Polluela Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Er det sant at noen av ingrediensene i suketter kommer fra dyr? Tenker først og fremst på natreen...
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Nei, jeg bare ble fortalt en gang at det inneholdt noe fra dyr. Ikke sånn veldig pålitelig kilde, dog. Men siden du nevner gelatin, så er det vel ikke det i suketter?
Nella Skrevet 19. desember 2005 #7 Skrevet 19. desember 2005 nei, men enkelte gelatinplater og pulver er lagd med innhold fra dyr.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #8 Skrevet 19. desember 2005 Gelatin er et rent dyreprodukt, derfor kan feks ikke muslimer spise det. Om det har noe med suketter å gjøre aner jeg dessverre ikke.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Okei. Men så vidt jeg har skjønt inneholder suketter stort sett (eller bare?) to typer søtstoffer. Så hvis et av disse ikke blir "ekstrahert" fra en dyrekroppsdel, så får jeg vel bare konkludere med at suketter er trygt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå