AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Usikker på om det kun gjelder hvis man ikke får plass i barnehage eller om man kan velge selv om man vil være hjemme og ikke ha barnet i barnehage og motta støtte? Anonymkode: 5a4d8...fe8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Slik det er nå kam du velge, men vet at det har vært snakk om at det skulle endres til å kun gjelde de som ikke får barnehageplass Anonymkode: 38b5d...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Ja. Og heia heia krf som kjemper for dette. Anonymkode: bba86...825 8
Polyester Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Og heia heia krf som kjemper for dette. Anonymkode: bba86...825 Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden): Pr d d så ja Wow, den tiden du sparte her, på forkortelser og tegnsetting, den fikk du nok god bruk for. Anonymkode: bacd9...69a 12
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Polyester skrev (2 minutter siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Det finnes faktisk forskning som viser at de minste har det best med sine omsorgspersoner til 2-års alder, noen mener at 18 mnd er den beste tiden å begynne på bhg. Poenget er nå at å ikke ha ungen i barnehage de to første leveårene neppe ødelegger for barns utdannelse 😂 Anonymkode: bf401...b3c 13 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Polyester skrev (2 minutter siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Forteller norske foreldre seg selv, så ikke de skal miste nattesøvnen. Ja, ettåringer flest har skrikende behov for et underbemannet "pedagogisk" tilbud utenfor hjemmet (ironivarsel). Anonymkode: bacd9...69a 12 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Polyester skrev (7 minutter siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Altså… om du velger å være hjemme med barna og utsetter til de er 2 år så er det ikke krise. Hørt fra flere som jobber i barnehage at barn blir for tidlig satt i barnehage. Jeg vet mine søsken og jeg ikke begynte før vi var 3 år. Har aldri vært bak i utviklingen på noe som helst. Anonymkode: 95af7...860 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #11 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forteller norske foreldre seg selv, så ikke de skal miste nattesøvnen. Ja, ettåringer flest har skrikende behov for et underbemannet "pedagogisk" tilbud utenfor hjemmet (ironivarsel). Anonymkode: bacd9...69a Dette!!!! Anonymkode: 95af7...860 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #12 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja. Og heia heia krf som kjemper for dette. Anonymkode: bba86...825 Jeg som skrev dette er ikke kristen, jeg er bare en helt vanlig dame i 30åra som vet at man ikke kan bestille barn så de kommer når det "passer", så permen går ut akkurat i august. Har et januarbarn og et desemberbarn og vi som familie hadde ikke klart det uten kontantstøtte. Takk for meg. Anonymkode: bba86...825 7
Polyester Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså… om du velger å være hjemme med barna og utsetter til de er 2 år så er det ikke krise. Hørt fra flere som jobber i barnehage at barn blir for tidlig satt i barnehage. Jeg vet mine søsken og jeg ikke begynte før vi var 3 år. Har aldri vært bak i utviklingen på noe som helst. Anonymkode: 95af7...860 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det finnes faktisk forskning som viser at de minste har det best med sine omsorgspersoner til 2-års alder, noen mener at 18 mnd er den beste tiden å begynne på bhg. Poenget er nå at å ikke ha ungen i barnehage de to første leveårene neppe ødelegger for barns utdannelse 😂 Anonymkode: bf401...b3c Jeg snakker ikke om de som har barna hjemme, men setter de hos en ukvalifisert dagmamma istedenfor barnehage.
Maskinfører Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 Ungene må i barnehagen sånn at de lærer seg å bli skikkelig sosialister 😀 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Polyester skrev (22 minutter siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Nå er de ikke «De kristne» som er den store gruppen som holder barn unna barnehage. Det er innvandrere/flyktninger fra 3. verden. De er i liten grad kristne. Anonymkode: 46c38...f32 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Polyester skrev (4 timer siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Det er faktisk slik at barnehagen ikke er det eneste stedet barnet kan lære noe. De fleste barn lærer seg både å smile, spise, prate og gå i løpet av sitt første år, og de færreste er i barnehage da. Det er i all hovedsak foreldrene sitt ansvar og sin rett til å bestemme hvordan man vil bruke tiden sin mens barna er små. ja, barnehage ER en god lærings- og sosialiseringsarena, men det er ingen forskning som tyder på at det kan være skadelig å ikke gå i barnehage (iallfall ikke mellom 0-3 år!) mens mye forskning tyder på at tidlig barnehagestart kan være skadelig. Anonymkode: ecf38...6d5 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 Ja. Kontantstøtten er ment som en kompensasjon for tap av inntekt, siden man ofte taper inntekt ved å ikke ha bhg-plass enten man velger selv å ikke søke bhg-plass eller ikke får det. Anonymkode: ecf38...6d5
Fru Uperfekt Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Polyester skrev (12 timer siden): Dette. Det ødelegger for barns utdannelse, utvikling og kunnskap. De kristne setter barna til dagmamma som er kristen men som ikke har utdannelse og pedagogiske egenskaper som de som jobber som lærere i barnehage. Barnehagen er en kjempeviktig del av barns utdannelse og systemet slik det er nå fratar barn retten til kunnskap. Dette tror jeg du vet er feil. Mine startet i bhg i 2-3 års alderen og de som i dag er voksne har gode utdannelser. Bhg er viktig om du har behov bla pga arbeidssituasjon men om du ikke egentlig har behov er det best å vente litt. For ordens skyld så har kontantstøtten ikke vært en ting på de eldste og likevel gikk jeg/far hjemme med de
Pølsevann Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 Polyester skrev (12 timer siden): Jeg snakker ikke om de som har barna hjemme, men setter de hos en ukvalifisert dagmamma istedenfor barnehage. Tror ikke det er mange som velger ukvalifisert dagmamma i stedenfor barnehage for å få kontantstøtte. Det er dyrere for dagmamma enn bhg. De som bruker ukvalifisert dagmamma i stedenfor bhg gjør det nok fordi det ikke er plass i bhg og de ikke har råd til å ha ulønnet permisjon, så de har ikke noe valg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 Ja, man får kontantstøtte uansett. Det er fint og flott at noen ønsker å være hjemme lenge med barna, men jeg synes det er feil at man skal betales likt som de som ikke har noe annet valg. Jeg har selv et desemberbarn, og hun hadde ikke krav på barnehageplass før det året hun fylte to. Begynte da hun var 1 år og 8 måneder. Det er 8 måneder lenger enn permisjonen vår strakk. Vi er ikke alene i den situasjonen, og vi er nok ikke alene om å mene at kontantstøtten er en dårlig kompensasjon for mangel på barnehageplass. Jeg mener at permisjonen med 80/100% lønn burde strekkes til man får tilbud om plass, eller at de som er hjemme av eget valg ikke får støtte, også kan de som ikke har noe valg få dobbelt av det de har i dag. Eventuelt kan man sørge for at det er nok barnehageplasser til de som trenger og ønsker det. Anonymkode: c1f22...611 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå