Gå til innhold

Foreldrepar og mann siktet for voldtekt av eget barn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

de blir jo ikke lynsja. Overgrepsforbrytere får jo såvidt straff

du får tilgi meg at jeg skriver lynsjet i en litt overfladisk form. jeg mener med det at det henges ut i kommentarfelt og media med "steng dem inne" etc lenge før de engang er gått fra mistenkt til siktet, eller dømt. det er en kar i nyhetsbildet som kan fortelle mye om akkurat det. 
at de får så vidt straff stiller jeg meg undrende til, her har jeg relativ god kjennskap til et par-og-førti saker hvor straffene kanskje for involverte kan føles som mindre viktige basert på et følelsesrelatert forhold. men 8-21 år er i en litt abstrakt tanke faktisk et helt liv. 

Skrevet

Jeg var på et foredrag om pedofili for et par år siden, og vil gjerne dele hva jeg hørte der. En alarmerende stor andel av de som begår seksuelle overgrep mot barn, har bedt om hjelp før overgrepet fant sted. Som oftes fastlegen. Problemet er at helsepersonell har ikke kompetanse på hvordan de skal håndtere noe slikt for det blir ikke dekket i utdanningen deres. Det finnes heller ingen behandlingstilbud eller opplegg til dem. Det er ikke nok forskning på det.

Nå skal det være opprettet et behandlingstilbud på vestlandet en plass tror jeg, og det ble stappfult med en gang, noe som er skremmende. Og bare for at det skal gå kaldt nedover ryggen: det lille vi har av forskning på overgripere mot barn, er forskning på menn. Kvinner begår også overgrep mot barn, men der finnes det omtrent ikke forskning.

• Nyttig 5
Skrevet
AprilLudgate skrev (På 14.12.2022 den 12.28):

https://www.nrk.no/vestland/foreldrepar-tiltalt-for-valdtekt-av-barna-1.16219918

Jeg forsøker være human, men i slike saker ønsker jeg virkelig en sakte og grusom tortur av de som kan utsette barn for dette. 

Jeg bare forstår ikke hvordan de finner hverandre, særlig før internett var som nå?

I endel saker ser man at andre skyldige bor i nabolaget osv. 

Barnevernet gjør en formidabel jobb som har avdekket dette. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Porky skrev (12 minutter siden):

Jeg var på et foredrag om pedofili for et par år siden, og vil gjerne dele hva jeg hørte der. En alarmerende stor andel av de som begår seksuelle overgrep mot barn, har bedt om hjelp før overgrepet fant sted. Som oftes fastlegen. Problemet er at helsepersonell har ikke kompetanse på hvordan de skal håndtere noe slikt for det blir ikke dekket i utdanningen deres. Det finnes heller ingen behandlingstilbud eller opplegg til dem. Det er ikke nok forskning på det.

Nå skal det være opprettet et behandlingstilbud på vestlandet en plass tror jeg, og det ble stappfult med en gang, noe som er skremmende. Og bare for at det skal gå kaldt nedover ryggen: det lille vi har av forskning på overgripere mot barn, er forskning på menn. Kvinner begår også overgrep mot barn, men der finnes det omtrent ikke forskning.

Jeg vet hvordan må en kan behandle dette: sperre dem inne i tja 50 år- så kan de komme ut ved fylte 85 år. Uten mulighet for prøveløslatelse. Morna

• Liker 2
Skrevet
Mumia skrev (1 minutt siden):

Jeg vet hvordan må en kan behandle dette: sperre dem inne i tja 50 år- så kan de komme ut ved fylte 85 år. Uten mulighet for prøveløslatelse. Morna

Du syns ikke det er lurt å hjelpe dem før de faktisk begår overgrep? 🤔

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (14 minutter siden):

Du syns ikke det er lurt å hjelpe dem før de faktisk begår overgrep? 🤔

når skal det skje da? Det avhenger jo av at de selv søker hjelp

Skrevet
Porky skrev (31 minutter siden):

er jo fordi det er et tabubelagt område

Skrevet
Tvillingsjel skrev (5 timer siden):

Tragisk sak på alle måter. Nå får jeg se hvordan det går med anmeldelsen min, men jeg er ikke fremmed for at den også kan rulle opp i media ved eventuelle funn i etterforskningen. Begge mine biologiske foreldre voldtok meg som lite barn. Jeg var 5 år og yngre.

Skulle vært livsstid for slike saker.

Jeg må legge til noe her, og det er at det eneste positive er at det ikke er andre barn i den familien og at de er så syke at de ikke har noe nettverk overhodet. Dessverre er mange overgripere tilsynelatende "oppegående", i den forstand at de har mye nettverk, og dermed kan forgripe seg på mange barn. Jeg velger å tro at det ikke er andre ofre i min sak. Hadde de derimot blitt gravide igjen, hadde jeg stått på døra hos politiet inntil barnet ble tatt ut av hjemmet, om det så endte med at jeg selv måtte overta omsorgen for min søster eller bror. Vi får håpe foreldrene i denne saken også er ensomme mennesker uten nettverk, slik at de ikke finner nye barn å skade etter endt soning (hvis de blir dømt, man kan jo håpe).

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (36 minutter siden):

du får tilgi meg at jeg skriver lynsjet i en litt overfladisk form. jeg mener med det at det henges ut i kommentarfelt og media med "steng dem inne" etc lenge før de engang er gått fra mistenkt til siktet, eller dømt. det er en kar i nyhetsbildet som kan fortelle mye om akkurat det. 
at de får så vidt straff stiller jeg meg undrende til, her har jeg relativ god kjennskap til et par-og-førti saker hvor straffene kanskje for involverte kan føles som mindre viktige basert på et følelsesrelatert forhold. men 8-21 år er i en litt abstrakt tanke faktisk et helt liv. 

har bare hørt om at de har fått 2-3 år...

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

når skal det skje da? Det avhenger jo av at de selv søker hjelp

Ja, selvsagt. Men som en annen skrev lenger opp her, at noen menn søker hjelp, men det finnes ikke tilbud:(

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Ja, selvsagt. Men som en annen skrev lenger opp her, at noen menn søker hjelp, men det finnes ikke tilbud:(

tror ikke de som begår gjentatte overgrep mot samme barn over tid er en av de som har søkt hjelp på forhånd.. Da er det jo en planlagt handling

• Liker 2
Skrevet (endret)

En svært god venn av oss har nylig blitt fengslet for overgrep mot egne barn... 

Han var i bryllupet mitt, han var hos oss ofte, vi hadde aldri i denne verden kunne trodd noe sånt om han! 

Han voldtok sitt lille barn under 5 år og lastet ned grov overgrepsmateriell. Den mannen var i mitt hus og snakket med mine barn....

Disse folkene er rundt oss! Og vi vet ikke hvem de er! Det er gjerne den du minst mistenker! 
Det er faen meg så sjukt skremmende! 

Man bør ikke stole 100% på noen!

Endret av Rucula
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (6 minutter siden):

tror ikke de som begår gjentatte overgrep mot samme barn over tid er en av de som har søkt hjelp på forhånd.. Da er det jo en planlagt handling

Aner ikke. Skulle gjerne visst mye mer om temaet. Men det kryr jo ikke av folk som ønsker å stille opp. I boka "Det mørkeste rommet" , som handler om den største etterforskningen av seksuelle overgrep mot barn. Av alle de titalls nordmennene som ble tatt, var det kun èn som sa seg villig til å bli intervjuet. Anonymt selvsagt. 

Endret av Hannah80
  • Liker 1
Skrevet (endret)

I slike tilfeller mener jeg den eneste rettmessige straffen er døden. Heng dem, så slipper vi kostnader som følger ved giftsprøyte og langvarig fengsling før straffen gjennomføres. Få luket vekk slikt søppel fra verdenen.

Endret av Turtellure12
  • Liker 4
Skrevet
Turtellure12 skrev (6 minutter siden):

I slike tilfeller mener jeg den eneste rettmessige straffen er døden. Heng dem, så slipper vi kostnader som følger ved giftsprøyte og langvarig fengsling før straffen gjennomføres. Få luket vekk slikt søppel fra verdenen.

Enig. 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

er jo fordi det er et tabubelagt område

Ja, det er det. Og det er nettopp fordi det er så tabubelagt at vi ikke kan hjelpe de som ber om hjelp,. Å forebygge at noen blir overgripere og at barn blir ofre er jo det beste. Det er helt klart de som ikke ber om hjelp og som synes det er helt innafor å begå overgrep mot barn, de er nok langt vanskeligere å forebygge. Men når folk ØNSKER hjelp, så må vi gi det til dem. Vi må ha et behandlingstilbud, vi må forske.

Skrevet
Turtellure12 skrev (1 time siden):

Det tror jeg er en dårlig idé. Hvordan tror du overgriperne håndterer det? Jo, de sier til barnet sitt "hvis du sier dette til noen, så dreper politiet pappa, og da er det din feil". Barn er lojale til sine omsorgspersoner, og dette vil garantert bli brukt som pressmiddel, noe som vil føre til at barna i alle fall ikke forteller noe. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Tvillingsjel skrev (7 timer siden):

Tragisk sak på alle måter. Nå får jeg se hvordan det går med anmeldelsen min, men jeg er ikke fremmed for at den også kan rulle opp i media ved eventuelle funn i etterforskningen. Begge mine biologiske foreldre voldtok meg som lite barn. Jeg var 5 år og yngre.

Skulle vært livsstid for slike saker.

Oi, vet ikke hva som er riktig å skrive til noe sånt, men sender deg gode tanker og håper det går bra med deg idag. ❤️

Har mange spørsmål, men vet ikke om det vil være en belastning for deg, eller om du syntes det er greit å snakke om.

• Hjerte 1
Skrevet
Handful skrev (7 minutter siden):

Oi, vet ikke hva som er riktig å skrive til noe sånt, men sender deg gode tanker og håper det går bra med deg idag. ❤️

Har mange spørsmål, men vet ikke om det vil være en belastning for deg, eller om du syntes det er greit å snakke om.

Du må gjerne spørre, men gjerne på pm evt. Ønsker ikke å utbrodere så mye åpent ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet
Tvillingsjel skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne spørre, men gjerne på pm evt. Ønsker ikke å utbrodere så mye åpent ❤️ 

Takk, sender pm etterhvert, leggetid nå. ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...