AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Vil gjerne se hvor mye 4 åringene deres spiser? Vil dere vise innholde med bilde? Setter stoor pris på det 🙂🙂🙂🙂🥰🥰🥰 Anonymkode: 2af5b...120
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Hvorfor? Unger er like forskjellige som voksne. Noen er storspiste, noen er småspiste, og man skal ikke gi barn mat basert på hva andre unger spiser. Følg med på ditt barns vekstkurve, og forhold deg til den - ikke til hva Pia eller Tore spiser. Anonymkode: 9567a...b26 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Kommer ikke til å ta bilde av hva barnet mitt spiser i løpet av en dag nei 😅😅 for en merkelig forespørsel. Anonymkode: 02c13...9ed 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Varierer veldig. Vanligvis spiser hun en skål med havregrøt laget på melk med masse nøtter og frø i til frokost. Hun får mat i bhg, så aner ikle hvor mye hun spiser av den + matpakke. Da spiser hun mellom 0,5 til 2 brødskiver, noe frukt og grønt. Nøtter og fiskekaker noen ganger. til middag spiser hun noen ganger dobbelt så mye som meg, andre ganger spiser hun knapt noen ting. Anonymkode: 72898...664
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Eh nei, det skjer ikke. Alle barn har ulike behov og et bilde fra et måltid eller dag er ikke representativt for helheten. Hvorfor lurer du på dette Ts? Anonymkode: 3bc64...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Jeg har heller ikke lyst eller overskudd til å ta bilde av hva fireåringen spiser, og det ville blitt misvisende, for det varierer fra dag til dag. Ikke har jeg oversikt over hva hun spiser i barnehagen heller. Jeg har dessuten en som spiser ganske små mengder, mens treåringen spiser betydelig mer, og jeg gjetter hun vil spise helt andre mengder når hun blir fire. Hva en fireåring spiser, sier lite om hva en annen fireåring spiser, og trenger. Anonymkode: 344ba...b8a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Typisk dag for fireåringen min; frokost: 1,5 dl med yoghurt med 2 ss havregryn lunsj: inntas i barnehagen som lager mat selv. Rapporten er at han spiser godt, gjerne to skåler suppe/pasta/grøt, tre pizzastykker/brødskiver middag: kommer veldig an på hva vi har til middag. Hvis han liker det vi spiser spiser han og hvis ikke spiser han ikke. kveldsmat: samme som frokost som regel. i tillegg er det frukt i barnehagen og han spiser ofte en frukt eller gulrot her hjemme på ettermiddagen. Anonymkode: e199c...15e 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Nei, jeg tar ikke bilde, og jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle være interessant. Jeg kan dog si at det varierer noe enormt. Storebror var småspist, og kunne spise ett eller maks to Ryvita knekkebrød. Lillebror elsker mat, og kan fort spise tre brødskiver, kanskje også mer. Lillebror spiser minst dobbelt så mye som storebror som er tre år eldre. Ingen av dem er spesielt tynne eller tykke. Anonymkode: e7f05...7ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå