AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Kort fortalt: Mannen har vært utro over lang tid. (Flere år) Vi er gift og har barn. Dette kom som lyn fra klar himmel. (Sjokket var enormt) Utad er vi et par som mange ser opp til. Perfekt samliv og perfekt familieliv. Lykkelige. Å det trodde jeg også at vi var. Ingen utfordringer i samlivet bortsett fra naturlige opp og nedturer gjennom flere år, som vi jobbet oss godt gjennom med god kommunikasjon underveis og vi samarbeidet godt om det meste. Godt og lidenskapelig sexliv, ja alt på stell. Som de fleste andre utro, sier han at han angrer dypt, har lagt alle kort på bordet, lagt seg flat og bedyrer at han aldri har elsket noen andre enn meg. At den andre kvinnen aldri har betydd noe for han. Jeg valgte å gi det en sjanse å forsøke om vi kunne jobbe oss gjennom det, men skaden er rett og slett for stor og sårene alt for dype. Jeg har beslutta å ta ut seperasjon. Så til spørsmålene mine. For dere som har vært i eller opplevd lignende: Hva var det verste i seperasjonstiden som du ikke var forberedt på? Flytting, fordeling ja alt. Hva sa dere til barna? Hva sa dere venner og familie? Veit mange kommer til å få sjokk når de hører vi skal gå fra hverandre. Var dere ærlige om årsak til brudd? Jeg vil skåne mannen, men samtidig synes jeg ikke det er rett at noen skal anta at det er jeg som er skurken her. Anonymkode: 4761f...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Ville ikke oppgitt noen grunn, for å skåne barna. Å si til dem at det var utroskap kan ødelegge forholdet mellom også barna og far så det er lite lurt. Venner og familie kommer mest sannsynlig til å regne seg frem til utroskap, men trenger ikke få det bekreftet av deg. Anonymkode: c0732...a85 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville ikke oppgitt noen grunn, for å skåne barna. Å si til dem at det var utroskap kan ødelegge forholdet mellom også barna og far så det er lite lurt. Venner og familie kommer mest sannsynlig til å regne seg frem til utroskap, men trenger ikke få det bekreftet av deg. Anonymkode: c0732...a85 Nei, nei!! Ville aldri i verden fortalt sannheten til barna. Jeg tenker på øvrige familie og venner. TS Anonymkode: 4761f...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, nei!! Ville aldri i verden fortalt sannheten til barna. Jeg tenker på øvrige familie og venner. TS Anonymkode: 4761f...3f3 De regner seg gjerne frem til det selv, men ville ikke sagt noe. Da vil du for alltid være "the bigger person". Anonymkode: c0732...a85 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Hva skal dere bruke som årsak? Folk kommer til å spørre hvorfor. Barna og. Anonymkode: 54850...044 1
Enmanelskeråhate Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Skurk? Ville sluttet å bry meg så mye med hva andre skulle mene om dette, ikke har de noe med det heller. Er vel bare å si at man skal separeres, folk har forståelse for det, er jo ikke uvanlig 1
hjärterdam Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 "Vi skal separeres da vi nå er sikre på at vi ikke lenger ønsker å være kjærester." Er ikke det en mer enn god nok grunn? 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva skal dere bruke som årsak? Folk kommer til å spørre hvorfor. Barna og. Anonymkode: 54850...044 Aner ikke hva vi skal si til noen enda. Derfor jeg lurte på hva andre har sakt og gjort i lignende situasjon.? TS Anonymkode: 4761f...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Trenger ikke å si til barna at far var utro, men til venner og familie kan man si det Anonymkode: 94ca5...2c1 5
Enmanelskeråhate Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva skal dere bruke som årsak? Folk kommer til å spørre hvorfor. Barna og. Anonymkode: 54850...044 Tja hva med det vanlige, har vokst fra hverandre, har ikke følelser lenger osv er jo ikke veldig komplisert
Enmanelskeråhate Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): ell. Som de fleste andre utro, sier han at han angrer dypt, har lagt alle kort på bordet, lagt seg flat og bedyrer at han aldri har elsket noen andre enn meg. At den andre kvinnen aldri har betydd noe for han Eneste han angrer på er vel å ha blitt fersket og redd for å miste det trygge. Man har ikke et langvarig forhold på si ved et uhell 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden): Eneste han angrer på er vel å ha blitt fersket og redd for å miste det trygge. Man har ikke et langvarig forhold på si ved et uhell Absolutt! Samme følelsen jeg sitter med og derfor kan ikke dette ekteskapet reddes. TS Anonymkode: 4761f...3f3 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 Enmanelskeråhate skrev (5 minutter siden): Tja hva med det vanlige, har vokst fra hverandre, har ikke følelser lenger osv er jo ikke veldig komplisert "interpersonal differences" haha😂 Anonymkode: c0732...a85
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Nei, nei!! Ville aldri i verden fortalt sannheten til barna. Jeg tenker på øvrige familie og venner. TS Anonymkode: 4761f...3f3 Det vil jo barna få høre før eller senere om dere sier det til andre. Jeg vil si det handler litt om hvilken person du er. Er det viktig for deg at omgivelsene skal vite at du er den snille og han den slemme, ja så sier du det slik det er. Er det ikke viktig for deg hva omgivelsene tror, så lar du være av hensyn til ungene. Anonymkode: a4aed...d49 1 1
Snok1 Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei, nei!! Ville aldri i verden fortalt sannheten til barna. Jeg tenker på øvrige familie og venner. TS Anonymkode: 4761f...3f3 Jeg var den som var utro. Jeg fortalte det som det var. Barna fikk også vite det, men på en aldersadekvat måte.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Snok1 skrev (1 minutt siden): Jeg var den som var utro. Jeg fortalte det som det var. Barna fikk også vite det, men på en aldersadekvat måte. Hvordan tok barna det og hvordan ble samarbeidet mellom deg og mor i ettertid? Anonymkode: 4761f...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Snok1 skrev (3 minutter siden): Jeg var den som var utro. Jeg fortalte det som det var. Barna fikk også vite det, men på en aldersadekvat måte. Ble du sammen med din elskerinne etter bruddet? Var det derfor du valgte å være ærlig? At du hadde forelsket deg i ei ny? Anonymkode: 4761f...3f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Det er faktisk ingen som har spurt meg om grunnen til min skilsmisse. Er det vanlig å spørre om? Anonymkode: 3cac0...216 1 1 3
Snok1 Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan tok barna det og hvordan ble samarbeidet mellom deg og mor i ettertid? Anonymkode: 4761f...3f3 Barna syntes det var vanskelig til å begynne med, men det har gått seg til. De ha et veldig godt forhold til hun som nå er min kjæreste gjennom nesten ti år. Forholdet til Mor går litt i bølgedaler, men er vel strengt tatt bedre enn før bruddet. Vi har en grunnleggende tillit til at begge ønsker det beste for barna.
Snok1 Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble du sammen med din elskerinne etter bruddet? Var det derfor du valgte å være ærlig? At du hadde forelsket deg i ei ny? Anonymkode: 4761f...3f3 Vi ble sammen en god stund etter bruddet. Jeg var åpen om at jeg hadde forelsket meg i en annen fordi det ikke lot seg skjule. Jeg levde i et dødt forhold og var komplett lykkelig. Dissonansen var total.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå