AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Har en 14 åring nå som ikke er ivrig etter å bake pepperkaker eller annen kos vi har gjort før jul siden han var liten. Kjenner at jeg er ikke klar for å kutte dette ut. Men dette er jeg vel ikke alene om? 😉 Anonymkode: 2995e...2b3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Da gjør du disse tingene alene 😊 Koser meg med julemusikk og baking. Ungene i huset har aldri brydd seg. Anonymkode: 4c737...b0c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Selv om han ikke er med tror jeg de setter pris på at du baker litt og lager det hyggelig før jul. Selv om det ikke virker slik😊 Anonymkode: 98cbf...ae6 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Det sier tenåringene her og, men allikevel kommer de slentrende når jeg er midt i bakingen å vil være med. Bakingen er jo en stemning, er jo bare å bake i vei, så kommer de nok etterhvert. Men ja, er jo rart når de blir eldre og de ikke vil delta (eller har tid) til kosen. Anonymkode: bca35...15c 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Som de sier ovenfor, forsett å kose deg med julebaksten og kanskje innføre no nytt? Er veldig populært her i huse med Troika og annet konfekt. Drops er også gøy. Anonymkode: 25c62...926 1
AnonymousBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 I barneårene er han avhengig av deg, i ungdomsårene vil han ta avstand, men når han blir eldre er jeg sikker på at han hadde satt pris på om tradisjonene dine/deres fortsatt "lever". Forstår at man ikke vil gi slipp, men samtidig er det kanskje det de trenger i en periode, så lenge du ikke blir helt borte heller.
Arkana Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Min 14-åring er heller ikke opptatt av baking og sånt, men det er greit, jeg kan fint bake alene. Derimot liker han godt å spille brettspill eller se film sammen så det gjør vi mye av i adventstida. Det er superkoselig å tenne levende lys, sette på julemusikk, finne fram noe godt å spise og spille et par timer.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Mine er også sånn, men de kommer slentrende når lukta brer seg for å smake Tror det er viktig å holde på noen tradisjoner også i perioder der de ikke er så ivrige. Anonymkode: 212be...5f5 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Det er en periode og gjerne i den alderen der, da er det ikke like kult lenger. Men så kommer de gjerne tilbake igjen. Anonymkode: 54455...67d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Mine yngste er lik. Ingenting er stas lenger med advent. Vi har en tradisjon her jeg bor (og det er nok bare her jeg bor, så hvis du kjenner til området, så vet du nå hvor jeg bor)-...og det er at på en fast dag i advent går alle unger julebukk. De ringer på døra og synger julesanger. Mine ungdommer gjorde jo det samme, men nå er det bare teit og mas at det ringer på. Men jeg satt på rommet og snakket med en av dem da det ringte på døra, hunden bjeffet og mannen måtte gå ut med julegodt og høre på den 10 versjonen av "I wish you a merry christmas", og disse lydene tilsammen fikk et stort smil på ungdommens ansikt. Tradisjoner er viktig, og ...selv om de ikke vet det selv, så setter de pris på dem. Anonymkode: 7cb49...012 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Jeg fikk spørsmål fra 15-åringen i dag om når vi skulle ha juleverksted 😅 Jeg var ikke forberedt på det. Men juleverksted blir det selvsagt da! Det jeg prøver å si er at jeg tror vi bare bør fortsette med tradisjonene, så kommer det små drypp om at de egentlyg synes det er litt koselig. Anonymkode: 0d61e...5c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå