Gå til innhold

Hater dette dyneproblemet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som om jeg ikke klarer å finne sengetrekk som passer særlig bra på dyna, og det blir hele tiden til at dyna "sklir ned" i trekket og jeg får masse tomt trekk helt øverst. Målene er på trekkene er samme som på dyna. Så kjøper ikke feil mål på trekk. Har hatt dyne i 4-5 år og har alltid vært plaget med det. Nå nylig kjøpte jeg dyne til barna mine og det samme skjer med dynene deres. 

finnes det klyper eller "nåler" som man kan sette på dyna slik at den holder seg på plass???

Anonymkode: 44b7e...319

• Liker 1
Skrevet

Det der er faktisk veldig irriterende. Jeg har samme problem

Anonymkode: d7790...538

• Liker 1
Skrevet

Dette problemet har aldri jeg, til noen i vår familie. 

Hva slags stoff kjøper du i? Kanskje du har veldig glatt stoff? 

Vi har sengetøy i vanlig bomull (ikke sateng), og flanell om vinteren, og opplever aldri skliing. 

Jeg ville absolutt ikke satt nåler i en dyne.. ikke gøy å stikke seg midt på natten. 

Anonymkode: 3fc51...945

• Liker 2
Skrevet

Hvor fort skjer det da? Rister du dyna på plass før og etter du sover?

Anonymkode: fa849...556

• Liker 4
Skrevet

Er dynen sydd i "kanaler" i stedet for "ruter"? Jeg synes de holder seg  bedre med "ruter", for da er det begrenset hvor langt fyllet kan bevege seg.

Men må uansett riste dynen med jevne mellomrom da.

• Liker 1
Skrevet

Du rister og rer opp hver dag? Synes dyna blir slik om man ikke gjør det.

Og du har punktsydde dyner? 

Anonymkode: 82bc8...9c7

• Liker 2
Skrevet

Har samme problem, men mest med kanalsydd dundyne. Men, har også opplevd det med rutesydd, og alltid da sengetøy fra Kid. Rister selvsagt dyna godt hver dag. Med den kanalsydde dundynen, som brukes nå som det er veldig kaldt, så skjer det uansett dynetrekk. 

Anonymkode: 7280c...080

Skrevet

Har aldri opplevd dette. Men så har jeg en kostbar thermodyne som har mønstrede kanaler og er delvis kryss-sydd i ruter. 

Tror dette handler om kvalitet på dyna, og også stoffet på trekket.

Glatte trekk som silke og glatt bomull kan vel gjøre at dyna lettere "sklir" inni. 

Skrevet
Bombasi skrev (12 minutter siden):

Har aldri opplevd dette. Men så har jeg en kostbar thermodyne som har mønstrede kanaler og er delvis kryss-sydd i ruter. 

Glatte trekk som silke og glatt bomull kan vel gjøre at dyna lettere "sklir" inni. 

Tja, har dundyner fra IKEA, altså ingen enormt god kvalitet, men har aldri det problemet at den sklir i trekket 🤔 har dynetrekk fra både Kid, ellos og Høie. Både sateng og vanlig bomull.

Anonymkode: 70128...528

• Liker 3
Skrevet

Dette er et problem på min manns dyne, og ett av barna sin dyne. Vi har alle samme dyne, og sengetøy så min teori for at det er kun et problem for min mann og ett barn, og ikke meg og det andre barnet, er at mannen min og det ene barnet sover skikkelig urolig og jeg og det andre barnet sover rolig. Jo mer bevegelse om natta, jo mer utsettes dyna for og sklir i trekket. Hos barnet løste jeg det ved å lage en liten "hestehale" med strikk i hvert hjørne, da holder dyna seg på plass, men mannen min synes det ser teit ut og velger heller å irritere seg over dyne som sklir i trekket... 

Anonymkode: 0e418...abb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bombasi skrev (42 minutter siden):

Toppmodellen hos Princess til mange tusen kr bør være grei kvalitet. Har prøvd både flanell og vanlig bomull, aldri brukt glatt bomull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dette er et problem på min manns dyne, og ett av barna sin dyne. Vi har alle samme dyne, og sengetøy så min teori for at det er kun et problem for min mann og ett barn, og ikke meg og det andre barnet, er at mannen min og det ene barnet sover skikkelig urolig og jeg og det andre barnet sover rolig. Jo mer bevegelse om natta, jo mer utsettes dyna for og sklir i trekket. Hos barnet løste jeg det ved å lage en liten "hestehale" med strikk i hvert hjørne, da holder dyna seg på plass, men mannen min synes det ser teit ut og velger heller å irritere seg over dyne som sklir i trekket... 

Jeg sover ikke urolig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan prøve dette. Hvilken strikk brukte du?😀

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan prøve dette. Hvilken strikk brukte du?😀

Ts

Helt vanlig hårstrikk, type du får kjøpt i matbutikk (ikke de tynne plast) 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Helt vanlig hårstrikk, type du får kjøpt i matbutikk (ikke de tynne plast) 😊

Takk...skl prøve☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...