå, prøver å spare strøm. Selv om vi får strømstøtte, blir det jaggu dyrt nok.
Maskinfører Skrevet 16. desember 2022 #19 Skrevet 16. desember 2022 15 Grader får det ikke varmere blir nye vinduer til sommer,n virker det ut som
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #20 Skrevet 16. desember 2022 Vi har tre panelovner og varmekabler på badene på full guffe, har rundt 16-19 grader inne untatt på badene der det er ganske varmt. Når vi er i stua har vi på vifteovn på full guffe og da får vi det over 20grader. Vi prøver ikke å spare strøm egentlig, det er viktigere å ha varme, men vi har problemer med pipa så venter på å få fiksa det så vi kan fyre igjen. -18 ute Anonymkode: 7044b...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå