Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten en på 3 mnd som eeeeelsker puppen. Har gått i fella og latt han smokke på puppen og nå som hverdagen har innhentet meg skulle jeg veldig gjerne fått rullet inn puppen og lagt baby i nest/vogge/seng i løpet av dagen og fått gjort litt annet.

Han blånekter å ta smokk, blir illsint når vi kommer med det. Greier å lure han en sjelden gang, men da er han oftest så trøtt at han knapt får med seg at vi dytter inn en smokk.

Har prøvd flere forskjellige typer smokk, vinkler mot ganen og dypper i morsmelk. Ungen nekter å la seg lure! Noen gode tips?

Anonymkode: 317d7...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle babyer vil ta smokk, og sånn er det bare. Minsten min var fullstendig uinteressert, og ikke snakk om. Jeg ville ikke kavet med det. Ville heller ikke latt babyen henge i puppen når det ikke var amming, om jeg ikke ønsket. Men da hadde babyen fått tilbud om smokk, og om han ikke ville, så neivel, da, da får han klare seg uten noe. 

Minsten min likte godt å sutte på fingrene sine til slutt. 

Anonymkode: c8be3...b71

• Liker 1
Skrevet

Min er 10 uker og helt lik. Kun puppen som gjelder, og har prøvd alle typer smokk jeg kan kjøpe, pluss triks som å ta morsmelk på den osv. Har egentlig bare innsett at hun rett og slett ikke er interessert. 

Så beklager, ingen tips, men babyer et forskjellige! Noen vil ikke ha. Og da slipper vi i alle fall avvenning senere :)

Anonymkode: 88f9b...47e

Skrevet

Min tok smokk først ved 4 mnd.

Anonymkode: c7472...22a

Skrevet

Noen tar aldri smokk, kan signere på den. Men et tips er å holde deg til en type smokk som du prøver med jevne mellomrom i stedet for å prøve mange forskjellige på rundgang. 

Anonymkode: d35e7...965

Skrevet

Jeg har to som ikke har tatt smokk og en som tok den etter fire mnd. Du har ikke gjort noe feil, du har gitt babyen din det han har behov for som er trygghet og nærhet. Jeg vet det kan være kjedelig og frustrerende å ikke få gjort så mye i løpet av en dag, men prøv å gjøre det beste ut av det i stedet for å tenke på alt annet du heller ville ha gjort. Og så går det over 😊

Anonymkode: 82c9c...5cb

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...