AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Jeg kjøpte min første leilighet for 7 år siden - hadde da ingen møbler. Hadde dårlig råd og hastverk, og endte med å kjøpe en del møbler i dårlig kvalitet, som jeg ikke egentlig liker, og som ikke passer særlig godt på målene. Har i etterkant kjøpt ny sofa, nytt spisebord, nye spisestoler og nattbord. Flere av de nye tingene jeg kjøpte var nok også litt bomkjøp, men var et forsøk på å «rette opp» i første skade. Jeg har forsåvidt god råd, så økonomisk er det ikke noe problem å kjøpe nytt/fra Finn. Min mor mener det er helt håpløst at jeg skal kjøpe nye møbler hele tiden, og mener jeg må slutte og være fornøyd med det jeg har. Mitt eneste aber med å fornye er at jeg mulig kommer til å flytte i løpet av noen år, og det da er bedre å vente og kjøpe nye møbler til ny leilighet. Hva tenker dere? Anonymkode: b71db...9e9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Du kommer sannsynligvis til å kjøpe nye ting når du flytter. kan du heller kjøpe brukt og billig? Mye god kvalitet å finne brukt. Anonymkode: 9f8ad...0d8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Ville isåfall ventet hvis jeg uansett skulle flytte igjen om kort tid. Bedre å sitte på minst mulig da. Anonymkode: 85ca8...0d9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kommer sannsynligvis til å kjøpe nye ting når du flytter. kan du heller kjøpe brukt og billig? Mye god kvalitet å finne brukt. Anonymkode: 9f8ad...0d8 Ja, absolutt! Jeg har blant annet kjøpt noen nye spisestoler (igjen…) på Finn som jeg skal sette i stand kostet 250kr for fine Jærstoler som krever litt kjærlighet. Men det tar nok litt tid før jeg får ordnet de. Det som er litt vanskelig med å kjøpe på Finn er at jeg har ingen til å hjelpe meg å bære, og ikke får plass til større ting i bilen. Ønsker meg et nytt spisebord da det jeg kjøpte for 7 år siden er et rundt bord som kan trekkes ut. Det er 115cm bredt, og det er alt for mye her. I tillegg har jeg spisestoler med armlene som ikke går innunder bordet (idiotisk kjøp) - så spisestuen er en gigantisk anretning. TS Anonymkode: b71db...9e9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville isåfall ventet hvis jeg uansett skulle flytte igjen om kort tid. Bedre å sitte på minst mulig da. Anonymkode: 85ca8...0d9 Jeg har tenkt jeg kommer til å flytte «snart» de siste 5 årene, så det er jo med litt forbehold 😅 Spesielt med dagens rentesituasjon.. TS Anonymkode: b71db...9e9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 Du skal jo trives mens du bor der, og det er viktigst pr nå. Møbler i mindre størrelse gjør at du får større plass til å bevege deg. Hvor stor er leiligheten? Og du må måle opp plassen din slik at du har en max størrelse å gå ut fra på seng, sofa, spisebord, stoler. I ditt tilfelle kunne det være lurt å kjøpe de store tingene på nett, og heller frakte en og annen mindre ting i bil, som du klarer å bære selv. Som spisestoler, krakker, og slikt. Det finnes bord som er max 80-90 cm i diameter, og stoler som er uten armlener, men komfortable. Her må du jo se på hvordan du ønsker å bruke bordet/plassen. Jeg vet noen sier at man kan ha store møbler i en liten leilighet men det gjør at man ikke kan ha spisebord bla. Og det blir begrenset plass til andre ting og å bevege seg rundt. Til du vet om du skal bo eller selge, hva med å kvitte deg med det du er misfornøyd med og heller leve uten noen av møblene en stund? Og velge noe som enkelt vil passe inn i en evt ny bolig senere. Anonymkode: fc56a...310
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Av og til, om det ikke står "må hentes" på finn har jeg bedt om å få hjemkjørt møbler mot et lite tillegg i prisen Stort sett så synes folk det er greit Det vanskelige er jo hvis du kjøper feil hver gang du kjøper nytt, da er det ikke noe vits i å kjøpe nytt. Kjenner til det altså, jeg kan bruke noen forsøk på å få til ting riktig. Jeg bodde i tre år på forrige sted, og hadde tre forskjellige spisebord 😅 Ble til slutt såå fornøyd. Så måtte jeg flytte og hadde ikke plass til det nye 🙈 Anonymkode: 8a39f...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå