AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Når jeg lager omelett hjemme blir den gjerne tørr og gummiaktig. De man får på hotellfrokost hvor de steker de på bestilling er myke og saftige. Hva er trikset? Anonymkode: f1535...7da
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Rett mengde væske, gjerne melk, passe mengde innhold/grønnsaker og ikke steke for lenge. Anonymkode: 00dd3...c9b
Taluno Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg lager omelett hjemme blir den gjerne tørr og gummiaktig. De man får på hotellfrokost hvor de steker de på bestilling er myke og saftige. Hva er trikset? Anonymkode: f1535...7da Hvilken temperatur har du? Hva har du i omeletten?
Taluno Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Rett mengde væske, gjerne melk, passe mengde innhold/grønnsaker og ikke steke for lenge. Anonymkode: 00dd3...c9b Melk har ikke mye mer effekt enn vann, fløte derimot er med på å lage eggerøre og omelett mykere.
Embla Othea Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 - Fløte, smør og melk - Passe mengde skinke og grønnsaker - Passe stekt
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Litt smør i panna, visp egg (ikke annen væske) med salt og pepper, medium varm panne, rør sakte før du skrur opp varmen litt og lar den sette seg i panna og blir stiv (ikke brun) på den ene siden. Strø gjerne over litt ost og rull den sammen. Anonymkode: 32a16...f53
Gjest PanteneProVVV Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Omeletten trenger luft for å bli fortreffelig. Dra omelettrøra inn mot midten av stekepannen til den begynner å stivne for så å jevnlig riste pannen på slutten av steking. Jeg bruker kunn egg med litt salt og pepper, legger ost på midten av omeletten når den begynner å bli ferdig (fortsatt litt kremete på toppen) og ruller den. Medium til høy varme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå