AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Har en føflekk på halsen som plutselig har begynt å vokse utover, har skiftet farge fra brun til rød, og noen ganger klør den.... Skal få den sjekket på fredag, men kjenner nå på en slags dødsangst som er helt overveldende 😢 Jeg er overbevist om at dette skal vise seg å være kreft, for de siste årene har jeg ikke møtt annet enn motgang i livet. Nylig har ting begynt å se litt lysere ut, og da er det bare typisk at jeg skal få enda et slag i trynet.... Min største frykt som alenemor er at det skal skje meg noe så ungene mister meg 😔 Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget 🙈 Men jeg ønsker hverfall dønn ærlige svar om noen syns dette ser ut som en farlig føflekk, kanskje har hatt en lignende selv og det var kreft 😐 Ja jeg vet at kun en lege kan si noe om dette, og jeg må ikke ta sorgene på forskudd - men av erfaring så går det stort sett dritt hver gang noe gjelder helsen min 😕 Anonymkode: 568d9...7f8
mannemannen Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 "Cherry Angiomer (kirsebærflekker) er svært vanlige og helt ufarlige prikker på huden." https://www.vitusapotek.no/sykdom-og-plager/hudsykdommer-og-utslett/rode-prikker-pa-huden/a/A568003 Bra du sjekker når du har sett en forandring, men tviler på at det blir et problem. 4
Admdir Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Den syns jeg ser helt uskyldig ut. Har selv mange slike rundt omkring på kroppen. Alltid lurt med en legesjekk hvis du er bekymret uansett så masse lykke til hos legen🥰 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Har mange slike, og det er også veldig vanlig med noen endringer med alderen også. Det trenger ikke være en føflekk engang. Men legen har sett på de som jeg synes klør. Samtlige har vist seg være skin tags, og så har de blitt fryst bort i løpet av noen sekunder. Anonymkode: 51c40...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Som hypokonder og særs opptatt og noiende over føflekker så vil jeg si den der ikke ser skummel ut. Kan nesten garantere at det ikke er malignt melanom, og om det likevel skulle være det så sjekker du det tidlig. De som dør av det er som regel menn som driter i det lenge. Ikke vent på fastlegen. Betal 1500kr og få det sjekket i morgen. Så slipper du stresset Anonymkode: 35513...971
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Dette var svært overdramatisk. Den er ikke i nærheten av å ligne på en ondartet føflekk engang....... Anonymkode: 0cd13...788 3 1
Skalperud Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Ganske sikker på at du ikke trenger å bekymre deg 💕
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 De sier at man ikke skal google, men her tenker jeg at du kanskje skal gjøre det? Alle føflekker med kreft jeg har sett har vært helt annerledes enn din, mye mer aggressive og tydelig at det er noe galt. De har også vært harde, nesten som skorpe på. Anonymkode: 40c87...5c2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette var svært overdramatisk. Den er ikke i nærheten av å ligne på en ondartet føflekk engang....... Anonymkode: 0cd13...788 Ikke kom å bruk overdramatisk! Skjønner TS jeg som er stressa. Har akkurat en lik en som ts. Var kjempe stressa og redd jeg også, men det var bare en kirsebærsflekk Kommer til å gå veldig bra ts❤️ Anonymkode: 76595...1c2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Ser ufarlig ut for meg, men jeg er selv alenemor og kjenner veldig godt igjen frykten for at jeg ikke skal være der for barna. Sender derfor en stor trøsteklem til deg ❤️ Anonymkode: 2cccb...63e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Jeg skjønner også frykten din veldig godt, jeg lå nettopp våken over en kul, som jeg egentlig skjønner er en liten fettkul, og var livredd for å blir for syk til å ta vare på barna mine. Føflekken din ser helt normal ut for meg. Gå til legen og bli betrygget, og kløe og endringen skal en jo sjekke opp. Men den ser liten, jevn og fin ut, uten noen skumle fargeforandringer. Også godartede føflekker endrer seg gjennom livet. Om det nå skulle vært noe skummelt med den, husk du sjekker det opp med en gang, den er liten og da tenker jeg det i så fall vil være i tide slik at du ikke rekker å bli alvorlig syk ❤️ Anonymkode: c5a23...b93
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Det er de som ikke oppsøker hjelp som kan bli alvorlig syke. Du har jo full kontroll her, har holdt øye med dette og bestilt deg en time når du oppdaget endring. Du har gjort alt riktig og dette skal nok mest sannsynlig gå veldig bra. Anonymkode: ac34e...a6a
Matas Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Tråden er ryddet for innlegg signert helsepersonell. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke kom å bruk overdramatisk! Skjønner TS jeg som er stressa. Har akkurat en lik en som ts. Var kjempe stressa og redd jeg også, men det var bare en kirsebærsflekk Kommer til å gå veldig bra ts❤️ Anonymkode: 76595...1c2 Kødder du. Når du presterer å påstå at du er "livredd" for en helt vanlig føflekk helt uten noe som helst form for grunn så er du ikke bare overdramatisk men også ganske hysterisk og går inn for å gjøre livet vanskelig for deg selv. Anonymkode: 0cd13...788
ops2 Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 Min første malign melanom føflekk hadde ujevne kanter, og en skorpe som løsnet ved vask. Plutselig hadde jeg blod på håndduken etter å ha tørket meg litt hardt. Den du har ser ufarlig ut, men vi er ikke eksperter. Det er bra at du får sjekket den. Jeg har fått fjernet flere etterpå, men de har vært ufarlige. Nå sitter jeg derimot med en annen type, basalcellekarsionom. Den så totalt forskellig ut fra din. Lys og flat.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 Syns denne ser harmløs ut. Har hatt kreft. Den var veldig svart , ruglete overflate. Kunne liksom pirke av den. Syns dette ser mer ut som en seboreisk vorte. Anonymkode: 065ba...61f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 Jeg har utpreget helseangst selv så det er flott du sjekker deg! Du bør ikke stole på verken google eller oss! Når det er sagt så ser denne føflekken helt normal ut, men for din egen del så er det fint du sjekker. Anonymkode: 472ec...c08
Gjest supernova_87 Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 Sjekket en føflekk i høst. Klødde, stakk og gjorde vondt, og vokste. Hadde også masse andre utmattelsessymptomer. Føflekken var harmløs. Og symptomene urelatert. Det er som oftest noe annet enn det vi frykter som fatisk rammer oss. 🤷🏼♀️ Dessverre får du mest sannsynlig ikke svar før over jul. Frem til da: pust med magen. Husk at dette kan du ikke kontrollere. Velg å bruke tid og energi på det du kan gjøre noe med. Rom følelsene dine, men velg likevel å bruke tiden på ting som er oppbyggelig. Mest sannsynlig er det ikke noe. I alle tilfeller er i dag likevel bare i dag. Samme som om du har 10 mill på konto, i dag er bare i dag. Det er ikke svaret på den prøva som avgjør hva som er fint og hyggelig i dag. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå