Gå til innhold

Når kommer følelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen fikk jeg match med en mann på tinder. Vi snakket litt og han ba meg ut på en øl samme kvelden. Vi hadde en koselig kveld og han var veldig hyggelig. Jeg satt igjen med en litt sånn: verken ja eller nei følelse, men kanskje litt nyskjerrig. 

Litt forhastet var jeg på besøk hos han kvelden etter også, dette fordi han skulle reise vekk og begge hadde lyst til å sees igjen før det. 

Igjen en hyggelig kveld.. Han er tilsynelatende alt jeg ser etter.. Og ja, jeg er ikke godt nok kjent med han enda til å vite om dette stemmer. 
Utfordringen min er bare at jeg ikke vet om jeg føler noe, jeg føler meg litt sånn i villede iom at jeg «burde» like han, men kanskje ikke føler på det. Enda. Da jeg skulle dra merket jeg at han ville kysse meg, men jeg følte ikke helt at det var riktig så jeg gav ham en klem. Jeg angrer litt i ettertid fordi et kyss kan jo også si litt. 

Vi holder kontakten og sender litt meldinger, men syntes samtalen fort er litt kjedelig. 

Jeg vet at 2 dater er lite og alt er litt forhastet i denne situasjonen, men siden jeg ikke umiddelbart tenker «nei», kan det dukke opp litt gnist etter hvert?
Gi det litt mer tid? Jeg merker han er super gira.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo ikke interessert i ham. Du skriver bare om din (mangel på) følelser overfor han, men ingenting om ham.

Skrevet

For mange kan det ta litt tid. Og de kan også komme gradvis og litt "snikende". 

Hva med å fortsette litt rolig, i et tempo som uansett føles naturlig for deg. Nesten mest som venner i starten. Og så får du kjent på om du ønsker å være mer sammen med han, eller om du føler han pusher for mye på kjæresteting som kyssing og sånt. 
Er du ikke komfortabel med det, så er det jo ikke så aktuelt, uansett hvor riktig han er "på papiret".

Anonymkode: f2a08...d22

Skrevet

Nei kjenner en ikke noe etter ett par dater er d døfødt opplegg for meg i hvertfall. Enten rr det en gnist der eller så er det ingen.

Som Springsteen synger: - you cant start A fire without A spark🔥🔥🔥

Skrevet

Jeg er ikke enig i at det ikke kan komme etterhvert.

For min del kom det veldig gradvis denne gangen. Fra en hyggelig første date, til et møte raskt etterpå igjen. Litt kjedelig på meldinger, men veldig koselig når vi møtes. Var ikke før kanskje 3-4 møter jeg tenkte at jeg var sikker på at jeg ville se om dette kunne bli noe. Nå en måned etter første møte er jeg veldig interessert. 

Skrevet

Jeg ville gitt det i alle fall en date til, siden det høres ut som dere har hatt det litt travelt. Og da kjent på om jeg følte noen fysisk tiltrekning. For hvis ikke det kommer gankse raskt så ender det bare med vennskap for min del. Men det kan komme etter litt tid. Hva med å legge opp daten til noe du liker veldig godt, syns er gøy? og som kanskje også kan gi rom for litt fysisk kontakt (ikke sex)? Da kan du sannsynligvis få flere svar på om dette er noe som kan være riktig for deg.

Anonymkode: 103dc...b9b

• Liker 1
Skrevet

Du har for høye forventninger til dette med følelser. Følelser tar tid og så lenge du har nok interesse der til å ville møte han igjen for å bli bedre kjent og se om noe utvikler seg på sikt så har du det utgangspunktet du trenger. Om du derimot ikke kjenner på noe som helst lyst og behov for å fortsette å bli kjent med akuratt han så er det ikke noe vits å møtes igjen. 

Er forresten helt enig i at det er for tidlig med kyssing på andre date. En som prøver seg på et kyss når det helt åpenbart ikke ligger i luften kan ødelegge alt for meg. Jeg hadde nok tenkt at han prøvde å rushe ting for å få sex tidlig, også i og med at han inviterte til hjemmedate allerede på andre treffet deres. Da kjenner man hverandre knapt og en som håper på sex så tidlig er mest sannsynlig bare ute etter sex. Skal du møte han igjen ville jeg snakket litt om hva dere var ute etter hvertfall :)

Anonymkode: 4f790...786

• Liker 2
Skrevet

Mannen min måtte være uenig tålmodig med meg. Og heldigvis var han det. For følelsene mine kom etterhvert, men det tok laaaaang tid.

Anonymkode: 539e0...433

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker rundt 2 måneder før jeg kan si om jeg føler det er noe mer eller ikke. 
Jeg klarer ikke definere følelser for noen uten å kjenne dem. 

De få gangene det har vært mye følelser i starten, så opplever jeg at de forsvinner akkurat like fort også. 

Anonymkode: 74a20...fcf

• Liker 1
Skrevet

Alt ble litt forhastet i og med at en av oss skulle reise bort å være borte hele julen. 

Når det kommer til om han kun er ute etter sex som inviterte meg hjem, så er det overhodet ikke sånn det henger sammen. Vi har snakket mye om hva vi er ute etter, barn, ekteskap osv. Det virka som han hadde lyst til å kysse meg da vi sto utenfor å sa hadde og god jul, noe jeg følte var helt innafor, men jeg var ikke helt der og ville ikke gi noen falske forhåpninger siden jeg ikke vet hvor jeg er. Jeg ønsker å bli bedre kjent med han, og som noen her nevner kan det jo være fint å bruke god tid på å bli godt kjent før man går videre. Jeg er også en person som er ekstremt sjenert når det kommer til den fysiske delen av forholdet, så trenger litt at den andre parten gjør meg trygg nok til å tørre. (Ja, dette er noe jeg øver meg på).. 

Tar gjerne også imot gode samtaleemner/gøye ting man kan snakke om på meldinger nå som vi er borte fra hverandre 2-3 uker.. :)

Hilsen TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du har for høye forventninger til dette med følelser. Følelser tar tid og så lenge du har nok interesse der til å ville møte han igjen for å bli bedre kjent og se om noe utvikler seg på sikt så har du det utgangspunktet du trenger. Om du derimot ikke kjenner på noe som helst lyst og behov for å fortsette å bli kjent med akuratt han så er det ikke noe vits å møtes igjen. 

Er forresten helt enig i at det er for tidlig med kyssing på andre date. En som prøver seg på et kyss når det helt åpenbart ikke ligger i luften kan ødelegge alt for meg. Jeg hadde nok tenkt at han prøvde å rushe ting for å få sex tidlig, også i og med at han inviterte til hjemmedate allerede på andre treffet deres. Da kjenner man hverandre knapt og en som håper på sex så tidlig er mest sannsynlig bare ute etter sex. Skal du møte han igjen ville jeg snakket litt om hva dere var ute etter hvertfall :)

Anonymkode: 4f790...786

Jeg har bare aldri følt på å være på dette stedet som er sånn midt i mellom. Som regel er jeg helt sikker den ene eller andre veien og avslutter dersom jeg kjenner at "her var det ingenting". Så det er jo helt åpenbart at det er noe der denne gangen, jeg vet bare ikke helt hva det er.. Får prøve å gi det tid og et par dater til etter jul for å se om det kan utvikle seg. 

TS. 

Skrevet
Broken_1988 skrev (23 timer siden):

Tar gjerne også imot gode samtaleemner/gøye ting man kan snakke om på meldinger nå som vi er borte fra hverandre 2-3 uker.. :)

Hilsen TS. 

Bruk tiden til å bli kjent med han. Du har vel ikke rukket å få vite alt, selv om dere tydelig har snakket litt om hva dere ser etter. Spør om alt du lurer på, snakk om felles interessser, hva dere drømmer om, barndomsminner.

Anonymkode: 103dc...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...