AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Vet ikke hvor jeg skulle det henne så det blir😊 problemet er at en bedrift har gjort en feil og nå har de sendt en regning. Bedriften har ikke slettet at jeg skulle ha ved fra forrige år også nå har de levert ved en gang til meg og nå skal de betalt for veden. Hva gjør jeg? Anonymkode: 79991...720 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Hæ`? Dette må du forklare litt bedre. Anonymkode: 02a9c...f64 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ`? Dette må du forklare litt bedre. Anonymkode: 02a9c...f64 Jeg hadde bestilt ved forrige vinter også har ikke bedriften slettet at jeg skulle ved også når de gikk igjennom hvem som skulle ha ved så fant de min gamle papirer at jeg skulle ved. De har levert ved til meg som jeg ikke skulle ha også nå vil de ha penger for veden?! Anonymkode: 79991...720
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 1. Du har skrevet dette litt tungvidt TS. Ingen kommaer eller rettskrivning. 2. Jeg forstår det så at du har gitt beskjed om at VED-avtalen du hadde med bedriften skal opphøre. Ble den gitt skriftlig? Eller bare muntlig? Anonymkode: b9596...feb 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Om du har «bevis» på at du har kansellert ved i år, så skal du ikke betale for det. Be de hente veden, og slette fakturaen 😊 Anonymkode: b3a5e...5f0 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1. Du har skrevet dette litt tungvidt TS. Ingen kommaer eller rettskrivning. 2. Jeg forstår det så at du har gitt beskjed om at VED-avtalen du hadde med bedriften skal opphøre. Ble den gitt skriftlig? Eller bare muntlig? Anonymkode: b9596...feb Muntlig Anonymkode: 79991...720
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Har du gitt beskjed om at du ikke skal ha veden og at de må hente den?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Muntlig Anonymkode: 79991...720 Anbefaler at du gjør det skriftlig neste gang. Så har du bevis å vise til. Gi beskjed om at avtalen ikke lenger var aktiv, og du hadde sagt opp (gjerne med dato/tidspunkt). Du vil ikke ha veden, og de kan hende den igjen. Anonymkode: b9596...feb 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde bestilt ved forrige vinter også har ikke bedriften slettet at jeg skulle ved også når de gikk igjennom hvem som skulle ha ved så fant de min gamle papirer at jeg skulle ved. De har levert ved til meg som jeg ikke skulle ha også nå vil de ha penger for veden?! Anonymkode: 79991...720 Ta kontakt med dem og si at det er gjort en feil og at du ikke skal ha ved i år. Be dem om å hente veden igjen og kansellere fakturaen. Og få skriftlig bekreftelse på dette. Anonymkode: 02a9c...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du har «bevis» på at du har kansellert ved i år, så skal du ikke betale for det. Be de hente veden, og slette fakturaen 😊 Anonymkode: b3a5e...5f0 Er vedavtavle men skal du ha ved så må du bestille ved,det som har skjedd er at forrige bestilling fra sist desember har de ikke fjernet papirene så papirene mine kom fram igjen i år når de gikk igjennom papirene om hvem som skulle ha ved i år Anonymkode: 79991...720
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er vedavtavle men skal du ha ved så må du bestille ved,det som har skjedd er at forrige bestilling fra sist desember har de ikke fjernet papirene så papirene mine kom fram igjen i år når de gikk igjennom papirene om hvem som skulle ha ved i år Anonymkode: 79991...720 Da kontakter du de og forklarer at her må det ha skjedd en feil for du har ikke bestilt noe ved i år. Du bestilte derimot ved i fjor, mottok denne (?) og betalte for veden du mottok da. Be de hente feilleveransen igjen, for du skal verken betale for eller benytte deg av en vare du ikke har bestilt. Anonymkode: 869ab...ae3 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Da må de jo bare hente veden igjen, og annulere fakturaen. Anonymkode: 02cd0...32c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Videreselge mot henting og ta en hundring i fortjeneste? Anonymkode: 4a7d5...c89
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Kan være du har undertegnet et slags abonement Anonymkode: 3d3d0...933
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 Er det krav til at avtalen må sies opp skriftlig? Anonymkode: ff603...014
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet ikke hvor jeg skulle det henne så det blir😊 problemet er at en bedrift har gjort en feil og nå har de sendt en regning. Bedriften har ikke slettet at jeg skulle ha ved fra forrige år også nå har de levert ved en gang til meg og nå skal de betalt for veden. Hva gjør jeg? Anonymkode: 79991...720 Du sjekker at du har rett og de har feil. Når du har sjekket dette og er sikker på at du har rett skriver du en e-post der du viser til feil leveranse av ved og regning på denne og bestrider fakturaen fordi du ikke har bestilt ved i år. De kan hente veden om de ønsker den returnert. Så lar du fakturaen forfalle. Sender de den til inkasso så videresender du e-posten der du bestrider fakturaen og inkassoen stopper. Bedriften må dra deg for retten (forliksrådet) for å få pengene sine, og der vil du få medhold, fordi de ikke kan legge frem en bestilling fra deg. Så enkelt. Anonymkode: 4c1f5...0e6 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Du har fått en ved du ikke har bestilt. Firmaet har vel registrert datoen på den gamle bestillingen sånn at du kan henvise til det? Trenger du ved allikevel i år eller har du nok? Eller hadde du lyst å beholde veden gratis pga vedfirmaet sitt slurv? 😃 Anonymkode: 3ab69...b33 1
Baktusen Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Man må ikke alltid bestille for å være pliktig å betale. Hvis man hvert eneste år får ved fra Per. Årlig i 10 år leverer Per ved. Også vil man ikke ha ved det 11.år så er man pliktig til å gi beskjed. Fordi vedselger har grunnlag for å tro at du årlig skal ha ved med mindre du gir beskjed om annet. Sånn er lovverket. Men at du har sagt opp muntlig skal holde. Håper bare ikke de bestrider at du faktisk har sagt opp.
Rhodiola Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Mezzosoprena Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 Punkt 1: Har du vært i kontakt med dem etter at du fikk veden og fakturaen? For det er nemlig det som er viktigst her - ved er veldig lett å selge om dagen, så det kan rett og slett hende at de kan hente veden igjen og at de sletter fakturaen din. Men det kan virke som om du nå har ventet og plutselig reagerer når fakturaen kommer, og du kan jo ikke forvente å få beholde veden hvis du ikke skal betale. Ellers sier jeg som noen andre her sa - selg veden videre (det er lett å selge om dagen) og betal fakturaen med det du tjener på salget. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå