Gå til innhold

Hjelp til å finne undertone

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan finner man ut undertonen sin?  Jeg er litt i tvil. I fjor kjøpte jeg en foundation fra Nars og hun som solgte til meg sa jeg hadde kald undertone. Det overrasket meg litt, men tenkte ok for da hun testet fargen på meg så den kjempefin ut på. 

Senere har jeg kjøpt et par L'oreal produkter, bl.a tinted serum og deres foundation, og prøvd den "shade finder" som de har, den ene gangen fikk jeg varm undertone, og den andre gangen fikk jeg nøytral. Syns kanskje at den jeg valgte etter varm undertone ble litt mørk, men det gikk greit allikevel.

Jeg føler meg mest vel i varme farger, men kler også svart veldig godt. Liker gull mer enn sølv når det kommer til smykker, og føler jeg kler det bedre og. På sommeren blir jeg fort brun, ikke særlig brent. 

Hvordan finne ut hva slags undertone man har? 

Anonymkode: f743c...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt sies det at man skal gå etter fargen på blodårene på håndleddet. Blå blodårer betyr kald undertone og grønne blodårer betyr varm undertone. Begge deler betyr nøytral undertone. 

Jeg syns det er kjempevanskelig selv som har begge deler, men en dame som jobba på Mac butikken sa at de fleste har varm eller nøytral undertone. De som er veldig veldig bleke og blir fort solbrent har kald. Det høres enkelt ut men jeg er ikke sikker på om det er så svart-hvitt. 

Selvom jeg visstnok har nøytral hudtone og kler både gull og sølv så kler jeg ikke hudsminke med kald tone, da blir jeg rosa gris i fjeset. 

Syns det høres ut som du er nøytral du også og i teorien skal man da kunne bruke både gull og sølv og kald og varm hudsminke. Dra gjerne til en sminkebutikk å spør både to og tre og fire ganger så du får proff input og ser hva de forskjellige sier! 

Anonymkode: 836be...be3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...