Gå til innhold

Har kjøpt sex.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt sex. Men det var før sexkjøpsloven kom i 2009. Siden har jeg ikke kjøp sex fordi det er straffbart og jeg ikke vil være en kriminell. 
Da burde vel jeg ikke skamme meg? 

Anonymkode: 9ea15...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å kjøpe sex føles skamfullt ut, men så lenge du gjorde det før loven kom inn i bildet, så syns jeg du ikke skal skamme deg

Anonymkode: 02734...894

Skrevet

Hvis svaret er at du ville gjort det igjen hvis loven ble opphevet, så JA. 

Hvis svaret er NEI, fordi du har utviklet deg og skaffet deg mer innsikt, forståelse, og kunnskap om hva dette egentlig er, og hva slags menneskesyn det representeter, så kan du gi slipp på skammen, og si at du har lært noe.

Anonymkode: 496a6...617

• Liker 8
Skrevet

Det hjelper ingen at du går rundt å skammer deg. Heller ikke deg selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er litt flaut, men gjort er gjort. Hjelper ingen at du skammer deg. 

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Hvis han ville ha gjort det på nytt om loven ble opphevet i morgen, så jo! Da bør han gå i seg selv.

tyren56 skrev (Akkurat nå):

Hvis han føler litt skam, så vedkjenner han seg at det han har gjort er forkastelig, og utvikler seg forhåpentligvis i en mer konstruktivt retning.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han ville ha gjort det på nytt om loven ble opphevet i morgen, så jo! Da bør han gå i seg selv.

Hvis han føler litt skam, så vedkjenner han seg at det han har gjort er forkastelig, og utvikler seg forhåpentligvis i en mer konstruktivt retning.

Hjelper ikke å dømme heller. Han har kjøpt sex, virker som det bare var én gang. Mennesker har behov for nærhet. Hørt om menn som kjøper sex, men som faktisk bare vil prate, ha noen nær. Ikke at det ikke er feil, men du kan gjøre feil valg i livet. 

Anonymkode: 2f588...a88

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har kjøpt sex. Men det var før sexkjøpsloven kom i 2009. Siden har jeg ikke kjøp sex fordi det er straffbart og jeg ikke vil være en kriminell. 
Da burde vel jeg ikke skamme meg? 

Anonymkode: 9ea15...d8d

Det er noe feil med deg hva hvis man/dame ikke har kjæreste eller å gjøre sex med? Å velge å betale så skal det ikke være problem. Som hele verden løver er ikke de samme for alle for rike er annerledes og for fattige er annerledes . Ikke tenk så mye på det. Ikke so stor sak.  

Anonymkode: 6a940...4b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hjelper ikke å dømme heller. Han har kjøpt sex, virker som det bare var én gang. Mennesker har behov for nærhet. Hørt om menn som kjøper sex, men som faktisk bare vil prate, ha noen nær. Ikke at det ikke er feil, men du kan gjøre feil valg i livet. 

Anonymkode: 2f588...a88

Ja, men de har ikke sex med den prostituerte. De prater, og noen ganger holder rundt for nærhet. Man får kjøpt nærhet uten sex også, og det blir ikke det samme. 

Det fins de som selger klemmer, det er heller ikke det samme. 

Ikke masasje heller. 

Sex er sex.

• Liker 2
Skrevet
tyren56 skrev (1 time siden):

LITT flaut…?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Grunnen til at å kjøpe sex er forkastelig er ikke fordi det er kriminelt, men fordi de som kjøper sex ser på kvinner som en vare og ikke som fullverdige tenkende, følende mennesker

Endret av Polyester
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kommer jo an på dine tanker for øvrig, bortsett fra at det er blitt straffbart i Norge. 

Anonymkode: 33db0...7ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kommer jo an på dine tanker for øvrig, bortsett fra at det er blitt straffbart i Norge. 

Det er etter straffeloven § 316 , sammenholdt med § 5 nr. 9 , forbudt for norske statsborgere og personer bosatt i Norge å kjøpe sex også i utlandet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er etter straffeloven § 316 , sammenholdt med § 5 nr. 9 , forbudt for norske statsborgere og personer bosatt i Norge å kjøpe sex også i utlandet.

Det var ikke poenget. 

Skrevet
6 hours ago, TheHairyToothfairy said:

Den føler jeg du kan få lov til å utdype litt nærmere, gjerne med henvisning til Straffeloven.

Å ha sex med noen som ikke vil = voldtekt. Håper dette hjelper.

Anonymkode: a76a8...094

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jo, du burde skamme deg. Ekkelt.

Anonymkode: 04dea...b72

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
9 hours ago, Hannah80 said:

Jo, det gjør det.

Skam er en fin følelse som forhindrer at folk bryter samfunnsnormer gjentatte ganger. Hvis man slutter å skamme seg, øker også faren for gjentakelse.

Å skamme seg over ting man enten ikke kan gjøre noe med, kan noe for eller som ikke er et reelt normbrudd, har derimot ingen hensikt.

Anonymkode: a7df3...fe6

• Liker 3
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Jeg har også kjøpt sex. Da var jeg 17 år på sydenferie. Når jeg reflekterer over det, vet jeg at jeg var snever i synet på den tematikken, grisekåt og alkoholmengden i ferien bidro til at jeg valgte det.

Jeg skammer meg ikke idag for det. Jeg vet med mitt kunnskapsnivå nå, at jeg ikke hadde gjort det i reprise om jeg vet det jeg vet nå.

I tillegg er prostitusjon et av verdens eldste yrker og det er ikke bare en negativ ting som kommer frem av flesteparten her på KG. Det er ikke slik at ALLE som selger sex er slaver (ofre for trafficking), rusmisbrukere osv. Men det er allikevel nok til at dette bør unngås, dersmo

Skrevet
Polyester skrev (8 timer siden):

Grunnen til at å kjøpe sex er forkastelig er ikke fordi det er kriminelt, men fordi de som kjøper sex ser på kvinner som en vare og ikke som fullverdige tenkende, følende mennesker

Er du sikker på det det? Kjøpere kan ha ganske forskjellig kvinnesyn. Det finnes forøvrig både gode og dårlige kunder. Sexhandel minner meg om å selge tjenester i andre sammenhenger. Tenk på reklamemannen som selger sjela si.   

Det som blir mest feil er å selge noe du ikke vil selge til en kunde som misbruker det man selger. Sexhandel kan være på det nivået og da er det iallfall veldig feil. Men selger man noe med glede til en som setter pris på det og behandler produktet med respekt så er det ikke like galt.

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Norsk lov gjelder ikke utenfor Norge haha idiotisk 

Anonymkode: 1c782...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...