Fauna Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Har vært plaget med herpes simplex 1 siden jeg var 2år. Nå for et par uker siden fikk jeg et sår, det var vell forventet, jeg var syk og det var kaldt ute. Så, når jeg nesten er kvitt det, og snart kan kysse kjæresten igjen dukker det opp et nytt sår Det er nå snart borte, men tror dere ikke at jeg kjenner kriblinga en annen plass på leppa, og nå sikkert får det tredje gangen på rad Har hendt at jeg får det rett etter en gang, men ikke to.. Hva gjør jeg galt?! Skifter ut tannkost og leppepomade.. andre ting?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 tror ikke du kan gjøre så mye med d.. jeg har samme problem, kan komme når som helst.. og vet ikke hvorfor.. kommer både sommer og vinter, varmt og kaldt, dag og natt....sukk...
Gjest Hel Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Ikke pell og ikke stress ihvertfall.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 Etter at jeg begynte å smøre på solhatt så har det hvertfall forsvunnet mye raskere..
Gjest Carmensita Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 Har prøvd d meste av gode råd. Det som funker best for meg er å aldri gå og være tørr på leppene. Bruker Blistex. Så fort jeg kjenner antydning til blemmer smører jeg på Zovirax salve og fortsetter med d flere ganger daglig. Da stopper oftest utbruddet. Men det er viktig å komme raskt i gang med salva. Lykke til!
Smørblomsten Skrevet 12. desember 2005 #6 Skrevet 12. desember 2005 Jeg hadde MASSE herpes-sår både inni og utenpå munnen før! I åresvis Helt til jeg oppdaget min medisin: Nemlig å skylle munnen etter tannpuss annenhver kveld med Corsodyl! Brun plastflaske til ca 45 kr på apoteket... Det har hjulpet meg UTROLIG MYE! Prøv i det minste!!! Lykke til! Håper det hjelper deg også! For jeg vet ALT om hvor plagsomt det er.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Hvis du tar kosttilskudd med zink, så skal du se at det dukker opp mye sjeldnere. Når du først får sår, smør på med den sterkeste zinksalven fra apoteket.
Fauna Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2005 Takk for tips. Nå får jeg det bare et par ganger i året, men har aldri fått tre rett etter hverandre før. Tror det endelig er borte, men så kommer det ei ny blemme Jeg tar et multivitamin hver dag, det inneholder 15mg zink. Men har ikke tatt det i det siste. Bare glemt det. Kan det være en grunn til at jeg får det etter hverandre?
Gjest Bertine Skrevet 13. desember 2005 #10 Skrevet 13. desember 2005 Hei! Når jeg kjenner at det kribler og ser at det kommer noen små bobler, smører jeg på "bacymicin" salve fra apoteket. Det er en bakteriedrepende salve, og da får jeg ikke utbrudd! Det går vekk ganske kjappt. Selv om herpes er et virus, gjør denne salven nytte for meg
Gjest *Snart medlem* Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 Takk for tips. Nå får jeg det bare et par ganger i året, men har aldri fått tre rett etter hverandre før. Tror det endelig er borte, men så kommer det ei ny blemme Jeg tar et multivitamin hver dag, det inneholder 15mg zink. Men har ikke tatt det i det siste. Bare glemt det. Kan det være en grunn til at jeg får det etter hverandre? ← Så absolutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå