Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan jo elske begge sine barn hvis man har to.

Jeg elsker min mann fordi vi passer sammen og har det fint sammen, med familie, hus, hjem og økonomi. Han er en god og snill mann på alle måter.

Jeg elsker også en annen mann, fordi han er vakker, snill og sårbar. Men vi hadde aldrig passet sammen som par. Det vet vi begge. Vi er kun venner. Vi meldes hver dag men ses sjelden. Føler på en måte at vi har vært sammen i et tidligere liv eller noe, da vi begge ikke kan glemme eller slippe den andre. Noen mer som har opplevt dette eller vil dele erfarenheter?

Anonymkode: df285...d73

Skrevet

Selvfølgelig kan man det 😊

Det er ikke sånn at vi har en begrenset, tilmålt mengde kjærlighet som bare er nok til 1 person.

Jeg lever i et åpent forhold og det faller seg helt naturlig med følelser for mer en 1 person.

Anonymkode: a3745...bf7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvfølgelig kan man det 😊

Det er ikke sånn at vi har en begrenset, tilmålt mengde kjærlighet som bare er nok til 1 person.

Jeg lever i et åpent forhold og det faller seg helt naturlig med følelser for mer en 1 person.

Men hva sier den andre mannen om å være nr 2?  

Jeg tror faktisk ikke alle som er utro ikke nødvendigvis er «as holes» sånn som det oftest blir beskrivet her. Men faktisk elsker begge på forskjellige måter.

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 76d42...2e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror faktisk ikke alle som er utro ikke nødvendigvis er «as holes» sånn som det oftest blir beskrivet her. Men faktisk elsker begge på forskjellige måter.

Men man er jo asshole når man bevisst sårer den man elsker. 

Man kan ikke styre følelsene sine. Men man kan styre sine handlinger. Og om man lar følelsene gro, eller om man prøver å la dem dø ut.

Anonymkode: 1a839...8f2

• Liker 2
Skrevet

Sikkert mulig det, men hadde aldri vært i et forhold hvis jeg hadde sånne følelser for en annen mann. Da føler jeg at det eneste riktige er å være alene.

Anonymkode: f7b3b...5fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikkert mulig det, men hadde aldri vært i et forhold hvis jeg hadde sånne følelser for en annen mann. Da føler jeg at det eneste riktige er å være alene.

Anonymkode: f7b3b...5fb

Men det er jo ganske slemt mot barna, hvis mor og far har det bra med hverandre? Det å gjøre det slutt fordi man elsker enn til? 

• Liker 1
Skrevet

Jo, men man har alltid en favoritt blant dem

Anonymkode: b1be4...f43

Skrevet

Ja, jeg elsket og var sammen med 2 menn. Utrolig fint. 

Anonymkode: 4273c...5b9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Han trives jo godt med rollene slik de er. Det er nok en forutsetning for å kunne trives 100% i et slikt forhold. Han trives godt med å være kjæreste, og vite at jeg har en samboer. Vi nyter hverandres selskap, deler masse gode opplevelser og har masse kjærlighet til hverandre. Samtidig vet vi begge, og trives vi begge med at forholdet vårt aldri vil utvikle seg til et samboerskap, barn osv.

Min samboer har ikke en kjæreste, men en han treffer fra tid til annen kun for sex.

Helt supert for han. Han får leve ut mer av sin seksualitet med de tingene jeg ikke deler samme fascinasjon og lyst rundt. De har «sin» sex og vi har vår.

Vi tror på at ingen 100% kan dekke alle behov for et annet menneske. Det vil være umenneskelig å forvente at en eneste annen person skal kunne alle dine behov, ønsker og lyster som menneske.

Nøkkelen til at et åpent forhold skal fungere, er mye, god, ærlig og åpen kommunikasjon.

Skrevet

Jepp, fullt mulig det. 

Anonymkode: 2e2a2...bdf

Skrevet

Kanskje mulig, men om du vil være med og respektere din mann og dine barn så er ikke å tekste noen du har følelser hver dag akkurat noe man gjør. Ville kuttet fulstendig kontakt for å ikke dyrke dette videre om du er så sikker på at du vil være med mannen din. Selv om det ikke er fysisk kontakt så er det en form for utroskap. 

Eventuelt fortelle mannen din og dere kan åpne forholdet. 

Anonymkode: b0335...710

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han trives jo godt med rollene slik de er. Det er nok en forutsetning for å kunne trives 100% i et slikt forhold. Han trives godt med å være kjæreste, og vite at jeg har en samboer. Vi nyter hverandres selskap, deler masse gode opplevelser og har masse kjærlighet til hverandre. Samtidig vet vi begge, og trives vi begge med at forholdet vårt aldri vil utvikle seg til et samboerskap, barn osv.

Min samboer har ikke en kjæreste, men en han treffer fra tid til annen kun for sex.

Helt supert for han. Han får leve ut mer av sin seksualitet med de tingene jeg ikke deler samme fascinasjon og lyst rundt. De har «sin» sex og vi har vår.

Vi tror på at ingen 100% kan dekke alle behov for et annet menneske. Det vil være umenneskelig å forvente at en eneste annen person skal kunne alle dine behov, ønsker og lyster som menneske.

Nøkkelen til at et åpent forhold skal fungere, er mye, god, ærlig og åpen kommunikasjon.

Dette kunne vært meg og min mann også… sex hadde ikke vært noe problem å få gjennomslag for åpent forhold.

men jeg har mer dårlig samvittighet ovenfor den andre mannen. Han liker barn og jeg vil ikke være den som stopper for det. Jeg vet heller ikke helt hvordan det føles å være på andre plass. Han er jo ikke det i mitt hode men i realiteten

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg elsket og var sammen med 2 menn. Utrolig fint. 

Anonymkode: 4273c...5b9

Hvorfor tok det slutt?

Skrevet

Det er ingen grenser i biologien som tilsier hvor mange man kan elske på samme tid. Man kan fint elske 10-20 stk simultant. Går helt fint. Det er jo mange deilige folk å elske der ute. Er kun samfunnet som setter normer og sosiale regler for «hva som er akseptabelt». Og det er jo ganske koko spør du meg.

Anonymkode: 55468...0ff

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er ingen grenser i biologien som tilsier hvor mange man kan elske på samme tid. Man kan fint elske 10-20 stk simultant. Går helt fint. Det er jo mange deilige folk å elske der ute. Er kun samfunnet som setter normer og sosiale regler for «hva som er akseptabelt». Og det er jo ganske koko spør du meg.

Ja mye utroskap og ulykke følger nok med disse normene..

Gjest Paramount
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er mer koko synes jeg. Du kan ikke elske 10-20 stk samtidig. Da har du et enkelt forhold til det å elske. Dessuten, utallige generasjoners erfaring og klokskap, uttrykt i form av normer, leveregler og kultur, er ikke plutselig blitt koko.

Å elske krever mye av deg, det er liksom ikke bare å si "jeg elsker deg". Å like noen, å føle seg knyttet følelsesmessig til flere personer, kan være naturlig. Spesielt dersom ulike personer dekker ulike behov, noe som ikke er uvanlig. Men å elske flere med "full pakke" er høyst unaturlig, tror jeg. Å verdsette en eller flere personer høyt, holder jeg utenom det å elske her.

Som mann tror jeg aldri jeg kunne elsket mer enn en kvinne. Kvinner er mer åpne, spesielt rundt følelser, tror jeg. Så jeg tror nok kvinner kan føle at de elsker mer enn bare en mann. Men da er det fordi de savner noe i sin partner. Vi menn kan lett bli kåte av flere kvinner, men elske flere kvinner om hverandre, nei. Menn har stolthet knyttet til sin partner, den kan vanskelig deles uten å bli vesentlig mindre.

Det pussige er at kropp og sjel, for kvinner og menn er på en måte dobbelt preget av kontrastene yin og yang. Menn kan dele kroppen mellom flere, men ikke sjelen. (Slik jeg opplever det i hvert fall). For kvinner er det motsatt. Samtidig synes jeg naturen legger til rette for det motsatte av det igjen. Det er ingen hemmelighet i menneskenaturen at én kvinne kan tilfredsstille utallige menn, mens mange menn sliter med å tilfredsstille en kvinne. Grensene er uklare selvsagt, og det finnes mange unntak.

Endret av Paramount

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...