AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Var ute i 8 minusgrader og snøvær i under en time og var spreng rød i ansiktet når jeg kom hjem! Merket at folk så rart på meg ute men tok det ikke så personlig før jeg så meg selv i speilet. Det så helt seriøst ut som jeg nettopp hadde fått brannskade i hele ansiktet! Eller to sekunder etter laser behandling. Er det vanlig å bli SÅ rød? Gjør tretinoin at man blir mye mer sensitiv for kaldt vær og mer rød? Har ikke rød hud inne selvom jeg bruker tretinoin 5 netter i uken. Fikk helt sjokk og lurer på som er galt med huden min?! Kan man få rosacea først i midten av 30 årene? Aldri hatt det sånn før 😥 Anonymkode: ab739...32b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Altså kan ikke sammenlignes med frisk rødhet man ser folk får på fjelltur på 71 grader nord. Sprengrød! Mørk døds synlig rødhet midten av pannen, hele kinnene ut til ørene og haken, nesen utrolig nok ikke like heftig men den også rød Anonymkode: ab739...32b
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 velkommen i rosacea klubben. Helt jævlig å leve med. men bare å akseptere. Anonymkode: 5b546...74e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): velkommen i rosacea klubben. Helt jævlig å leve med. men bare å akseptere. Anonymkode: 5b546...74e Ånei 😥 Kan man få det sånn fra et år til et annet? Har ikke hatt dette problemet når jeg var yngre Anonymkode: ab739...32b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 ja. skjedde nærmest over natta til meg Anonymkode: 5b546...74e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Jeg blir også det, bare at jeg blir flekkete rød og hoven av både kulde og varme på vinteren, varme er ingen problem hvis ikke det er kaldt ute.. for meg så hjelper det å ta en allergitablett når det er verst.. vet ikke om det er rosacea eller kuldeallergi. Vært sånn noen år, lenge før jeg begynte på tretinoin. Anonymkode: bb757...f72
Roci Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Var ute i 8 minusgrader og snøvær i under en time og var spreng rød i ansiktet når jeg kom hjem! Merket at folk så rart på meg ute men tok det ikke så personlig før jeg så meg selv i speilet. Det så helt seriøst ut som jeg nettopp hadde fått brannskade i hele ansiktet! Eller to sekunder etter laser behandling. Er det vanlig å bli SÅ rød? Gjør tretinoin at man blir mye mer sensitiv for kaldt vær og mer rød? Har ikke rød hud inne selvom jeg bruker tretinoin 5 netter i uken. Fikk helt sjokk og lurer på som er galt med huden min?! Kan man få rosacea først i midten av 30 årene? Aldri hatt det sånn før 😥 Anonymkode: ab739...32b Du kan forsøke å beskytte huden med en ekstra fet krem før du går ut i kulden. Påfør den gjerne minst en halvtime før du skal ut, så den rekker å trekke ordentlig inn.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 Roci skrev (8 timer siden): Du kan forsøke å beskytte huden med en ekstra fet krem før du går ut i kulden. Påfør den gjerne minst en halvtime før du skal ut, så den rekker å trekke ordentlig inn. Jeg hadde på det. Og jeg som hadde tenkt til å invitere daten min på skitur! Not anymore haha 🥲 Så jævlig irriterende at dette bare plutselig skjer altså @#%! Anonymkode: ab739...32b
Ulven Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Jeg tror faktisk at tretinoinen gjør at vi ikke tåler kulde slik som før. Jeg var ute en halvtime i 10 minus på mandag, og fikk noe lignende solbrenthet i ansiktet. Det sved og var skikkelig rødt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå