AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Jeg har verdens beste mann. Vi er gift. Han er alt jeg trenger i et forhold. Vi har timeslange samtaler om følelser, tanker, framtidsønsker, kan snakke om absolutt alt. Godt sexliv, samme verdier, god kjemi. Vi er begge voksne, i 40års alder. Føler vi har landet, og det er dette vi vil. Men det er en ting som til tider plager meg. Han kan være litt sjalu. Jeg jobber med en del menn, og det er i og for seg ikke et problem. Min mann har ved et par anledninger kommentert at han ikke liker at jeg jobber så tett med andre menn, samtidig som at han er fullt inneforstått med at det er jobben min. Humoren på arbeidsplassen er mannsdominert, og jeg er en del av den, og trives med det. Dersom det blir fleipet med seksualisert humor er jeg noen ganger med på det, men utleverer aldri forholdet mitt. Humoren går heller ikke på personer, men generelt i samfunnet. Mannen min kjenner til noen av kollegaene mine, mulig det er det som gjør at han blir usikker. Han er redd for å miste meg. Vi har en åpen dialog om dette, og vi gir hverandre stadig bekreftelser på at det er hverandre vi vil ha. Hva kan jeg/vi gjøre for at situasjonen kan bli tryggere for han? Det kan til tider være slitsom at han tenker at jeg kan forlate han bare fordi jeg snakker positivt om en kollega. Jeg har et profesjonelt forhold til mine kollegaer, og det har aldri noen gang vært antydning til noe annet. Jeg har fra tidlig alder hatt bedre kjemi med menn enn kvinner. Anonymkode: a537d...d31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Spør ham hva han trenger for å bli tryggere. Anonymkode: 1d92d...132 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Ts her. jeg har snakket med han om hva han trenger. Han sier han trenger gjentatt bekreftelse på at det er han jeg elsker, uavhengig av når og hvordan han kjenner på dette. Han tar det opp med meg når han kjenner på det, men det kan fort ta noen timer med en slags “dårlig stemning“ før jeg oppfatter at det er noe galt. Når jeg spør han, svarer han. Anonymkode: a537d...d31
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Da kan du gi ham den bekreftelsen han trenger. Men du kan også si til ham hva du trenger - f.eks at han er åpen og forteller deg hva han trenger i stedet for at det blir trykket stemning noen timer først. Anonymkode: 1d92d...132 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 ts her. Takk for svar😊 Ja, jeg skal bli flinkere til å si til han hva jeg trenger også. Anonymkode: a537d...d31 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Min mann er også sånn. Jeg sleit mye med det i starten at jeg syntes hans sjalusi var "barnslig". Så skifta jeg holdning til at dette var vårt felles problem. Og la ekstra vekt på å beskytte ham og forholdet vårt på alle måter. Iblant spør han hvis jeg prater varmt om en kollega, om vedkommende er kjekk/vanlig, ung/gammel etc. Jeg svarer helt saklig. Men det han egentlig spør om, er jo: ville du valgt andre enn meg, du som muligens har alternativer? Det han vil høre, er jo: Jeg velger deg. Du er alt for meg. Jobben er fin, og kollegene hyggelige, men jeg elsker deg. Anonymkode: 9336c...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå