AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Eller dere som synes det mest er tøft, stress og krevende, ville det vært bedre med kun et barn dersom dere nå har flere? Eller går det for det samme evt er lettere med to da de aktiverer hverandre? Anonymkode: b01aa...411
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Hadde vært lettere med ett barn. For da hadde det bare vært ett barn å følge opp. Men ville likevel valgt å ikke få barn med den manne jeg fikk dem med fordi barna har arvet så utrolig mange dårlige gener som jeg ikke unner noe barn å få. Anonymkode: 1788e...9f0 2 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde vært lettere med ett barn. For da hadde det bare vært ett barn å følge opp. Men ville likevel valgt å ikke få barn med den manne jeg fikk dem med fordi barna har arvet så utrolig mange dårlige gener som jeg ikke unner noe barn å få. Anonymkode: 1788e...9f0 Hva legger du i dårlige gener? Anonymkode: 86b98...b6f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Jeg angret såpass at jeg bare fikk ett. Jeg skjønner ikke helt de som angrer på flere sånn sett (ikke de som hadde det bra med én, men så veltet lasset med to altså). Anonymkode: 48481...f9a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva legger du i dårlige gener? Anonymkode: 86b98...b6f Psykiske plager, diagnoser osv. Jeg fikk ungene tidlig og forsto egentlig ikke hvor arvelig sånt er. Forsto ikke omfanget av det barnefar slet med heller. Sånn som det er nå så er det som å jobbe på psykiatrisk 24/7. Anonymkode: 1788e...9f0 6
Tatja Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Psykiske plager, diagnoser osv. Jeg fikk ungene tidlig og forsto egentlig ikke hvor arvelig sånt er. Forsto ikke omfanget av det barnefar slet med heller. Sånn som det er nå så er det som å jobbe på psykiatrisk 24/7. Anonymkode: 1788e...9f0 Trist at ikke alle mennesker starter med blanke ark... 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Angrer ikke på alle barna mine, men på det ene barnet som sliter psykisk og som spiser opp sjelen til både mannen min og meg. Psykiske lidelser er helt ukjent både i hans familie og i min, så vi ble tatt veldig på senga av et svært krevende barn som har endt opp med både adhd-diagnose og autisme-diagnose. Det er så krevende at jeg vil anbefale alle som har partnere med kjent psykisk lidelse om å la være å få barn, da det er sterkt arvelig og gir helt latterlig mange bekymringer. Det er så mange møter, så mange krav, så mange papirmøller og alle behandlere glemmer barnet i det det går ut døra. Det er ikke rart at de fleste foreldre med slike barn ender opp med å jobbe deltid eller å gå i veggen og bli sykemeldte med jevne mellomrom. De to andre barna mine, de er jeg sjeleglad for å ha fått. Normale utfordringer og flere gleder enn sorger. Anonymkode: d5680...2e4 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #8 Skrevet 15. desember 2022 Barna mine har dessverre ikke noe glede i hverandre. Har en jente og en gutt med fem års mellomrom. Det var ikke planlagt at aldersforskjellen skulle bli så stor, men vi slet med å få nummer to. Jenta er eldst og typisk veslevoksen som anser seg som voksen, og gutten er veldig umoden for alderen, samt med noen konsentrasjonsproblemer. Hun irriterer seg grønn over ham, og det er mye krangling. Det hadde på alle måter vært lettere med bare en. Anonymkode: b4854...342 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #9 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barna mine har dessverre ikke noe glede i hverandre. Har en jente og en gutt med fem års mellomrom. Det var ikke planlagt at aldersforskjellen skulle bli så stor, men vi slet med å få nummer to. Jenta er eldst og typisk veslevoksen som anser seg som voksen, og gutten er veldig umoden for alderen, samt med noen konsentrasjonsproblemer. Hun irriterer seg grønn over ham, og det er mye krangling. Det hadde på alle måter vært lettere med bare en. Anonymkode: b4854...342 Tenk fremover!! Du har jo barna hele livet!!!!! Anonymkode: f7208...141
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #10 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Angrer ikke på alle barna mine, men på det ene barnet som sliter psykisk og som spiser opp sjelen til både mannen min og meg. Psykiske lidelser er helt ukjent både i hans familie og i min, så vi ble tatt veldig på senga av et svært krevende barn som har endt opp med både adhd-diagnose og autisme-diagnose. Det er så krevende at jeg vil anbefale alle som har partnere med kjent psykisk lidelse om å la være å få barn, da det er sterkt arvelig og gir helt latterlig mange bekymringer. Det er så mange møter, så mange krav, så mange papirmøller og alle behandlere glemmer barnet i det det går ut døra. Det er ikke rart at de fleste foreldre med slike barn ender opp med å jobbe deltid eller å gå i veggen og bli sykemeldte med jevne mellomrom. De to andre barna mine, de er jeg sjeleglad for å ha fått. Normale utfordringer og flere gleder enn sorger. Anonymkode: d5680...2e4 Uff. Så ekle holdninger. Og stakkars barnet ditt. Barn med ekstra utfordringer er veldig krevende. Og en stor belastning. Og psykiske lidelser er arvelig både pga miljø og gener. Men å sammenligne enhver psykisk lidelse mer de utfordringene ditt barn har det blir for dumt. Anonymkode: 7372e...633 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #11 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har valgt å bare få ett Dersom man angrer på første er det jo galskap få flere. Anonymkode: af603...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #12 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har valgt å bare få ett Dersom man angrer på første er det jo galskap få flere. Anonymkode: af603...3b8 Barn blir plutselig 18 år......mange tenker kun her og nå......barn har man hele livet....med masse gleder..... Anonymkode: f7208...141
Numii Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uff. Så ekle holdninger. Og stakkars barnet ditt. Barn med ekstra utfordringer er veldig krevende. Og en stor belastning. Og psykiske lidelser er arvelig både pga miljø og gener. Men å sammenligne enhver psykisk lidelse mer de utfordringene ditt barn har det blir for dumt. Anonymkode: 7372e...633 Det er lov å være hyggelig selv om man skriver under 'anonym'. Dette er sikkert ganske sårt for mange som deler til tross for de befiner seg i en krevende situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #14 Skrevet 15. desember 2022 Jeg hadde valgt en annen far iallefall! Anonymkode: 0b5ec...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå