AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #1 Skrevet 13. desember 2022 Jeg har kjøpt sex. Men det var før sexkjøpsloven kom i 2009. Siden har jeg ikke kjøp sex fordi det er straffbart og jeg ikke vil være en kriminell. Da burde vel jeg ikke skamme meg? Anonymkode: 9ea15...d8d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #2 Skrevet 13. desember 2022 Det å kjøpe sex føles skamfullt ut, men så lenge du gjorde det før loven kom inn i bildet, så syns jeg du ikke skal skamme deg Anonymkode: 02734...894
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #3 Skrevet 13. desember 2022 Hvis svaret er at du ville gjort det igjen hvis loven ble opphevet, så JA. Hvis svaret er NEI, fordi du har utviklet deg og skaffet deg mer innsikt, forståelse, og kunnskap om hva dette egentlig er, og hva slags menneskesyn det representeter, så kan du gi slipp på skammen, og si at du har lært noe. Anonymkode: 496a6...617 8
Hannah80 Skrevet 13. desember 2022 #4 Skrevet 13. desember 2022 Det hjelper ingen at du går rundt å skammer deg. Heller ikke deg selv. 1 1
tyren56 Skrevet 13. desember 2022 #5 Skrevet 13. desember 2022 Det er litt flaut, men gjort er gjort. Hjelper ingen at du skammer deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #6 Skrevet 13. desember 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Det hjelper ingen at du går rundt å skammer deg. Heller ikke deg selv. Hvis han ville ha gjort det på nytt om loven ble opphevet i morgen, så jo! Da bør han gå i seg selv. tyren56 skrev (Akkurat nå): Det er litt flaut, men gjort er gjort. Hjelper ingen at du skammer deg. Hvis han føler litt skam, så vedkjenner han seg at det han har gjort er forkastelig, og utvikler seg forhåpentligvis i en mer konstruktivt retning. Anonymkode: 496a6...617 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis han ville ha gjort det på nytt om loven ble opphevet i morgen, så jo! Da bør han gå i seg selv. Hvis han føler litt skam, så vedkjenner han seg at det han har gjort er forkastelig, og utvikler seg forhåpentligvis i en mer konstruktivt retning. Anonymkode: 496a6...617 Hjelper ikke å dømme heller. Han har kjøpt sex, virker som det bare var én gang. Mennesker har behov for nærhet. Hørt om menn som kjøper sex, men som faktisk bare vil prate, ha noen nær. Ikke at det ikke er feil, men du kan gjøre feil valg i livet. Anonymkode: 2f588...a88
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt sex. Men det var før sexkjøpsloven kom i 2009. Siden har jeg ikke kjøp sex fordi det er straffbart og jeg ikke vil være en kriminell. Da burde vel jeg ikke skamme meg? Anonymkode: 9ea15...d8d Det er noe feil med deg hva hvis man/dame ikke har kjæreste eller å gjøre sex med? Å velge å betale så skal det ikke være problem. Som hele verden løver er ikke de samme for alle for rike er annerledes og for fattige er annerledes . Ikke tenk så mye på det. Ikke so stor sak. Anonymkode: 6a940...4b6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hjelper ikke å dømme heller. Han har kjøpt sex, virker som det bare var én gang. Mennesker har behov for nærhet. Hørt om menn som kjøper sex, men som faktisk bare vil prate, ha noen nær. Ikke at det ikke er feil, men du kan gjøre feil valg i livet. Anonymkode: 2f588...a88 Ja, men de har ikke sex med den prostituerte. De prater, og noen ganger holder rundt for nærhet. Man får kjøpt nærhet uten sex også, og det blir ikke det samme. Det fins de som selger klemmer, det er heller ikke det samme. Ikke masasje heller. Sex er sex. Anonymkode: 496a6...617 2
MacadamiaNut Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 tyren56 skrev (1 time siden): Det er litt flaut, men gjort er gjort. Hjelper ingen at du skammer deg. LITT flaut…? 4 1
Polyester Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 (endret) Grunnen til at å kjøpe sex er forkastelig er ikke fordi det er kriminelt, men fordi de som kjøper sex ser på kvinner som en vare og ikke som fullverdige tenkende, følende mennesker Endret 14. desember 2022 av Polyester 7 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 Det kommer jo an på dine tanker for øvrig, bortsett fra at det er blitt straffbart i Norge. Anonymkode: 33db0...7ba
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kommer jo an på dine tanker for øvrig, bortsett fra at det er blitt straffbart i Norge. Anonymkode: 33db0...7ba Det er etter straffeloven § 316 , sammenholdt med § 5 nr. 9 , forbudt for norske statsborgere og personer bosatt i Norge å kjøpe sex også i utlandet. Anonymkode: 496a6...617 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er etter straffeloven § 316 , sammenholdt med § 5 nr. 9 , forbudt for norske statsborgere og personer bosatt i Norge å kjøpe sex også i utlandet. Anonymkode: 496a6...617 Det var ikke poenget. Anonymkode: 33db0...7ba
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 6 hours ago, TheHairyToothfairy said: Den føler jeg du kan få lov til å utdype litt nærmere, gjerne med henvisning til Straffeloven. Å ha sex med noen som ikke vil = voldtekt. Håper dette hjelper. Anonymkode: a76a8...094 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #16 Skrevet 14. desember 2022 Jo, du burde skamme deg. Ekkelt. Anonymkode: 04dea...b72 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #17 Skrevet 14. desember 2022 9 hours ago, Hannah80 said: Det hjelper ingen at du går rundt å skammer deg. Heller ikke deg selv. Jo, det gjør det. Skam er en fin følelse som forhindrer at folk bryter samfunnsnormer gjentatte ganger. Hvis man slutter å skamme seg, øker også faren for gjentakelse. Å skamme seg over ting man enten ikke kan gjøre noe med, kan noe for eller som ikke er et reelt normbrudd, har derimot ingen hensikt. Anonymkode: a7df3...fe6 3
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Jeg har også kjøpt sex. Da var jeg 17 år på sydenferie. Når jeg reflekterer over det, vet jeg at jeg var snever i synet på den tematikken, grisekåt og alkoholmengden i ferien bidro til at jeg valgte det. Jeg skammer meg ikke idag for det. Jeg vet med mitt kunnskapsnivå nå, at jeg ikke hadde gjort det i reprise om jeg vet det jeg vet nå. I tillegg er prostitusjon et av verdens eldste yrker og det er ikke bare en negativ ting som kommer frem av flesteparten her på KG. Det er ikke slik at ALLE som selger sex er slaver (ofre for trafficking), rusmisbrukere osv. Men det er allikevel nok til at dette bør unngås, dersmo
I Grosny Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 Polyester skrev (8 timer siden): Grunnen til at å kjøpe sex er forkastelig er ikke fordi det er kriminelt, men fordi de som kjøper sex ser på kvinner som en vare og ikke som fullverdige tenkende, følende mennesker Er du sikker på det det? Kjøpere kan ha ganske forskjellig kvinnesyn. Det finnes forøvrig både gode og dårlige kunder. Sexhandel minner meg om å selge tjenester i andre sammenhenger. Tenk på reklamemannen som selger sjela si. Det som blir mest feil er å selge noe du ikke vil selge til en kunde som misbruker det man selger. Sexhandel kan være på det nivået og da er det iallfall veldig feil. Men selger man noe med glede til en som setter pris på det og behandler produktet med respekt så er det ikke like galt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #20 Skrevet 14. desember 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Det er etter straffeloven § 316 , sammenholdt med § 5 nr. 9 , forbudt for norske statsborgere og personer bosatt i Norge å kjøpe sex også i utlandet. Anonymkode: 496a6...617 Norsk lov gjelder ikke utenfor Norge haha idiotisk Anonymkode: 1c782...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå