AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Både jeg og far er syke. så vi ligger hele dagen. Men den klumpen i magen ved å sende henne er ikke å spøke med. Flere? Anonymkode: f3dec...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 ..? Hæ? Hva er det å ha dårlig samvittighet for..? Mener du seriøst hun hadde hatt det bedre hjemme med to syke foreldre, som er slitne og ikke orker noe særlig, enn å få leke i bhg..? Det hadde ikke ramlet meg inn engang å ha dårlig samvittighet for å gjøre det beste for barnet mitt - og det er å sende dem i bhg i sånne situasjoner. Mine elsker bhg, og har det kjempebra der. Anonymkode: bf27a...7c1 14 1
Banjo Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 Hvis barnet er friskt og trives i barnehagen er det vel mye bedre å være der og herje rundt med andre barn enn å måtte holde seg rolig hjemme fordi begge foreldrene er syke? 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Det må være bedre for barnet å være i barnehagen enn hjemme med to som bare ligger, så lenge barnet selv er friskt. Jeg er syk hjemme med to barn i barnehagen selv nå. Det eneste jeg er litt bekymret for er smitte, men jeg har isolert meg helt fra resten av familien, og vasket nøye over alt hvor jeg har vært (har omgangssyke). Hadde både far og jeg vært syke med akkurat dette, hadde vi holdt barna hjemme, men det er jo veldig smittsomt og noe fæle greier å ha. Da hadde det kun handlet om smitte, som vi ikke ville bringe videre til barnehagen (denne gangen kommer det fra min arbeidsplass). Anonymkode: e92e4...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Det gjør jeg hver dag. Har ikke dårlig samvittighet i det heletatt. Ungen har det bedre i barnehagen med andre barn hvor han får leke både inne og ut. Hadde jeg vært frisk måtte han jo uansett i barnehage mens jeg hadde jobbet … Leverer heller seint og henter tidlig de dagene jeg har overskudd til det Anonymkode: 44a7e...c80 4
Tanuki Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Hvorfor i all verden har du dårlig samvittighet for det? Mye bedre for ungen å leke med vennene i bhg enn å henge hjemme med syke foreldre. Det er bare på KG at barn SKAL være med mødrene sine 24/7, enten man er syk eller går hjemme med kolikkbaby. 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Jeg er for tiden sykmeldt, og leverer barnet i bhg flere dager i uka har korte dager, og fri minst 1 dag i uken. Det er første året hans, så vil ikke ødelegge for god tilvenning og rutiner ved å ha han hjemme hver dag. Jeg skal jo tilbake i full jobb igjen, og da er det greit at han er godt vandt til barnehagen Jeg får hvilt noen timer, og er mer opplagt til en fin ettermiddag sammen ❤️ Anonymkode: 67adf...85f 1
Marisana Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Det gjør jeg også, med god samvittighet. Hvordan skal vi klare å hvile ut og slappe av når vi er syke, hvis vi ikke kan sende barna i barnehagen? De trives, jeg får hvilt ut og blir fortere frisk - noe som gjør meg til en bedre mamma. Vinn/vinn 🥰 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Om begge voksne hadde vært syke her så hadde barnet blitt hjemme, for da hadde ingen kunnet levert Anonymkode: 62559...714
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 I vår hadde vi influensa. Barnet var på bedringens vei, men vi voksne var dårlige. Det var et par dager vi skrudde på tv'en, satte noe mat på bordet og lot barnet klare seg selv. Dette var alt vi hadde energi til. Om vi hadde kunnet levert barnet i barnehagen hadde det vært mye bedre, for ingen hadde det bra med løsningen. Desverre var det helg. Mandag leverte vi barnet i barnehagen med god samvittighet. Anonymkode: f923b...9f1 1
Tuppeluri Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 Hadde aldri i verden hatt dårlig samvittighet for det. Ungen har det bedre i bhg enn med to foreldre som ikke orker noe som helst. Jeg og samboer har akkurat vært i samme situasjon, bare at her hadde guttungen også feber og kunne ikke i bhg. Han har vært i fyr og flamme hele tiden, høyt og lavt under taket. Ikke lett med to pjuske foreldre 😅 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Er det rart familier knekker sammen når mødre faktisk går inn for å ha det slitsomt med vilje. Skjønner ikke hvordan du klarer å komme på det engang, TS. Anonymkode: f4315...f51 1
Gjest Sprite Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Rart å ha dårlig samvittighet for det. Tror du de torturerer ungen din i Bhg eller?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 De få gangene jeg ikke jobber (har alltid pc hjemme), men melder meg syk, så har jeg virkelig ikke noe dårlig samvittighet for å levere i barnehagen. Da er jeg jo såpass dårlig at jeg hadde hatt mye mer dårlig samvittigheten for den dårlige oppmerksomheten jeg ville gitt barnet/barna om de var hjemmet. De dagene jeg er småsyk men kan jobbe, så har jeg heller ikke dårlig samvittighet, da har jeg jo ikke meldt meg syk på jobb, får vanlig lønn, og kjenner heller på at jeg leverer mindre jobb den dagen, enn jeg ville gjort om jeg var frisk (og med barn hjemme ville det blitt enda mindre). Og mine svar gjelder selv om mine barn ikke «elsker» barnehagen som noen skriver. Ja, mine har det fint, men de liker seg best hjemme 😊 Anonymkode: fb968...f43 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå