AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Når har det kommet til et helt ekstremt punkt. Jeg klør noe helt jævlig i hodebunne. Ingen vits å vaske håret, det er fett uansett. Det klør. Vabler og røde sår. Det klør både natt og dag. Holder ikke ut mer. har betennelse i ansiktet også og jeg tror det er spredning til hodebunn . klør også noe helt vanvittig i ørene. har gitt opp lege. Føler ikke jeg blir tatt seriøst. aldri noen skikkelig undersøkelse. Såvidt de gidder se på deg. Hva gjør man ? Anonymkode: 68bb6...daf 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #2 Skrevet 14. desember 2022 Ta kontakt med legen i dag og forklar symptomene skikkelig ! Hvorfor har du gått så lenge med desse plagene uten å sørge for å få skikkelig hjelp? Synes det er pussig st en lege lar deg gå slik uten å gjøre noe. Hvordan forklarer du deg til legen ? Anonymkode: 35253...d27 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #3 Skrevet 14. desember 2022 eh, vet du hvor vanskelig det er å få hudhjelp ?? blir bare bagatelisert Anonymkode: 68bb6...daf 1
Brunhilde Skrevet 14. desember 2022 #4 Skrevet 14. desember 2022 Min første tanke er at du kan ha seboreisk eksem? Det er mulig du har utelukket det, men om det er dette du lider av, så kan det behandles. Håper du finner ut av det, det er nesten ikke noe verre enn å klø. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #5 Skrevet 14. desember 2022 Selv hudlege hjelper ikke?? Anonymkode: 5f3be...e0b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv hudlege hjelper ikke?? Anonymkode: 5f3be...e0b De ser jo bare på huden i to sekunder ! Er så drittlei Anonymkode: 0eb7a...003 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Jeg hadde store problem med kløe i hodebunnen. Vasket håret med en sjampo fra apoteket som heter fungerol (?)- den hjalp litt. det som hjalp mest var å kutte ut alt av produkt som inneholder silikoner, parfyme, sulfat osv. helt rene produkt. Anonymkode: 3749e...48a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 23.03): Når har det kommet til et helt ekstremt punkt. Jeg klør noe helt jævlig i hodebunne. Ingen vits å vaske håret, det er fett uansett. Det klør. Vabler og røde sår. Det klør både natt og dag. Holder ikke ut mer. har betennelse i ansiktet også og jeg tror det er spredning til hodebunn . klør også noe helt vanvittig i ørene. har gitt opp lege. Føler ikke jeg blir tatt seriøst. aldri noen skikkelig undersøkelse. Såvidt de gidder se på deg. Hva gjør man ? Anonymkode: 68bb6...daf Du går til legen igjen. Ber om henvisning til hudlege. Så venter du de 3 mnd det tar å stå i kø og få time. I mellomtiden: opphør all bruk av alt som inneholder lukt eller farge (inkludert parfyme, sminke, vaskemidler til hus eller klær, håndsåpe, sjampo, andre produkter til hår eller hud og slutt å bruke alle former for kremer, parfymer etc på den betente huden. Kast absolutt alt av kremer og sminke du har som kan ha vært i kontakt med betent hud. altså: har du hatt fingeren i en krem, tatt på ansiktet og så hatt fingeren i kremen? Kast. Har du tatt en børste på hud og så i pudder eller annet? Kast. Deretter kutter du sukker (betennelseseskalerende) fra kosten og vasker ansiktet i iskaldt-varmt-iskaldt vann 2-3 ganger per dag. Og når jeg sier «vask» så mener jeg at du legger en våt iskald klut mot huden, så en varm klut - etc. Vask håret i parfymefri shampoo uten fargestoff. La det lufttørke og henge løst. Ta allergitabletter. Daglig. Du får dem reseptfritt. Når åpne sår er borte: legg medisinsk/grønn leire på et lite område av huden. Sjakk at du tåler det (kløe, rødhet og tørr hud er normalt og forventet. Det skal gå bort i løpet av 1-2 timer, ellers skal du ikke bruke leiren på resten av ansiktet). Påfør leire hele ansiktet og la det være 1-2 timer. Gjenta ved behov, ikke oftere enn hver 2-3 dag. Før dagbok over alt du spiser og hvordan utslettet utvikler seg. Kutt matvarer dersom du finner at du «alltid» får forverring etter å ha spist dem. Jeg vil anta du før besøket hos hudlege har opplevd bedring dersom du gjennomfører som over. Anonymkode: 27cab...8a7 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): eh, vet du hvor vanskelig det er å få hudhjelp ?? blir bare bagatelisert Anonymkode: 68bb6...daf Jeg har psoriasis og vet at hudleger undersøker en skikkelig når en først har fått time. Det finnes også privatpraktiserende hudleger, og der er det ganske sikkert lite ventetid på å få time. Det høres ikke ut som du har vært hos noen hudlege hittils. Hvis du er klar i talen og forklarer enkelt og greit dine symptomer så burde det være greit å finne ut hva som feiler deg. Det er veldig spesielt å påstå at ingen bryr seg Anonymkode: 35253...d27 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 Kjøp fungoral sjampo på apoteket og unngå all vanlig parfymert sjampo og hårprodukter med methylisothiazolinone i! Anonymkode: ec9e4...6f3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 23.03): Når har det kommet til et helt ekstremt punkt. Jeg klør noe helt jævlig i hodebunne. Ingen vits å vaske håret, det er fett uansett. Det klør. Vabler og røde sår. Det klør både natt og dag. Holder ikke ut mer. har betennelse i ansiktet også og jeg tror det er spredning til hodebunn . klør også noe helt vanvittig i ørene. har gitt opp lege. Føler ikke jeg blir tatt seriøst. aldri noen skikkelig undersøkelse. Såvidt de gidder se på deg. Hva gjør man ? Anonymkode: 68bb6...daf Lus Anonymkode: 598d3...16d
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg hadde store problem med kløe i hodebunnen. Vasket håret med en sjampo fra apoteket som heter fungerol (?)- den hjalp litt. det som hjalp mest var å kutte ut alt av produkt som inneholder silikoner, parfyme, sulfat osv. helt rene produkt. Anonymkode: 3749e...48a Den hjelper ved sopp ja Anonymkode: 79a57...e3f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #13 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 23.03): Når har det kommet til et helt ekstremt punkt. Jeg klør noe helt jævlig i hodebunne. Ingen vits å vaske håret, det er fett uansett. Det klør. Vabler og røde sår. Det klør både natt og dag. Holder ikke ut mer. har betennelse i ansiktet også og jeg tror det er spredning til hodebunn . klør også noe helt vanvittig i ørene. har gitt opp lege. Føler ikke jeg blir tatt seriøst. aldri noen skikkelig undersøkelse. Såvidt de gidder se på deg. Hva gjør man ? Anonymkode: 68bb6...daf Da bestiller du time til privat hudlege. Fastlegen har ikke greie på hodebunnn uansett. Jeg klødde også vanvittig i hodebunn. Bestilte time hos hudlege og fikk hjelp. Anonymkode: eaf13...47d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå