Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Jeg har tenkt å skrive særemne om musikk og identitet. Men trenger hjelp med problemstillinga Noen som kan hjelpe meg med å komme med forslag på hvilken problemstilling jeg kan ha. Bøkene jeg har lest er Beatles og Jubel av lars saabye christensen og Karisma av Arne Svingen. Dette haster litt og jeg blir suuper glad for forslag!
Gjest vimse Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 Før man kan lage en problemstilling, må man ha konkrete emner man ønsker å arbeide ut fra, forslaget mitt er at du setter ned stikkordene for hva du ønsker å ha med, drar helheten ut fra dette, og prøver å finne en problemstilling ut fra det.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 (endret) Tja.. dette kommer jo an på hvilke emner du vil ha med osv. Musikk og identitet er jo en veldig god start! Sikkert interessant å lese om også. Forslag: "Hvilken innvirkning har musikk på utviklingen av de ulike hovedpersonene i bøkene Beatles.. +++?" "Kan eventuelle vendepunkt i bøkene knyttes opp mot populærmusikk i tidsperiodene bøkene tar opp?" "Hvordan knytter bøkene emnet musikk og menneske sammen?" "På hvilken måte er musikk en identitetsskapende og/eller identitetsforvirrende livsingrediens (I mangel på et bedre ord. Du finner sikkert et bedre selv.) hos hovedpersonene i bøkene; ....?" "Finnes det likheter og ulikheter i hvordan musikk preger menneskers identitet i dag, i forhold til de epokene bøkene forteller om?" Endret 12. desember 2005 av Hope
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå