AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Hei god kveld alle sammen. Er det bare jeg som opplever eller det felles problem . Når kommer vinteren ofte føler meg deprimert. I de siste 10 dager jeg føler meg annerledes' er ikke den personen som jeg pleier å være Etter skolen pleier jeg å jobbe litt men nå siden det er -8-11 grader blir det veldige vanskelige å være ute så mest parten er hjemme og føler meg deprimert. Noen tips å ungo depresjon . Prøvede mange ganger å ringer venner å prate med meg eller kom på besøk men fleste av dem har også livet har noe å gjøre. Hva kan jeg gjøre å ungo depresjon 🙏 Anonymkode: a20a8...d28
AnonymousBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Du er ikke alene! Mange, spesielt unge får depresjon som følge av mørketida og isolering på grunn av kulden. Det som kan hjelpe er å unne seg litt ekstra med litt fritid som filmer og serier, noe godt å spise, lese en bok eller andre sysselting man kan drive med inne. Kunne du ha tenkt deg en ny hobby? Det som pleier å hjelpe meg er nettopp det å fokusere på de mindre tingene som betyr noe, i stede for å tenke på at hele vinteren er vanskelig - da låser man seg selv automatisk inne. Selv om det er kaldt ute, kan det være lurt å ta seg en liten gåtur for det, fordi man får frisk luft og det blir ekstra godt å komme inn igjen. Fortsett å søke etter andre på telefon, og dekke de grunnleggende behovene. ENTEN SÅ GÅR DET BRA, ELLER SÅ GÅR DET OVER! Lykke til!❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 44 minutter siden, AnonymousBruker said: Du er ikke alene! Mange, spesielt unge får depresjon som følge av mørketida og isolering på grunn av kulden. Det som kan hjelpe er å unne seg litt ekstra med litt fritid som filmer og serier, noe godt å spise, lese en bok eller andre sysselting man kan drive med inne. Kunne du ha tenkt deg en ny hobby? Det som pleier å hjelpe meg er nettopp det å fokusere på de mindre tingene som betyr noe, i stede for å tenke på at hele vinteren er vanskelig - da låser man seg selv automatisk inne. Selv om det er kaldt ute, kan det være lurt å ta seg en liten gåtur for det, fordi man får frisk luft og det blir ekstra godt å komme inn igjen. Fortsett å søke etter andre på telefon, og dekke de grunnleggende behovene. ENTEN SÅ GÅR DET BRA, ELLER SÅ GÅR DET OVER! Lykke til!❤️ Tusen takk for tipsen, det er ikke sånn at jeg bare sitter hjemme. Jeg går 1-2 timer gym eller yoga. Har ikke så mange venner prøver å skape men er litt vanskelige siden jeg vet ikke så mye om Norsk Kulturen man kan ikke lære alt mulige i litt over 2 årene. Prøver å gå til kaffe men alle er så opptatt med hverandre ønsker ikke å forstyrre dem, det er litt frekk synes jeg. Prøvde å gå en liten tur til puben men det var ikke spennende der. Alle var voksne, det er noe med alder jeg er 19 snart 20år men fant ikke noen som satt alene jeg elsker å prate med voksen folk på grunn av man blir litt flink i norsk og man lærer mye annen om livet. alle er i grupper og det er ikke lett og ikke pent å hope i andre gruppe synes jeg. Skal prøve å være finne noen grupper hvor jeg kan melde meg å være der i vinter tiden. Men tusen takk for din tips. Ønsker deg fint dag videre🙏🙏🙏 Anonymkode: a20a8...d28
AnonymousBruker Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen takk for tipsen, det er ikke sånn at jeg bare sitter hjemme. Jeg går 1-2 timer gym eller yoga. Har ikke så mange venner prøver å skape men er litt vanskelige siden jeg vet ikke så mye om Norsk Kulturen man kan ikke lære alt mulige i litt over 2 årene. Prøver å gå til kaffe men alle er så opptatt med hverandre ønsker ikke å forstyrre dem, det er litt frekk synes jeg. Prøvde å gå en liten tur til puben men det var ikke spennende der. Alle var voksne, det er noe med alder jeg er 19 snart 20år men fant ikke noen som satt alene jeg elsker å prate med voksen folk på grunn av man blir litt flink i norsk og man lærer mye annen om livet. alle er i grupper og det er ikke lett og ikke pent å hope i andre gruppe synes jeg. Skal prøve å være finne noen grupper hvor jeg kan melde meg å være der i vinter tiden. Men tusen takk for din tips. Ønsker deg fint dag videre🙏🙏🙏 Så bra du er motivert og du virker veldig selvstendig som så ung. Har du da noe skole, studier eller jobb du får brukt tida på? Det er jo et perfekt sosialt møtepunkt.😊 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 2 minutter siden, AnonymousBruker said: Så bra du er motivert og du virker veldig selvstendig som så ung. Har du da noe skole, studier eller jobb du får brukt tida på? Det er jo et perfekt sosialt møtepunkt.😊 Ja gikk på Norskkurs har bestått den i 6 måneder. Så gikk jeg til helse- og oppvekstfag vg1 synes det var ikke intresengt for meg å høre på barne i barne hage så jeg byttet til sykehjem det var helt Fantastisk men etter hvert begynte jeg å bli deprimert å se folke er syk minnet meg beste foreldrene . Så sluttet jeg der også neste år jeg har studert jeg helse service VG 2 jeg tok eksamen privatest vg og beståt så forsettet med felles fagene og hadet fokus på vg 3 Helsesekretær bøker på Hersleb VGS fikk bestått på første gang har helsesekretær autorisasjon, skal være takknemlige hele livet til pensjonist sykepleier som hjulpet meg mye å fullføre og å få autorisasjon . Nå går jeg på påbygg 1 år tenkte å bli noe i framtiden . Så uklart hva jeg skal bli. Men jeg har denne året og neste året for å bli ferdig meg påbygg. Etter det jeg skal tenke jeg er ikke latt person bare de nesten 2 uker er litt annerledes for meg, jeg tror jeg har noe problem med mørke dager . Tenkte å starte jobbe men helsesekretær får ikke å jobbe på legevakt elle sykehuset på andre shift mener etter kl 16:00 det er sykepleier som styrer men . Forsett er takknemlige jeg har autorisasjon . Nå korona er ferdige eller jeg hadde jobbe på vaksinasjon senter. Eller på fly plass . Alle ting har fordel og ulemper, aldri pratet med noen andre språk 2,5år bare Norsk selv om personen er fra utlandet jeg vet litt frekk men jeg mitt mål er jeg kunne perfekt Norsk i de 2 siste 2 årene som kommer. Jeg hørte om denne siden fra en dame i byen de pratet med hverandre så tenkte jeg gå og se hva de snakker om, men her mye ting man kan lære og spesielt språk og grammatikk Men tusen takk for din tiden ønsker deg en fint dag videre Hilsen Anonymkode: a20a8...d28
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 39 minutter siden, AnonymousBruker said: Så bra du er motivert og du virker veldig selvstendig som så ung. Har du da noe skole, studier eller jobb du får brukt tida på? Det er jo et perfekt sosialt møtepunkt.😊 Selger kaffe har bil men de siste 10-12 dager er veldige kaldt som gjør veldige vanskelige å være ute . Eller jobber jeg etter skolen og tjener veldig god . Bare nå jeg jobber ikke de 12 dager så blir jeg deprimert kansje på grunn av jeg er veldige aktive og nå gjør ikke noe særlige. Derfor. Håper du forstår hva jeg skrev . ønsker deg fin dag videre Hilsen Anonymkode: a20a8...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå