AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #1 Skrevet 14. desember 2022 Ja. Først og fremst til dere som er overvektige fra før og har veid det samme som startvekt ved termin, hvor mye gikk dere ned de første ukene etter fødsel? Anonymkode: ecb7a...208
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Mener du «dere overvektige som ikke gikk opp i vekt i løpet av svangerskapet, hvor mye gikk dere ned de første ukene etter fødsel?» ? Hvis tilfelle: rart spørsmål. Er vel ikke mange som ikke legger på seg noenting? Litt legger de fleste på seg uansett startvekt. Dersom du forsøker å unngå å legge på deg under svangerskap bør du rådføre deg med jordmor eller lege. Anonymkode: 4e053...02f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mener du «dere overvektige som ikke gikk opp i vekt i løpet av svangerskapet, hvor mye gikk dere ned de første ukene etter fødsel?» ? Hvis tilfelle: rart spørsmål. Er vel ikke mange som ikke legger på seg noenting? Litt legger de fleste på seg uansett startvekt. Dersom du forsøker å unngå å legge på deg under svangerskap bør du rådføre deg med jordmor eller lege. Anonymkode: 4e053...02f Ja, jeg mener vel det. 😊 Ble litt klønete formulert. Ok, kanskje rart spørsmål, men det er nå det som er situasjonen min, og derfor lurer jeg på hva jeg kanskje kan forvente ETTER fødsel, basert på andres erfaringer. 😊 Jeg forsøker ikke å unngå å legge på meg, jeg har gått opp og så ned og og er nå 1 kg under startvekt. Har ikke gjort dette bevisst og jeg er nok ikkje den eneste dette skjer med. Så derfor spør jeg altså om andres erfaringer. 😊 Skjønner? ts Anonymkode: ecb7a...208 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du «dere overvektige som ikke gikk opp i vekt i løpet av svangerskapet, hvor mye gikk dere ned de første ukene etter fødsel?» ? Hvis tilfelle: rart spørsmål. Er vel ikke mange som ikke legger på seg noenting? Litt legger de fleste på seg uansett startvekt. Dersom du forsøker å unngå å legge på deg under svangerskap bør du rådføre deg med jordmor eller lege. Anonymkode: 4e053...02f Jeg er overvektig og "la på meg" 2 kg. Baby veide 4, så etter fødsel av baby og morkake pluss kvitt væske i kroppen, var jeg 4, 5 kg lettere enn før graviditeten. For å svare på ts sitt spørsmål har jeg gått ned 3 kg til nå 9 uker etter fødsel. Brenner mye kalorier av å amme, trille og bære baby mye, og i tillegg nesten ikke ha tid til å spise pga baby som bare vil sove i armene 😅 Anonymkode: af92a...7ec
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Jeg gikk opp 4 kg med første og 2 kg med andre, 12 kg ned på begge. Anonymkode: 8c43d...d60
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Gikk ikke opp noe i løpet av svangerskapet, eller kanskje 2 kg mot slutten. Da jeg kom hjem fra barsel var jeg 10-11 kg lettere enn før svangerskapet alle gangene. Dessverre gav amming og barseltid en kraftig ulvehunger som var helt umulig å motstå (man tror ikke det er mulig før man har opplevd det) som gjorde at de fleste av disse kiloene kom tilbake igjen i løpet av det første året. Anonymkode: 7953e...75f 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gikk ikke opp noe i løpet av svangerskapet, eller kanskje 2 kg mot slutten. Da jeg kom hjem fra barsel var jeg 10-11 kg lettere enn før svangerskapet alle gangene. Dessverre gav amming og barseltid en kraftig ulvehunger som var helt umulig å motstå (man tror ikke det er mulig før man har opplevd det) som gjorde at de fleste av disse kiloene kom tilbake igjen i løpet av det første året. Anonymkode: 7953e...75f Jepp, tror det er mange som opplever det der😅 Man får høre at med amming så bare renner kiloene av, men neida, så enkelt er det ikke alltid. Anonymkode: c3540...d58
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 Jeg gikk opp 2-3 kilo siste uken. Regner med at mye av det var vann. Gikk ned 10 kilo etter fødsel. Alle kiloene kom tilbake i løpet av det første året. Amming fungerer absolutt ikke som slanking her. Anonymkode: 7dbc4...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå