Gå til innhold

Lønner det seg med varmepumpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I leiligheten min er det kun elektrisk oppvarming. Vurdert skaffe meg ovn, men lurer på om det heller lønner seg med varmepumpe? Leiligheten er ca 70 kvm  - om det har noe å si.

Anbefaler DU varmepumpe?

Anonymkode: 22ec7...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i min Daikin varmepumpe :)  Så hadde lett anbefalt det ja!

Anonymkode: 2e73c...470

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I leiligheten min er det kun elektrisk oppvarming. Vurdert skaffe meg ovn, men lurer på om det heller lønner seg med varmepumpe? Leiligheten er ca 70 kvm  - om det har noe å si.

Anbefaler DU varmepumpe?

Anonymkode: 22ec7...3e4

Ja, det lønner seg alle dager i året.

Anonymkode: b0959...4a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke den jeg har. Bråker forferdelig, svindyr i innkjøp, dyr i vedlikehold og lufta innendørs blir knusktørr! 

Anonymkode: e57b6...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg definitivt nå, ja, og skaper et gjennomvarmt hus. Kanskje spesielt i større hus. Renser lufta gjør den også.

Men for å være ærlig... hadde det vært meg så hadde jeg ikke kjøpt varmepumpe, og heller gått for ovn. Særlig siden 70 kvm ikke er så mye å varme opp.

En varmepumpe lager endel støy. Greit nok at man vennes til det, men differansen mellom en stille leilighet og en susete leilighet er merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det lønner seg. Det lønner seg å holde jevn temperatur 24 timer i døgnet.

Anonymkode: 6a0d1...6bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du pipe? Det er nok mest lønnsomt med varmepumpe (kommer an på vedprisen) men jeg tror jeg hadde valgt peis. Rett og slett for å ha en backup i tilfelle strømbrudd. Selv om det er veldig sjelden i våre dager med strømbrudd som varer mer enn en time. Men så liker jeg velig godt lyden, lyset og stemningen som en peis gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...